Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Inspekcja Handlowa prezentuje wstępne wyniki kontroli lokali gastronomicznych
Inspekcja Handlowa przed wakacjami sprawdziła 55 lokali gastronomicznych m.in. w Świnoujściu, Giżycku, Sopocie, Krakowie i we Wrocławiu. Ze wstępnych wyników kontroli wynika, że ponad 60 proc. z nich nie przestrzega przepisów.
Brak ceny, nieokreślona ilość napojów i potraw, zaniżanie wagi posiłków, brak informacji o szkodliwości spożywania alkoholu i zakazie palenia - to najczęstsze nieprawidłowości wykrywane przez inspektorów.
Inspekcja prezentuje wstępne wyniki kontroli restauracji i barów w pobliżu dworców, przystanków i autostrad.
Wykryte nieprawidłowości:
- nierzetelna obsługa konsumentów, polegająca na:
- zaniżonej pojemności napojów alkoholowych, co skutkowało zapłatą wyższej ceny przez konsumentów - 2 placówki (Karczma BIDA w Opolu, restauracja/pizzeria "HEXE" w Żegocinie),
- wydaniu konsumentowi za małej porcji w stosunku do deklarowanej - 4 placówki (restauracja "Zatoka Aniołów" w Łebie, restauracja BUENO w Prudniku, restauracja "Zajazd Dyminy" w Kielcach, ED-JACKS-TRUCK w Pile)
- zaniżonej pojemności napojów alkoholowych, co skutkowało zapłatą wyższej ceny przez konsumentów - 2 placówki (Karczma BIDA w Opolu, restauracja/pizzeria "HEXE" w Żegocinie),
- nieprzestrzeganie przepisów o uwidacznianiu cen w 22 placówkach, w tym:
- brak jakichkolwiek cen stwierdzono w 4 placówkach (karczma pod Młynem w Katowicach, restauracja przy domu wczasowym "Lusia" w Katowicach, restauracja NAPOLEON we Wróblewie, pizzeria OTTO w Łodzi),
- uwidocznienie cen w sposób niejednoznaczny dla konsumenta stwierdzono w 18 placówkach
- informacje o cenach niewidoczne dla konsumenta stwierdzono w 3 placówkach (restauracja "VERDE RUCOLA" w Ustce, naleśnikarnia "Cuda
Wianki" w Sopocie, restauracja "Zatoka Aniołów" w Łebie)
- brak jakichkolwiek cen stwierdzono w 4 placówkach (karczma pod Młynem w Katowicach, restauracja przy domu wczasowym "Lusia" w Katowicach, restauracja NAPOLEON we Wróblewie, pizzeria OTTO w Łodzi),
- stosowanie nielegalizowanych przyrządów pomiarowych (10 przypadków) - przedsiębiorcy posiadali i stosowali wagi bez aktualnych cech legalizacji lub używali w kuchniach tzw. "wagi domowe" niepodlegające prawnej kontroli metrologicznej;
- nieprzestrzeganie przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi - w 3 placówkach stwierdzono brak
wywieszki informującej o szkodliwości spożywania alkoholu. - nieprzestrzeganie przepisów ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych - w 2 zakładach nie uwidoczniono wymaganych informacji dotyczących zakazu palenia wyrobów tytoniowych.
Skontrolowane placówki nie budziły zastrzeżeń inspektorów w odniesieniu do stanu sanitarno-porządkowego oraz warunków przechowywania środków spożywczych.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami nałożono 5 mandatów karnych na łączną kwotę 700 zł na osoby odpowiedzialne za popełnienie wykroczeń. Do sądów rejonowych skierowano 6 wniosków o ukaranie sprawców wykroczeń (z art. 134 § kw). O nieprawidłowościach poinformowano inne organy, w tym: właściwe urzędy miar, urząd skarbowy. Wydano 1 decyzję dot. nieprzestrzegania przepisów w zakresie informowania
o cenach, w przypadkach sprawy są w toku.
Poniżej wykaz sprawdzonych lokali.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220715_wykaz_sprawdzonych_lokali.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Nowe zalecenie Rady UE w sprawie podróży
Powstaje nowa organizacja turystyczna
14 miast chce ucywilizowania krótkoterminowego wynajmu mieszkań
Jak Polacy finansują swoje wyjazdy turystyczne?
FlixBus wznawia działalność w krajach bałtyckich
Mistrzostwa wirtualnych biur podróży
Islandzki upadły przewoźnik wznawia działalność
Początek roku łaskawy dla biur podróży
Malezja wprowadzi podatek turystyczny
Cisza nocna na Lotnisku Chopina
Rośnie sprzedaż Tunezji i Egiptu
POT szuka dyrektorów trzech zagranicznych ośrodków
Czartery do Turcji i Tunezji wracają do Katowice Airport
Rada UE zaleca znoszenie ograniczeń podróżowania do Izraela
Wielkie Muzeum Egipskie prawie gotowe
Co wybierali klienci Exim Tours w 2022?
Kraków ubije zorganizowaną turystykę?
Exotic Center TOTALNA NIEKOMPETENCJA
Doradca Klienta ds. Turystyki - Salon ITAKA Toruń Copernicus