Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Air France zapowiada wymianę samolotów
Władze Air France planują wymianę swojej floty.
Szefowie Grupy Air France-KLM potwierdzili plany transformacji floty Air France, podpisując wiążące zamówienie na zakup 60 samolotów wąskokadłubowych Airbus A220-300, z opcją zakupu 30 kolejnych i prawami nabycia dalszych 30. Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrześniu 2021. Jednocześnie przewoźnik ogłosił, że do 2022 roku wycofa z eksploatacji 10 samolotów Airbus A380 i rozpoczyna analizę rynku w celu zastąpienia tych samolotów maszynami nowej generacji. Obie decyzje są częścią długoterminowej strategii poprawy rentowności i zwiększenia konkurencyjności przewoźnika.
]
Transformacja floty, polegająca zastąpieniu części samolotów nowocześniejszymi i bardziej wydajnymi maszyny, które mają znacznie mniejszy wpływ na środowisko, ma obecnie kluczowe znaczenie w minimalizacji marż w branży. Nowe samoloty Airbus A220-300 będą wykorzystywane do lotów krajowych i europejskich (krótki i średni dystans) i mają pozwolić Air France na utrzymanie siatki połączeń przy niższych kosztach. Ponadto A220-300 emituje o 20 proc. mniej dwutlenku węgla niż porównywalny samolot w swojej klasie i jest dwukrotnie cichszy. Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrześniu 2021. Nowe samoloty, o pojemności 150 miejsc i zasięgu 2300 mil (4260 km), mają zastąpić Airbusy A318 i A319, co pozwoli przewoźnikowi zwiększyć konkurencyjność dzięki obniżeniu kosztów eksploatacji o ponad 10% w porównaniu do zastępowanych typów samolotu.
Air France podjął również decyzję o wycofaniu ze swojej floty wszystkich 10 Airbusów A380, ponieważ ich eksploatacja, przy obecnej konkurencyjności rynku, przestała być rentowna. Czterosilnikowy samolot A380 zużywa 20-25% więcej paliwa (w przeliczeniu na jednego pasażera) w porównaniu z samolotem nowej generacji przeznaczonym do tras dalekiego zasięgu. Tym samym maszyna emituje znacznie więcej CO2 niż inne. Ponadto, rosnące koszty obsługi technicznej, a także niezbędne modernizacje kabiny w celu spełnienia oczekiwań klientów jeszcze bardziej obniżają atrakcyjność ekonomiczną tych maszyn. Grupa Air France KLM bada możliwe opcje zastąpienia Airbusów A380 samolotami nowej generacji, które są obecnie dostępne na rynku.
Te decyzje są kolejnymi krokami w realizacji naszej długoterminowej strategii poprawy rentowności. Po niedawno złożonym przez Air France i KLM zamówieniu na Airbusy A350 i Boeingi 787, wkrótce do naszej floty dołączą Airbusy A220-300, który są wydajne pod względem operacyjnym, ekonomicznym, jak i środowiskowym. Wybór Airbusa A220-300 wspiera nasz cel, jakim jest bardziej zrównoważona eksploatacja, dzięki znacznemu zmniejszeniu emisji CO2 i hałasu. Nowe samoloty zapewnią naszym klientom większy komfort podróży na krótkich i średnich dystansach, a naszym pilotom - dostęp do najnowszej technologii nawigacyjnej. Transformacja floty Air France podkreśla ambicję Grupy do osiągnięcia wiodącej pozycji wśród europejskich linii lotniczych. - powiedział Benjamin Smith, Prezes Grupy Air France - KLM
Grupa Air France-KLM dysponuje obecnie flotą 541 samolotów, które wykonują loty dla trzech przewoźników: Air France, KLM i Transavią, oferując siatkę liczącą 318 kierunków na całym świecie.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Itaka: nocne spotkanie z
Nowe połączenie z Kraków
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział transport:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Gorąca dyskusja o niekorzystnych dla turystyki przepisach w Krakowie
Korrida na Balearach tylko bezkrwawa
Bali wprowadza zakazy dla turystów
Pyszne.pl chce ulżyć restauracjom
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców turystycznych?
EASA opublikowała wytyczne dot. przywracania lotów
Władze Egiptu niezadowolone z wydatków turystów
Ryanair ubolewa nad strajkiem kontrolerów lotów
Cypryjscy hotelarze wzywają do lepszego wykorzystywania nowych technologii
Biuro podróży wygrało spór z PFR
Piloci wnoszą pozew zbiorowy przeciwko Boeingowi
