TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turyści coraz częściej przyjeżdżają do Niemiec pociągami i autobusami

Mimo trudnych warunków ramowych popularność Niemiec jako kierunku urlopowego rośnie powyżej europejskiej średniej. Potwierdzają to badania World Travel Monitor za okres styczeń - sierpień 2019 dokonane przez instytut IPK International na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).


Liczba podróży Europejczyków do Niemiec wzrosła w okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. o 4%, gdy wzrost wszystkich podróży zagranicznych wyniósł +2,5%. Europa to najważniejszy rynek źródłowy dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Wśród rynków dalekich dobre wyniki zanotowano z Ameryki Północnej (wzrost o 3%).

W bezpośrednim porównaniu z kluczowymi europejskimi rynkami, wyniki niemieckiej turystyki przyjazdowej są lepsze niż Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

W tym bardzo konkurencyjnym środowisku udało nam się jeszcze wzmocnić pozycję marki Niemcy jako kierunku turystycznego. Rośniemy jako cel podróży urlopowych, zaś jako cel podróży biznesowych potwierdzamy naszą dominującą pozycję - komentuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.

Podróże urlopowe to najdynamiczniej rozwijający się segment w niemieckiej przyjazdówce (+6%), przy czym długie podróże urlopowe rosną szybciej (+7%) niż krótkie pobyty urlopowe (5%).

Niemcy - z dużą przewagą - to także największy kierunek podróży biznesowych dla mieszkańców Europy. Wzrost o 2% jest dwukrotnie większy niż europejska średnia w tym segmencie. Segment tradycyjnych podróży biznesowych wprawdzie notuje spadek (-2%), ale segment podróży premium (targi, kongresy, incentive) rośnie o 4%.

Pierwszy raz od lat raport World Travel Monitor pokazuje znaczące zmiany w statystyce środków transportu z jakich korzystają goście z Europy w swoich podróżach do Niemiec. Podróże samochodami osobowymi - tradycyjnie środek transportu dla ok. połowy wszystkich przyjazdów - rośnie o 5%. Podróże samolotowe rosną o 1%, największe wzrosty notują natomiast podróże koleją (+10%) i autobusem (+8%).

Niemcy jako cel podróży są dobrze pozycjonowane na tle europejskiej konkurencji. Najnowsze dane IPK nie mogą jednak przesłonić wyzwań, z którymi będziemy się mierzyć: spowolnienie gospodarcze w strefie euro, dyskusja na temat klimatu, konflikty handlowe, Brexit. Problemy gospodarcze i polityczne na znaczących rynkach źródłowych mogą spowolnić wzrost w globalnej turystyce - dodaje Hedorfer.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
niemcy niemiecka centrala turystyki dzt turyści World Travel Monitor




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję