TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Barmani zmierzyli się w World Class Competition

#MyCocktail jako następca #FoodPorn, mniej alkoholu i ekologia to najważniejsze trendy koktajlowe na 2019 rok - relacjonuje finał World Class Competition w Berlinie reprezentant Polski, Marcin Kruk. W jubileuszowej, 10. edycji konkursu statuetkę zdobył Australijczyk.


Ponad 10 tysięcy barmanów z pięciu kontynentów marzyło o tym tytule. 56 najlepszych otrzymało szansę, by po niego sięgnąć podczas globalnego finału w Berlinie, mierząc się w pięciu konkurencjach.

Czwartym w historii reprezentantem Polski w finale World Class był Marcin Kruk z warszawskiego baru Kita Koguta. W konkurencjach światowego finału barmani stworzyli koktajle wypełniające zasady "sustainability" (Better Drinking), inspirowane krajem swojego pochodzenia (Flavours of a Nation), "signature serve" - czyli autorskie kompozycje na ginie (Search of Signature) oraz aperitif i digestif (Before & After).

Ścisły finał z konkurencją "Cocktail Clash" bazował na remiksologii, czyli tworzeniu nowych wersji koktajlowych klasyków i był prawdziwym zderzeniem kultur. Zmierzyli się w nim reprezentanci Wielkiej Brytanii, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Australii. Ostatecznie tytuł Barmana Roku World Class 2018 trafił do Orlando Marzo z Melbourne.

Od zaawansowanej miksologii, przez barmańskie rzemiosło, po osobowość, lokalne smaki i korzenie kultury koktajlowej w tym roku, konkurs przez cały czas się zmienia. Za to niezmiennie uczestnikom towarzyszą wielkie, pozytywne emocje, szansa poznania niesamowitych ludzi, w tym branżowych guru i solidna porcja adrenaliny. Co najważniejsze, każdy przywozi do kraju wiedzę o najnowszych koktajlowych trendach i zupełnie nowe spojrzenie na swoją pracę - komentuje Marcin Kruk.

Polscy barmani rywalizują w konkursie od 2015 roku. Do tej pory w międzynarodowym finale nasz kraj reprezentowali: Marcin Kruk (zwycięzca World Class Poland 2018), Janusz Lemiesz (2017), Paweł Rodaszyński (2016) i Mateusz Szuchnik (2015).

Szereg szkoleń i prezentacji towarzyszących World Class oraz międzynarodowy Bar Convent Berlin dostarczyły uczestnikom wiedzy o koktajlowych trendach. Trzy najważniejsze z nich to:

  • Low and No - do kart wkraczać będą koktajle o obniżonej zawartości alkoholu i bezalkoholowe "mocktaile". Pozwolą one cieszyć się smakiem barmańskich klasyków, a jednocześnie kontrolować ilość spożywanego alkoholu.
  • #MyCocktail - w ślad za kulinarnymi influencerami na scenę wkroczy nowa grupa "drinkstagrammerów", inspirujących kompozycjami wizualnymi i smakowymi koktajli.
  • Sustainability - wyraźny trend tego roku, polegający na ograniczaniu zużycia plastiku i papieru, w 2019 osiągnie zupełnie nowy poziom. Na wykorzystywanie eko-składników oraz czerpanie z nich w 100% zwracać uwagę będą nie tylko barmani, ale także goście.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
barman koktail drink konkurs world class competition barman roku




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję