Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Barmani zmierzyli się w World Class Competition
#MyCocktail jako następca #FoodPorn, mniej alkoholu i ekologia to najważniejsze trendy koktajlowe na 2019 rok - relacjonuje finał World Class Competition w Berlinie reprezentant Polski, Marcin Kruk. W jubileuszowej, 10. edycji konkursu statuetkę zdobył Australijczyk.
Ponad 10 tysięcy barmanów z pięciu kontynentów marzyło o tym tytule. 56 najlepszych otrzymało szansę, by po niego sięgnąć podczas globalnego finału w Berlinie, mierząc się w pięciu konkurencjach.
Czwartym w historii reprezentantem Polski w finale World Class był Marcin Kruk z warszawskiego baru Kita Koguta. W konkurencjach światowego finału barmani stworzyli koktajle wypełniające zasady "sustainability" (Better Drinking), inspirowane krajem swojego pochodzenia (Flavours of a Nation), "signature serve" - czyli autorskie kompozycje na ginie (Search of Signature) oraz aperitif i digestif (Before & After).
Ścisły finał z konkurencją "Cocktail Clash" bazował na remiksologii, czyli tworzeniu nowych wersji koktajlowych klasyków i był prawdziwym zderzeniem kultur. Zmierzyli się w nim reprezentanci Wielkiej Brytanii, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Australii. Ostatecznie tytuł Barmana Roku World Class 2018 trafił do Orlando Marzo z Melbourne.
Od zaawansowanej miksologii, przez barmańskie rzemiosło, po osobowość, lokalne smaki i korzenie kultury koktajlowej w tym roku, konkurs przez cały czas się zmienia. Za to niezmiennie uczestnikom towarzyszą wielkie, pozytywne emocje, szansa poznania niesamowitych ludzi, w tym branżowych guru i solidna porcja adrenaliny. Co najważniejsze, każdy przywozi do kraju wiedzę o najnowszych koktajlowych trendach i zupełnie nowe spojrzenie na swoją pracę - komentuje Marcin Kruk.
Polscy barmani rywalizują w konkursie od 2015 roku. Do tej pory w międzynarodowym finale nasz kraj reprezentowali: Marcin Kruk (zwycięzca World Class Poland 2018), Janusz Lemiesz (2017), Paweł Rodaszyński (2016) i Mateusz Szuchnik (2015).
Szereg szkoleń i prezentacji towarzyszących World Class oraz międzynarodowy Bar Convent Berlin dostarczyły uczestnikom wiedzy o koktajlowych trendach. Trzy najważniejsze z nich to:
- Low and No - do kart wkraczać będą koktajle o obniżonej zawartości alkoholu i bezalkoholowe "mocktaile". Pozwolą one cieszyć się smakiem barmańskich klasyków, a jednocześnie kontrolować ilość spożywanego alkoholu.
- #MyCocktail - w ślad za kulinarnymi influencerami na scenę wkroczy nowa grupa "drinkstagrammerów", inspirujących kompozycjami wizualnymi i smakowymi koktajli.
- Sustainability - wyraźny trend tego roku, polegający na ograniczaniu zużycia plastiku i papieru, w 2019 osiągnie zupełnie nowy poziom. Na wykorzystywanie eko-składników oraz czerpanie z nich w 100% zwracać uwagę będą nie tylko barmani, ale także goście.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Na ferie zimowe tylko na czterech kółkach
UNWTO ogłasza konkurs dla startupów działających w turystyce wiejskiej
Turystyczny Fundusz Pomocowy aktywowany
Rada UE rozszerza listę krajów, w odniesieniu do których powinno się znosić ograniczenia podróży
Ryanair zwraca się do KE o przyjrzenie się pracy kontrolerów ruchu lotniczego
Włochy i Hiszpania zniosą obowiązek noszenia maseczek w otwartych przestrzeniach
Mniej problemów z nieuczciwymi pracodawcami
Lepsza sprzedaż wyjazdów, a co z cenami?
Thomas Cook otwiera kolejne hotele
