Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?
Najwięcej zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2020 roku, dotyczyło transportu lotniczego. Na co jeszcze skarżyli się konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) podsumowuje rok 2020.
Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2020 r. zgłosiło się po pomoc lub poradę 7602 konsumentów (o 22% więcej niż w roku 2019).
ECK otrzymało 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.
W porównaniu do lat ubiegłych ECK odnotowało zdecydowanie mniejszy odsetek skarg dotyczących problemów z uszkodzonym i zagubionym bagażem. Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.
33% skarg i zapytań było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).
Podsumowanie 2020 roku
Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:
- Podobnie, jak w latach poprzednich dominującą kategorią spraw były problemy lotnicze - ok. 30%. Do tradycyjnych spraw z zakresu odwołanych czy opóźnionych lotów doszły problemy związane z zwrotem za bilet kupiony u pośrednika.
- Problemy za zakwaterowaniem i hotelem stanowiły ok. 14% skarg (wzrost w stosunku do lat ubiegłych spowodowany odwołaniem rezerwacji przez Covid-19)
- Problemy z zakupem odzieży i obuwia ok. 8%
- Przez Covid-19 do ECK Polska trafiło więcej skarg na wypożyczalnie samochodów - ok. 3% skarg transgranicznych
Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:
- Niemiec - 17%
- Irlandii - 11%
- Holandii - 9%
- Wielkiej Brytanii - 8%
- Węgier - 8%
Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:
- Litwy - 18%
- Niemiec - 9%
- Czech - 8%
- Rumunii - 7%
Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:
- Odwołanie lotu - 28%
- Wadliwy produkt - 12%
- Rozwiązanie umowy - 11%
- Odstąpienie od umowy - 9%
- Niedostarczenie towaru - 8%
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Grupa Orbis prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2018 roku
Trybunał Sprawiedliwości określił czy Uber jest firmą transportową
Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?
Niemcy zaprezentują nowości w ofercie turystycznej
Minister zdrowia zapowiada termin wejścia w życie dodatkowych obostrzeń
Nielegalne praktyki mazurskich właścicieli działek
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie kwarantanny
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada walkę z szarą strefą m.in. w gastronomii
Sun & Snow zrekompensuje turystom złą pogodę
Linie Emirates podpisały nową umowę z Amadeus
Wakacje.pl z nowymi managerami regionalnymi
Ilu klientów skorzystało z usług biur podróży?
Rainbow wdraża nowy system sprzedaży biletów czarterowych
Turyści z zagranicy doceniają także apartamenty
Tunezja zarabia coraz więcej na turystyce
Dzień Turystyki bez Barier - DZT zaprezentuje strategie praktyki dotyczące integracji w turystyce
Czterech przewoźników rozszerza współpracę
Przewoźnicy autokarowi mają nadzieję na uratowanie choć części sezonu