Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilnie Poszukuję Pilota 14-18.06. Londyn
- Specjalista ds. turystyki Itaka Katowice
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- SALON FIRMOWY B.P. ITAKA ŁÓDŹ
- Pilot na 3-dniową wycieczkę szkolną
- Pilot do Hiszpanii
- Poszukujemy pilota
- Specjalista ds sprzedaży i obsługi klienta
- Praca dla wychowawcy
- SZUKAM autokaru do CHORWACJI VODICE 24-30.06

Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?
Najwięcej zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2020 roku, dotyczyło transportu lotniczego. Na co jeszcze skarżyli się konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) podsumowuje rok 2020.
Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2020 r. zgłosiło się po pomoc lub poradę 7602 konsumentów (o 22% więcej niż w roku 2019).
ECK otrzymało 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.
W porównaniu do lat ubiegłych ECK odnotowało zdecydowanie mniejszy odsetek skarg dotyczących problemów z uszkodzonym i zagubionym bagażem. Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.
33% skarg i zapytań było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).
Podsumowanie 2020 roku
Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:
- Podobnie, jak w latach poprzednich dominującą kategorią spraw były problemy lotnicze - ok. 30%. Do tradycyjnych spraw z zakresu odwołanych czy opóźnionych lotów doszły problemy związane z zwrotem za bilet kupiony u pośrednika.
- Problemy za zakwaterowaniem i hotelem stanowiły ok. 14% skarg (wzrost w stosunku do lat ubiegłych spowodowany odwołaniem rezerwacji przez Covid-19)
- Problemy z zakupem odzieży i obuwia ok. 8%
- Przez Covid-19 do ECK Polska trafiło więcej skarg na wypożyczalnie samochodów - ok. 3% skarg transgranicznych
Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:
- Niemiec - 17%
- Irlandii - 11%
- Holandii - 9%
- Wielkiej Brytanii - 8%
- Węgier - 8%
Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:
- Litwy - 18%
- Niemiec - 9%
- Czech - 8%
- Rumunii - 7%
Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:
- Odwołanie lotu - 28%
- Wadliwy produkt - 12%
- Rozwiązanie umowy - 11%
- Odstąpienie od umowy - 9%
- Niedostarczenie towaru - 8%
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Przedsiębiorcy zniecierpliwieni brakiem konkretów odnośnie Krajowego Planu
Turystyka może mieć walory
IGHP w trosce o odbudowę prestiżu zawodu
B&B Hotels otwiera kolejny obiekt w
Branża turystyczna chce zmiany przepisów dot. certyfikatów
Dział prawo i podatki:
Enter Air podpisuje nową umowę z TUI
Wenecja przesuwa wprowadzenie opłat za
Niemcy złagodzą przepisy
Starsze aktualności:
Będzie zmiana dotycząca testów po przyjeździe spoza
13 mln pasażerów na polskich lotniskach w pierwszych trzech kwartałach
Polski Holding Hotelowy blisko zakupu
Wielka Brytania: Omikron i tak się rozprzestrzenił, dalsze zamknięcie granic nie ma
Nowa odsłona Hotelu Diament
Grecja i Włochy wprowadzają obowiązkowe testy dla wszystkich
Branża turystyczna: zamykanie granic nie rozwiąże
Informacja GIS dla przedsiębiorców w sprawie kontroli
Komisja Europejska przyjęła 4 wnioski mające zmodernizować system
PHH z umową na zakup hoteli należących do
Nowe ograniczenia weszły w
IGHP: w listopadzie połowa hoteli miała mniej jak 40 proc.
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie kwarantanny
Tunezja zarabia coraz więcej na turystyce
Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?
Niemcy zaprezentują nowości w ofercie turystycznej
Ilu klientów skorzystało z usług biur podróży?
Rainbow wdraża nowy system sprzedaży biletów czarterowych
Krakowscy urzędnicy przedstawili swoje propozycje dla hotelarzy
Grupa Orbis prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2018 roku
Trybunał Sprawiedliwości określił czy Uber jest firmą transportową
Linie Emirates podpisały nową umowę z Amadeus
Przewoźnicy autokarowi mają nadzieję na uratowanie choć części sezonu
Wyszukiwanie ofert turystycznych jednym z tematów najbliższego TravelCampu
HanseMerkur rozpoczyna współpracę z siecią Wakacyjny Świat
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada walkę z szarą strefą m.in. w gastronomii
Dzień Turystyki bez Barier - DZT zaprezentuje strategie praktyki dotyczące integracji w turystyce
Czterech przewoźników rozszerza współpracę
Minister zdrowia zapowiada termin wejścia w życie dodatkowych obostrzeń
Nielegalne praktyki mazurskich właścicieli działek
Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu chce złagodzenia zakazu handlu w niedziele
