Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?
Najwięcej zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2020 roku, dotyczyło transportu lotniczego. Na co jeszcze skarżyli się konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) podsumowuje rok 2020.
Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2020 r. zgłosiło się po pomoc lub poradę 7602 konsumentów (o 22% więcej niż w roku 2019).
ECK otrzymało 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.
W porównaniu do lat ubiegłych ECK odnotowało zdecydowanie mniejszy odsetek skarg dotyczących problemów z uszkodzonym i zagubionym bagażem. Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.
33% skarg i zapytań było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).
Podsumowanie 2020 roku
Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:
- Podobnie, jak w latach poprzednich dominującą kategorią spraw były problemy lotnicze - ok. 30%. Do tradycyjnych spraw z zakresu odwołanych czy opóźnionych lotów doszły problemy związane z zwrotem za bilet kupiony u pośrednika.
- Problemy za zakwaterowaniem i hotelem stanowiły ok. 14% skarg (wzrost w stosunku do lat ubiegłych spowodowany odwołaniem rezerwacji przez Covid-19)
- Problemy z zakupem odzieży i obuwia ok. 8%
- Przez Covid-19 do ECK Polska trafiło więcej skarg na wypożyczalnie samochodów - ok. 3% skarg transgranicznych
Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:
- Niemiec - 17%
- Irlandii - 11%
- Holandii - 9%
- Wielkiej Brytanii - 8%
- Węgier - 8%
Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:
- Litwy - 18%
- Niemiec - 9%
- Czech - 8%
- Rumunii - 7%
Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:
- Odwołanie lotu - 28%
- Wadliwy produkt - 12%
- Rozwiązanie umowy - 11%
- Odstąpienie od umowy - 9%
- Niedostarczenie towaru - 8%
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Grupa Orbis prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2018 roku
Trybunał Sprawiedliwości określił czy Uber jest firmą transportową
Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?
Niemcy zaprezentują nowości w ofercie turystycznej
Minister zdrowia zapowiada termin wejścia w życie dodatkowych obostrzeń
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie kwarantanny
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada walkę z szarą strefą m.in. w gastronomii
Sun & Snow zrekompensuje turystom złą pogodę
Linie Emirates podpisały nową umowę z Amadeus
Wakacje.pl z nowymi managerami regionalnymi
Ilu klientów skorzystało z usług biur podróży?
Nielegalne praktyki mazurskich właścicieli działek
Turyści z zagranicy doceniają także apartamenty
Tunezja zarabia coraz więcej na turystyce
Dzień Turystyki bez Barier - DZT zaprezentuje strategie praktyki dotyczące integracji w turystyce
Czterech przewoźników rozszerza współpracę
Przewoźnicy autokarowi mają nadzieję na uratowanie choć części sezonu
PLL LOT mają tymczasowego prezesa
