Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Brakuje rąk do pracy w ULC
Czy Urząd Lotnictwa Cywilnego w tym roku będzie w stanie wypełniać swoje zadania? Bo jeśli sytuacja w tym roku się nie poprawi to, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego przejmie zobowiązania polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co będzie spektakularnym blamażem dla Polski.
Niskie place i częsta rotacja pracowników uniemożliwiają sprawne kontrole samolotów w liniach lotniczych. Urzędowi brakuje chętnych do pracy w roli audytorów i kontrolerów. Na koniec 2018 roku, Urząd przeprowadził tylko część zaplanowanych audytów (w grudniu przewidywano, że zostanie wykonane tylko 61 procent kontroli w 2018 roku!). Dodatkowo audyty te są prowadzone przez jednego audytora, gdy przepisy przewidują udział trzech osób. Przy tak skomplikowanej maszynie jak samolot, niezbędne jest kilka osób, aby wychwycić ewentualne problemy i usterki, które może chcieć ukryć linia lotnicza z chęci zysku (postój samolotu, części i godziny pracy mechanika są kosztowne).
Przez te problemy grozi nam przejęcie kompetencji ULC przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Organizacja już zapowiedziała kontrolę na pierwszą połowę 2019 roku. Wcześnie zwracała uwagę ULC na zbyt małą liczbę przeprowadzonych audytów i co więcej, przesyłano ostrzeżenia na piśmie. Jednak instytucja w obecnej chwili nie jest w stanie konkurować płacowo o pracowników z liniami lotniczymi, gdyż audytorami ULC muszą być doświadczeni piloci, a ULC oferuje im wynagrodzenie rzędu 3,7 tys. zł! Podczas, gdy teraz zwykły pilot w liniach lotniczych zarabia ponad 20 tys. zł miesięcznie.
Jesteśmy świadomi sytuacji finansowej ULC - mówi wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. Problem jednak nie tkwi w braku środków finansowych, lecz w niedoskonałym systemie ich zgromadzenia. Obecny system sprawia, że na funkcjonowanie ULC składają się dzisiaj wszyscy podatnicy. podkreśla. Zadziwia stanowisko wiceministra, który musi zadawać sobie sprawę, że jeśli gdzieś spadnie źle lub wcale nieskontrolowany samolot, to Państwo Polskie będzie ponosić odpowiedzialność za śmierć i zniszczenia. Samolot to nie autobus i w razie awarii nie staje, tylko spada...
Obecnie na stronie ULC są informacje, że Urząd poszukuje trzech pracowników na stanowiska kontrolne. Czy to wystarczy, aby EASA nie wkroczyła do Polski? To się jeszcze okaże.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Problemy po upadku niemieckiego
Które paszporty są najsilniejsze na
Marek Andryszak wraca do
Dział transport:
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków
KLM przetestuje loty z napędem
Ryanair wygrywa kolejny
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Wizz Air pomoże członkom personelu pokładowego w uzyskaniu licencji pilota
Fly.pl: działania rządu potęgują chaos
Brussels Airlines porozumiał się ze związkami zawodowymi
Polska na cypryjskiej czerwonej liście
Polska turystyka wyjazdowa nie zwalnia tempa
Rzym wzmacnia ochronę Koloseum
Antalya z rekordową liczbą turystów
Tunezja wraca do oferty Thomasa Cooka
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej na Meetings Week Poland 2019
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Która restauracja zostanie uznana za Polski Skarb Kulinarny?
W hotelach rosną ceny za pokój
Łódzka branża turystyczna razem na Wigilii
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w Niemczech
Spotkanie w sprawie sytuacji na rynku incentive w dobie epidemii koronawirusa
Średnie ceny wyjazdów do Turcji niższe niż przed tygodniem
Jak organizacje turystyczne mogą pomóc w wychodzeniu w kryzysu?