Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot na Portugalię, 26 kwietnia - 4 maja 2024
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Warszawa
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki- Warszawa
- Pilot 26.04 - 03.05.2024 Włochy
- Pracownik biura podróży
- Nowy salon Wakacje.pl zatrudni specjalistę ds....
- Pomoc Księgowa w biurze podróży
- SPECJALISTA DS TURYSTYKI Z J. JAPOŃSKIM
- Bydgoszcz - Kierownik Biura

Zobacz także
Hilton uznany za najlepsze miejsce do pracy
Zasady dodatkowego wynagrodzenia nie mogą dyskryminować pracujących w niepełnym wymiarze
ULC: pierwszy kwartał roku porównywalny do czasów sprzed pandemii
Zarażenie chorobą przez owada w pracy - co warto wiedzieć
Brakuje rąk do pracy w ULC
Czy Urząd Lotnictwa Cywilnego w tym roku będzie w stanie wypełniać swoje zadania? Bo jeśli sytuacja w tym roku się nie poprawi to, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego przejmie zobowiązania polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co będzie spektakularnym blamażem dla Polski.
Niskie place i częsta rotacja pracowników uniemożliwiają sprawne kontrole samolotów w liniach lotniczych. Urzędowi brakuje chętnych do pracy w roli audytorów i kontrolerów. Na koniec 2018 roku, Urząd przeprowadził tylko część zaplanowanych audytów (w grudniu przewidywano, że zostanie wykonane tylko 61 procent kontroli w 2018 roku!). Dodatkowo audyty te są prowadzone przez jednego audytora, gdy przepisy przewidują udział trzech osób. Przy tak skomplikowanej maszynie jak samolot, niezbędne jest kilka osób, aby wychwycić ewentualne problemy i usterki, które może chcieć ukryć linia lotnicza z chęci zysku (postój samolotu, części i godziny pracy mechanika są kosztowne).
Przez te problemy grozi nam przejęcie kompetencji ULC przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Organizacja już zapowiedziała kontrolę na pierwszą połowę 2019 roku. Wcześnie zwracała uwagę ULC na zbyt małą liczbę przeprowadzonych audytów i co więcej, przesyłano ostrzeżenia na piśmie. Jednak instytucja w obecnej chwili nie jest w stanie konkurować płacowo o pracowników z liniami lotniczymi, gdyż audytorami ULC muszą być doświadczeni piloci, a ULC oferuje im wynagrodzenie rzędu 3,7 tys. zł! Podczas, gdy teraz zwykły pilot w liniach lotniczych zarabia ponad 20 tys. zł miesięcznie.
Jesteśmy świadomi sytuacji finansowej ULC - mówi wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. Problem jednak nie tkwi w braku środków finansowych, lecz w niedoskonałym systemie ich zgromadzenia. Obecny system sprawia, że na funkcjonowanie ULC składają się dzisiaj wszyscy podatnicy. podkreśla. Zadziwia stanowisko wiceministra, który musi zadawać sobie sprawę, że jeśli gdzieś spadnie źle lub wcale nieskontrolowany samolot, to Państwo Polskie będzie ponosić odpowiedzialność za śmierć i zniszczenia. Samolot to nie autobus i w razie awarii nie staje, tylko spada...
Obecnie na stronie ULC są informacje, że Urząd poszukuje trzech pracowników na stanowiska kontrolne. Czy to wystarczy, aby EASA nie wkroczyła do Polski? To się jeszcze okaże.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Dział transport:
Wizz Air chwali się 100 milionami
Airhelp ocenił linie i
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Starsze aktualności:
Airbnb.com z gospodarzami wspiera
Dobre wyniki Grupy Accor za 2022
Rainbow zaprasza na Filipiny, do Wenezueli oraz na karaibską
Gmina Mielno zbadała
Hotelowe lobby wizytówką
Lotnisko Poznań Ławica płaci mieszkańcom
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Wizz Air pomoże członkom personelu pokładowego w uzyskaniu licencji pilota
Tunezja wraca do oferty Thomasa Cooka
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej na Meetings Week Poland 2019
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Która restauracja zostanie uznana za Polski Skarb Kulinarny?
W hotelach rosną ceny za pokój
Łódzka branża turystyczna razem na Wigilii
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w Niemczech
Spotkanie w sprawie sytuacji na rynku incentive w dobie epidemii koronawirusa
Średnie ceny wyjazdów do Turcji niższe niż przed tygodniem
Jak organizacje turystyczne mogą pomóc w wychodzeniu w kryzysu?
Jakie konferencje czekają na TT Warsaw?