Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRACA SEZONOWA W GRECJI
- Specjalista d/s Turystyki
- Specjalisty ds. rezerwacji grupowych
- Pilne! Pilotaż 10-11.06 /Lębork - Koszalin
- Pilot wycieczek Kreta
- Poszukujemy pilota, przewodnika 13-14.06 -...
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Pilot wycieczki do Włoch
- Specjalista ds. turystyki z językiem angielskim
- Specjalista ds. Turystyki w nowym salonie...


Czy technologia blockchain zmieni przyszłość branży turystycznej?
Amadeus uważa, że blockchain jeden z sześciu elementów, które zdaniem firmy mogą zrewolucjonizować podróże niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmian w obszarze cyfrowej "wymiany wartości". Spółka rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami, który wesprze rozwijające się firmy testujące nowe pomysły za pomocą szeregu zróżnicowanych, nowatorskich technologii.
Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy personelowi dane z naszego paszportu za pomocą bezpiecznej aplikacji aktywowanej przez odcisk palca, a do zbierania punktów w ulubionym hotelu, liniach lotniczych i wypożyczalni samochodów służy jedna karta lojalnościowa...
To tylko niektóre z elementów podróżowania, jakie zdaniem firmy Amadeus mogą w przyszłości ulec zmianie dzięki technologii blockchain (pl. łańcuch bloków) i które szerzej zostały omówione w najnowszym raporcie firmy pt. "Blockchain: harnessing its potential in travel" (Wykorzystanie potencjału technologii blockchain w branży turystycznej). W pracach nad opracowaniem uczestniczyły startupy Civic i Loyyal zajmujące się technologią blockchain, a sam raport powstał na podstawie szeregu wywiadów i analizy wtórnych danych. Wskazano w nim cztery potencjalne zastosowania technologii blockchain w turystyce, obejmujące uproszczoną i bezpieczniejszą identyfikację pasażerów, lepsze śledzenie bagażu, bardziej przyjazne dla użytkownika programy lojalnościowe i uproszczone płatności między biurami podróży i liniami lotniczymi.
Choć blockchain dopiero zaczyna się rozwijać, autorzy artykułu sugerują, że niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmiany sposobu, w jaki odbywa się cyfrowa "wymiana wartości". Tak jak struktura Internetu umożliwia nam niezwykle łatwą i szybką wymianę informacji, tak technologia blockchain może wprowadzić nową jakość przetwarzania danych, umożliwiającą wymianę wartości między przedsiębiorstwami, administracją publiczną i zwykłymi ludźmi. Do niedawna wartością tą była faktyczna waluta, lecz w opracowaniu Amadeus sugeruje się, że blockchain może przydać się branży turystycznej do udostępniania danych identyfikacyjnych, śledzenia bagażu i naliczania punktów w programach lojalnościowych.
Raport ma rzucić więcej światła na liczne i zróżnicowane obszary branży turystycznej, na które blockchain zaczyna oddziaływać. Prezentuje też szerszy rozwój samej technologii. Mamy nadzieję, że pomoże czytelnikom lepiej zrozumieć potencjał tego rozwiązania i zainspiruje całą branżę do współpracy, bez której nie da się urzeczywistnić opisanych w tekście możliwych zastosowań tej technologii powiedziała Katherine Grass, dyrektor działu innowacji i przedsięwzięć w firmie Amadeus.
Równolegle z publikacją artykułu w przededniu 30-lecia swojego istnienia firma Amadeus zapowiedziała nowe podejście do innowacji. W jego ramach przedsiębiorstwo wskazało sześć podstawowych zagadnień o największym potencjalne zrewolucjonizowania branży turystycznej. Są to: wspomniana technologia blockchain, rozszerzona zawartość, zoptymalizowana konwersja, komunikatory internetowe, operacje i wydajność oraz przełomowe technologie. Zagadnienia te zostały wybrane na podstawie informacji pozyskanych w rozmowach z przedstawicielami setek startupów i klientów firmy.
Jednocześnie w ramach nowego podejścia Amadeus rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami (Innovation Partnership Programme), który wesprze rozwijające się firmy działające w tych sześciu obszarach i pomoże im testować ich pomysły oraz po pomyślnym zakończeniu projektów pilotażowych szybciej wprowadzać je na rynek.
W przypadku innowacji liczy się koncentracja. Skupiając się na sześciu zagadnieniach, chcemy wygenerować większe korzyści zarówno dla naszych klientów, jak i dla obsługiwanych przez nich podróżnych powiedział Alex Luzarraga, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej w firmie Amadeus.
Nasz nowy program współpracy nad innowacjami łączy ludzi o różnym sposobie myślenia, a przy tym pełnych ciekawości, pewnych siebie i otwartych na wspólne działanie to klucz do wydobycia potencjału z nowych pomysłów. Właśnie dlatego nasza inicjatywa łączy nasze własne doświadczenie z kreatywnością zewnętrznych partnerów. Pozwoli to nam z powodzeniem przejść od prognoz dotyczących trendów kształtujących przyszłość podróżowania do ich realizacji powiedział Alex Luzarraga.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisał kolejną
Starsze aktualności:
TOP 5 zabawek dla niemowląt i
Inspekcja Handlowa prezentuje wstępne wyniki kontroli lokali
Ceny wyjazdów turystycznych znowu w
Turystyka medyczna coraz ważniejsza dla
Minister odradza korzystanie z hoteli czy
Heathrow wprowadza limit
Zbliża się Kulinarny Festiwal Kwiatów
Gdańsk stworzy Park&Ride na czas Jarmarku św.
Itaka otwiera spółkę na
Od dziś PFR udostępnia decyzje o umorzeniu zwrotów z Tarczy
IATA: Powrót zasady 80-20
Podwyżki średnich cen w europejskich hotelach i tak poniżej inflacji
Ważą się losy lotniska w Gdyni
Jedna z dziur w tzw. Tarczy dla turystyki załatana
Powstał nowy portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
AccorHotels przejmuje szwajcarską sieć hoteli
Wysokie wzrosty w biurach podróży za sprawą Świąt Wielkanocnych
PIT: nowe ograniczenia nie wpłyną na zmianę sytuacji epidemicznej, a mocno zaszkodzą turystyce
Bułgaria zmieni warunki wjazdu?
LOT nie porozumiał się jeszcze ze związkami zawodowymi
W Olkuszu otwarto podziemną trasę turystyczną
W rejs z bohaterami kreskówek?
Grecja: do restauracji bez certyfikatu covidowego
Grecos kończy wczesną sprzedaż sezonu 2019
FlixBus: 40 milionów przewiezionych pasażerów w 2017 roku
Mandat za zabranie kamyka z greckiej plaży
Włochy: Sieć sklepów włączy się w promocję turystyczną
Robot będzie promował maltańską turystykę
Północna Izba Gospodarcza apeluje o niewprowadzanie kolejnego lockdownu
Niemiecki sąd zakwestionował wąskie klauzule najlepszych cen narzucane przez OTA
"KROŚNIEŃSKI WERNISAŻ POD GWIAZDAMI" - HAPPENING URZĘDU MIASTA I RCKP.