Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kurs Specjalista ds. kadr i płac z zaśw. MEN
- Poznań - Specjalistka / Specjalista ds. turystyki
- Stojaki na katalogi - za darmo :)
- Nowe Biuro Podróży w Ełku - Specjalista ds....
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Łódź
- Pilot na Portugalię, 26 kwietnia - 4 maja 2024
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Warszawa
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki- Warszawa

Ryanair spodziewa się trudnego roku
Od połowy marca większość floty Ryanair została uziemiona w związku z zakazem ruchu lotniczego. Przewoźnik opublikował swoje wyniki finansowe
Ograniczenia zmniejszyły ruch w marcu i w ciągu całego roku, o ponad 5 mln gości i obniżyły zyski w roku obrachunkowym Ryanair, kończącym się 31 marca 2020 r., o ponad 40 mln euro.
Zgodnie z aktualizacją z 1 maja, Ryanair spodziewa się, że w pierwszym kwartale (kwiecień-czerwiec) obsłuży mniej niż 1% swojego planowanego programu lotów. W drugim kwartale (lipiec-wrzesień) spodziewany jest powrót do obsługi lotów, a Ryanair spodziewa się, że obsłuży nie więcej niż 50% swojego pierwotnego docelowego ruchu w drugim kwartale (44,6 mln), ponieważ na rezerwacje będą miały wpływ ograniczenia dotyczące zdrowia (kontrola temperatury i pokrycie twarzy pasażerów i personelu) oraz wymogi dotyczące kwarantanny.
Sprzedaż Grupy Ryanair, w omawianym okresie wzrosła o 10% do 8,5 mld euro. Przychody planowane, dzięki wzrostowi ruchu o 4% do 149 mln euro i wzrostowi cen o 2%, wzrosły o 6% do 5,6 mld euro. Współczynnik wypełnienia miejsc w samolotach spadł o 1 punkt procentowy i wyniósł 95 proc. Ograniczenia lotów Covid-19 i uziemienia samolotów w drugiej połowie marca zmniejszyły ruch o ponad 5 mln w IV kw. Przychody z dodatkowych usług wzrosły o 20% do 2,9 mld euro, ponieważ więcej pasażerów wybierało usługi pierwszeństwa przy wejściu na pokład, czy wyboru miejsca.
Koszty ponoszone przez irlandzką grupę lotniczą na paliwo wzrosły o 14% (+335 mln euro) do 2,8 mld euro z powodu wyższych cen i 4% wzrostu ruchu. Na koszty jednostkowe paliw negatywny wpływ miał 48% spadek ruchu w marcu (-5,2 mln gości) z powodu uziemienia przez epidemię Covid-19 i w rezultacie wzrosły o 4% (wyprzedzając +2%). Wyższe koszty personelu (wyższe wynagrodzenia pilotów i wyższy współczynnik załóg w związku ze zwolnieniem tempa rezygnacji pilota do zera) oraz koszty obsługi technicznej (przedłużenie służby starszych samolotów, ze względu na opóźnienia w dostawie Boeinga MAX) zostały zrekompensowane spadkiem kosztów ponoszonych z tytułu odszkodowań za opóźnione loty, oraz niższe opłatay trasowymi.
W omawianym okresie, Buzz zwiększył swoją flotę do 45 Boeingów 737 i otworzył nowe bazy w Pradze i Budapeszcie.
Lauda osiągała słabsze wyniki w roku obrachunkowym 2020 ze względu na silną konkurencję cenową ze strony spółek zależnych Lufthansy na jej głównych rynkach austriackim i niemieckim. Ruch wzrósł jednak do 6,4 mln przy wysokich współczynnikach obciążenia. Ze względu na epidemię Covid-19, Lauda musiała całkowicie przemyśleć swoją strategię i znacznie obniżyć swoje plany rozwoju. Zespół zarządzający przedsiębiorstwa wdraża plany restrukturyzacji i redukcji kosztów, a obecnie prowadzi rozmowy z pracownikami i związkami zawodowymi na temat oszczędności personelu, aby zabezpieczyć przyszłość wiedeńskiej bazy. Przewoźnik ostrzega, że brak porozumienia w sprawie redukcji kosztów spowoduje zamknięcie bazy w Wiedniu, z końcem maja.
Malta Air, która latem ubiegłego roku stała się czwartą linią lotniczą Grupy, odnotowała silny wzrost w roku obrachunkowym 2020. Posiadając flotę liczącą prawie 120 samolotów, przejęła francuskie, niemieckie, włoskie i maltańskie bazy Grupy. Podobnie jak Buzz, Lauda i Ryanair DAC, także i ona dokonuje przeglądu wszystkich obszarów swojej bazy kosztowej, aby zachować konkurencyjność na swoich głównych rynkach, na których będzie konkurować z dotychczasowymi przewoźnikami ratowanymi przez rząd.
Ryanair DAC osiągnął dobre wyniki i otworzył nowe rynki w Armenii, Gruzji i Libanie. Jego flota zmniejszyła się jednak do 275 Boeingów 737, ponieważ zarówno Buzz, jak i Malta Air przejęły działalność lotniczą dla grupy. Punktualność wzrosła do ponad 90% (bez opóźnień spowodowanych strajkami kontrolerów lotów).
Obecne saldem gotówkowym w wysokości 4,1 mld EUR ( Ryanair pozyskał ostatnio 600 mln GBP w ramach brytyjskiego systemu Covid Corporate Financing Facility) oraz 330 nieobciążonych samolotów Boeing 737 (77% posiadanej floty).
Zarząd grupy spodziewa się, że rok obrachunkowy, który zakończy się 31 marca 2021 roku. Prowadzone są negocjacje w sprawie zwolnień grupowych wśród pilotów i personelu pokładowego, a także obniżek pensji, o czym pisaliśmy w aktualności Ryanair likwiduje 250 etatów pracowników biurowych
Grupa spodziewa się odnotować, w pierwszym kwartale roku obrachunkowego 2021 stratę w wysokości ponad 200 mln EUR. Mniejsza strata spodziewana jest w drugim kwartale (szczyt lata) ze względu na znaczny spadek ruchu i cen ze strony uziemienia Covid-19. Obecnie Grupa spodziewa się, że w 2021 r. przewiezie mniej niż 80 mln pasażerów (prawie 50% poniżej pierwotnego celu 154 mln).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
TSUE rozpatrywał skargi
Dział dla turystów:
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Nowa trasa z Poznania i nie
Starsze aktualności:
Airbnb.com z gospodarzami wspiera
Dobre wyniki Grupy Accor za 2022
Rainbow zaprasza na Filipiny, do Wenezueli oraz na karaibską
Gmina Mielno zbadała
Hotelowe lobby wizytówką
Lotnisko Poznań Ławica płaci mieszkańcom
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Wrocław najlepszą europejską destynacją
Enter Air rozszerzył zakres współpracy z TUI Poland
IATA prognozuje ile zarobią linie lotnicze
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji Turystycznej
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether formalizuje swoją działalność
Jak biura mają rozliczać VAT? Rzecznik generalny TSUE wydał opinię
Przyszłość podróży służbowych tematem spotkania rady Masters of Travel
Polski restaurator z prestiżowym wyróżnieniem
UNWTO apeluje o wsparcie dla przedsiębiorstw turystycznych
Spadki liczby turystów przyjeżdżających na Cypr
transport z Lodzi na lotnisko Okecie w nocy 13.12