Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek szkolnych (Katowice i okolice)
- Product Manager at Rolfs Flyg & Buss
- Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Słowenia 15-21.09.2024
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- Przewodnik po Rzymie
- Travel designer
- Pilot Londyn-Oxford-Windsor-Brighton-Bruksela
- KRAKÓW - specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
Hotele turystyczne zaczynają odrabiać straty, gorzej z biznesowymi
Od strony przychodowej II kwartał dla hoteli jest spisany na straty, ale niektóre obiekty już je odrabiają - mówi Andrzej Szymczyk z Walter Herz.
Dotyczy to przede wszystkim hoteli w popularnych kurortach, gdzie obłożenie jest prawie pełne. Zdecydowanie mniej gości mają obiekty położone w dużych miastach nastawione na klientów biznesowych, ale i w tym przypadku są wyjątki. Branża czeka na wrzesień i uruchomienie podróży służbowych, ale stoją one pod dużym znakiem zapytania ze względu na sytuację epidemiczną w kraju i na świecie.
Wpływ koronawirusa na rynek hotelowy w Polsce był bardzo wyraźny na początku pandemii. Hotele straciły klientów z dnia na dzień, a następnie w wyniku regulacji prawnych musiały zawiesić lub zamknąć działalność (z nielicznymi wyjątkami, które nie miały wpływu na sytuację w branży).
Od połowy maja hotele zaczęły znów przyjmować gości, na początku w bardzo ograniczonym zakresie usług. Dziś mogą świadczyć w zasadzie wszelkie usługi, więc powróciły do sytuacji sprzed pandemii, natomiast od strony przychodowej drugi kwartał tego roku jest spisany na straty. - mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Szymczyk, zastępca dyrektora Investment & Hospitality w Walter Herz.
Najnowsze wytyczne dla hoteli, zgodne z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, pozwalają na obsługiwanie gości w restauracjach, funkcjonowanie hotelowych basenów i saun. Hotelarze są zobowiązani dbać o reżim sanitarny - zwiększyć odległości między pracownikami do co najmniej 1,5 m, ograniczyć liczbę pracowników korzystających jednocześnie z przestrzeni wspólnych, zapewnić im środki ochrony osobistej i przygotować pomieszczenie do czasowej izolacji osoby z objawami COVID-19 oraz przestrzegać zasad wietrzenia, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń.
W obiektach położonych na terenie strefy czerwonej i żółtej, które zależą od aktualnej liczby zakażeń, zalecenia dla obiektów hotelowych pozostały bez zmian. Obecnie ich działalność jest dopuszczalna, z wyłączeniem znajdujących się na ich terenie klubów i dyskotek. Poza tym stosuje się przepisy dotyczące kongresów, basenów, siłowni oraz działalności kulturalnej, jeśli taka jest świadczona na terenie obiektu.
Obecnie sytuacja w hotelach wygląda różnie, co bardzo mocno zależy od konkretnej lokalizacji obiektu. Hotele typowo turystyczne w miejscowościach kurortowych mają znaczne obłożenie, w większości przypadków przekraczające 90 proc. To zasługa okresu wakacyjnego, ale też kilkumiesięcznego zamknięcia ludzi w domach i pracy zdalnej, co naturalnie wpłynęło na to, że chcieli wyjechać i odpocząć - mówi ekspert z Walter Herz.
Hotele w dużych miastach i lokalizacjach nastawionych na klienta biznesowego, które były odwiedzane podczas podróży służbowych, są w gorszej sytuacji rynkowej.
Dla nich tradycyjnie okres wakacji jest sezonem słabszym, natomiast w tym roku widać, że jest dużo gorzej niż w poprzednich latach. Kluczowy będzie pierwszy tydzień września, kiedy zobaczymy, czy klienci biznesowi będą dokonywać rezerwacji. Obecnie obłożenie w hotelach biznesowych waha się w granicach 25-30 proc., ale to także zależy zarówno od obiektu, jak i jego lokalizacji - zauważa Andrzej Szymczyk.
Wrzesień jest miesiącem, w którym firmy po okresie urlopowym wysyłają pracowników w delegacje, aby utrzymać kontakty z klientami. Poprzednie kryzysy pokazały, że będą one chciały szybko wrócić na ścieżkę wzrostu i odbudować relacje biznesowe, a to wiąże się z wyjazdami służbowymi.
Nie da się wszystkiego zrobić zdalnie, a wyjazdy wygenerują popyt na usługi hotelowe. Jednak ostatni kwartał tego roku to dziś jeszcze duży znak zapytania dla hoteli. Wraz z początkiem 2021 roku powinno już być dobrze, zwłaszcza że jest szansa na uzyskanie szczepionki, która pozwalałaby dość swobodnie podróżować, a to jest bardzo ważny czynnik dla hoteli. Rynek hotelowy w drugiej połowie 2020 roku będzie powoli powracał do normalnej działalności operacyjnej. Jednak kluczowe będzie trzymanie w ryzach zagrożenia epidemiologicznego, które do tej pory uniemożliwiało zarówno podróże międzynarodowe w szerszym zakresie, jak i podróżowanie po kraju. - uważa ekspert Walter Herz.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Hilton uznany za najlepsze miejsce do
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Będzie więcej turystów na Kasprowym Wierchu?
PKP SA przedstawia plany na przyszłość
Komisja Europejska z wnioskiem o łagodzenie ograniczeń podróży
Epidemia zakończyła serię wzrostów na gdańskim lotnisku
Kiedy internauci najczęściej odwiedzają serwisy turystyczne?
Ogłoszono datę wejścia Polski do programu ruchu bezwizowego do USA
Ruszyło głosowanie internetowe w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów
W Rzeszowie powstanie centrum serwisowe samolotów pasażerskich
TUI dostanie jeszcze większą pomoc?
Porozumienie code-share gigantów
Ceny w biurach podróży przełamały stały trend wzrostowy
W biurach podróży sprzedaż leci w dół
Użytkownicy Pyszne.pl wybrali swoje ulubione lokale