Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
ABTA: brak pomocy dla branży będzie drogo kosztował podatników
Wiele rządów w krajach europejskich podjęło działania mające na celu wprowadzenie tymczasowych zmian w przepisach regulujących zwrot kosztów wyjazdów wakacyjnych.
Brytyjskie stowarzyszenie organizatorów turystyki ABTA nalega, aby rząd Wielkiej Brytanii zrobił to samo i zaprzestał doprowadzania firm turystycznych do bankructwa.
ABTA wskazuje, że brytyjska branża turystyczna, bezpośrednio lub pośrednio, daje pracę dla ponad 500.000 osób bezpośrednio, a działania rządu mające na celu powstrzymanie pandemii spowodowały zastój w podróżach międzynarodowych i krajowych.
Rezerwacje wakacyjne przestały spływać, a biura podróż są masowo proszone zwrot gotówki w ciągu 14 dni. Wiele z nich po prostu nie jest w stanie tego zrobić, ponieważ nadal oczekują na zwrot pieniędzy od linii lotniczych i hoteli, które zostały zamknięte w wyniku pandemii - apeluje ABTA.
Stowarzyszenie zwróciło się do rządu o wprowadzenie tymczasowych zmian w przepisach w celu ochrony zarówno przedsiębiorstw, jak i konsumentów. Wzmocnienie podstawy regulacyjnej i wydłużenie terminu zwrotu not kredytowych, jako krótkoterminowa alternatywa dla zwrotów gotówkowych, zapewniłoby przedsiębiorstwom niezbędny oddech, a jednocześnie zapewniłoby przeniesienie wszystkich środków ochrony konsumentów. ABTA uważa również, że jest to istotny krok w kierunku wspierania zaufania klientów do branży.
Chociaż zmiany te wiązałyby się z opóźnieniem w otrzymywaniu przez konsumentów zwrotu pieniędzy lub rezerwacji zastępczej oferty wakacyjnej, ABTA twierdzi, że alternatywnym scenariuszem są masowe upadki przedsiębiorstw turystycznych. Stowarzyszenie podkreśla, że spowodowałoby to, że klienci czekaliby jeszcze dłużej na otrzymanie swoich pieniędzy, a także pogorszyłoby wyniki finansowe dla rządu, który działa jako wsparcie finansowe dla głównego brytyjskiego programu ATOL dotyczącego ochrony wyjazdów wakacyjnych.
Wiemy, że rząd ma wiele do zrobienia z obecnym kryzysem, ale brak tymczasowych zmian w zakresie zasad zwrotu kosztów jest sprzeczny z logiką i pozostawia konsumenta samego sobie. Przepisy dotyczące 14-dniowych zwrotów nigdy nie zostały opracowane z myślą o masowym anulowaniu urlopów, co obecnie obserwujemy w wyniku działań rządu mających na celu powstrzymanie pandemii. W niczyim interesie nie leży, aby normalnie zdrowe, rentowne przedsiębiorstwa były popychane do bankructwa. Setki tysięcy miejsc pracy są zagrożone, a brytyjski podatnik będzie musiał zapłacić za zwrot pieniędzy klientom, jeśli dojdzie do upadku firm turystycznych w całej branży - komentuje prezes ABTA, Mark Tanzer. Podkreślił, że chodzi tu o wspieranie przedsiębiorstw w całkowicie nieprzewidywalnym i krótkoterminowym kryzysie przepływu gotówki, a klienci nie stracą prawa do zwrotu pieniędzy, a ich pieniądze nie będą zagrożone.
Kilka tygodni temu ABTA po raz pierwszy wezwała do pilnej interwencji rządu w celu podjęcia działań dotyczących refundacji i innych środków. Od tego czasu Stowarzyszenie wielokrotnie prowadziło rozmowy z odpowiednimi departamentami rządowymi i premierem i pisało do nich. Rząd musi jeszcze podjąć działania.
ABTA uruchomiła kampanię pod hasłem "Save Future Travel", zachęcającą przedsiębiorców z branży turystycznej oraz wszystkich, którzy wspierają ten sektor, do nieodwoływania wyjazdów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Travelist.pl: Hotelarze zdali egzamin
POT rozpoczęła kampanię promocyjną na 14 rynkach
POT i Polonus podpisały porozumienie o współpracy
Turyści decydowali się na coraz dłuższe i bardziej komfortowe wyjazdy
Listopad łaskawy dla cypryjskiej turystyki
Islandzki wulkan straszy Europę
Kto zwyciężył w World Class Poland 2021?
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i perspektywy
Od stycznia tylko jeden nowy kraj w Schengen
Pomysł na City Break - tanie loty do Paryża
Wystartowała nowa kampania Polskiej Organizacji Turystycznej
Trzęsienie ziemi w środkowej Szwajcarii. Władze liczą straty
Czeskie zamki i pałace wkrótce rozpoczną sezon turystyczny
Rozbudowano terminal pasażerski na lotnisku w Lublinie
Przewodnik turystyczny po Płocku i okolicach - Sylwia Wojewódzka