Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- GRECJA: REZYDENT
- Specjalista ds. szkoleń i współpracy franczyzowej
Booking pod presją
Dobra wiadomość dla hotelarzy - Komisja Europejska zdecydowała, że platforma Booking.com zostanie uznana za strażnika dostępu ("gatekeeper"). Oznacza to, że na serwis zostaną nałożone nowe, bardziej rygorystyczne wymogi przewidziane Aktem o rynkach cyfrowych (DMA).
Kim są gatekeepers? Regulacja DMA zakłada, że tzw. strażnikiem dostępu jest firma, która ma powyżej 7,5 mld euro rocznego obrotu w Unii i z liczbą użytkowników większą od 45 mln miesięcznie. Pod uwagę są także brane inne kryteria jakościowe m.in. znaczenia dla europejskiego biznesu.
Booking.com został siódmym strażnikiem dostępu, po Google'em Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft i iPadOS. Jak widać Booking.com załapał się w towarzystwo prawdziwych gigantów i może mu to przysporzyć dużo dodatkowej pracy. Obowiązki "gatekeeper" są dość złożone i jak podaje strona KE:
Przykłady działań: strażnicy dostępu będą na przykład musieli:
- umożliwiać osobom trzecim interoperacyjność z własnymi usługami strażnika dostępu w niektórych szczególnych sytuacjach;
- umożliwiają swoim użytkownikom biznesowym dostęp do danych, które generują podczas korzystania z platformy strażnika dostępu;
- zapewnia przedsiębiorstwom reklamującym się na swojej platformie narzędzia i informacje niezbędne reklamodawcom i wydawcom do przeprowadzenia własnej niezależnej weryfikacji swoich reklam hostowanych przez strażnika dostępu;
- umożliwiają swoim użytkownikom biznesowym promowanie swojej oferty i zawieranie umów ze swoimi klientami poza platformą strażnika dostępu.
Jest też szereg zakazów oraz obowiązki składania sprawozdań dotyczące własnych działań. Więcej można przeczytać: digital-markets-act.ec.europa.eu
Dla wielu obiektów dla których booking jest ważnym kanałem sprzedaży jest to dobra informacja. Znaczy to, że platforma nie będzie miała całkowitej swobody w ustalaniu swoich działań i będzie można wywierać na firmę nacisk, aby nie wykonywała zmian, które godzą w interes hotelarza (a także pośrednio lub bezpośrednio konsumentów).
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Polska turystyka rośnie i będzie
Drogie Święta i Sylwester w
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i perspektywy
Od stycznia tylko jeden nowy kraj w Schengen
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II kwartale
Pomysł na City Break - tanie loty do Paryża
Wystartowała nowa kampania Polskiej Organizacji Turystycznej
Trzęsienie ziemi w środkowej Szwajcarii. Władze liczą straty
Czeskie zamki i pałace wkrótce rozpoczną sezon turystyczny
Grecja łagodzi ograniczenia i żegna PLF-y
Więcej turystów w polskich obiektach noclegowych
Jak zmieniają się ceny wyjazdów na najpopularniejszych kierunkach?
Cypr zmienia protokoły wjazdowe
Polacy wjadą do Turcji bez paszportu
Focus Hotels planuje kolejny obiekt
Przewodnik turystyczny po Płocku i okolicach - Sylwia Wojewódzka
