Zobacz także
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to porażka
KLM testuje elektryczny samolot
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów lotniczych
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
Nowi przewoźnicy z zakazem korzystania z unijnej przestrzeni powietrznej
Które linie lotnicze dostały zakaz operowania na terytorium Unii Europejskiej? Komisja Europejska zaktualizowała listę bezpieczeństwa lotniczego Unii Europejskiej.
Umieszczenie na liście konkretnego przewoźnika oznacza dla niego zakaz, bądź w niektórych przypadkach ograniczenie możliwości wykonywania operacji lotniczych w UE.
Z listy zostały skreślone wszyscy przewoźnicy z Beninu i Mozambiku, z uwagi na wprowadzenie ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa lotów. Z kolei do listy zostały dodane następujące linie lotnicze: Med-widok (Nigeria), Mustique Airways (St. Vincent i Grenadyny), Aviation Company Urga (Ukraina) oraz Air Zimbabwe (Zimbabwe). Komisja Europejska podkreśla, iż Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego, w trakcie kontroli wykryła u tych przewoźników szereg nieprawidłowości w zakresie standardów bezpieczeństwa.
Po wprowadzeniu zmian, lista bezpieczeństwa lotniczego UE zawiera 181 przewoźników lotniczych z zakazem korzystania z przestrzeni powietrznej wspólnoty z powodu braku nadzoru właściwych organów lotniczych ds. bezpieczeństwa lotów tych państw. Siedem linii lotniczych znalazło się na liście ponieważ same nie potrafią zadbać o standardy bezpieczeństwa. Są to: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Irak), Blue Wing Airlines (Surinam), Med-widok Airlines (Nigeria), Mustique Airways (St Vincent i Grenadyny), Aviation Company Urga (Ukraina) i Air Zimbabwe (Zimbabwe).
Sześciu przewoźników podlega ograniczeniom i mogą korzystać z unijnej przestrzeni powietrznych korzystając wyłącznie z określonych typów samolotów. są to Afrijet i Nouvelle Air Affaires SN2AG z Gabonu, Air Koryo z Korei Północnej, Air Service Comores z Komorów, Iran Air i TAAG Angola Airlines.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział aktualności dnia:
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Sabre i Booking.com połączyły siły
Zdecydowana większość pracowników tureckich hoteli zaszczepiona
Hilton uznany za najlepsze miejsce do pracy
Norweski milioner kupi markę należącą do Thomasa Cooka
Niejasne przepisy dotyczące voucherów budzą kontrowersje
Lato 2019: Egipt i Turcja dużo droższe?
Bali wprowadzi opłatę dla turystów?
Zainaugurowano projekt Polskie Marki Turystyczne
Sieć luksusowych hoteli z nowym właścicielem
Europa Ubezpieczenia rozszerza zakres ubezpieczeń turystycznych o kwarantannę
KLM pracuje nad samolotem przyszłości
Wzrasta wpływ branży eventowej na gospodarkę
Turyści i touroperator zarzucali sobie nawzajem niedbalstwo
Belgowie uznali Kraków za miasto roku
Inspekcja Handlowa skontrolowała nadmorskie lokale gastronomiczne
Świątynia Jowisza w Syrakuzach zostanie otwarta dla turystów
Warszawa wprowadza nową politykę turystyczną
Nocowanie.pl: widać wzrost zainteresowania urlopowymi rezerwacjami