TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zainaugurowano projekt Polskie Marki Turystyczne

W Warszawie odbyła się inauguracja projektu "Polskie Marki Turystyczne", stworzonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki i Polską Organizację Turystyczną.


Minister Witold Bańska przekonywał, że polską turystykę należy promować w innowacyjny sposób, zwłaszcza te miejsca jeszcze nie odkryte i kluczowym elementem będzie współpraca na poziomie lokalnym.

Anna Krupka, sekretarz stanu w MSiT tłumaczyła, że projekt ma na celu wypełnienie luki działań marketingowych w polskiej turystyce, poprzez wsparcie tworzenia tzw. regionów turystycznych, których marka ma oddziaływać na wyobraźnię turysty, a jakość świadczonych usług i spójny marketing zachęcać do podróży. Projekt ma stworzyć warunki dla lepszej współpracy organizacji turystycznych, samorządów i przedsiębiorców z branży. MSiT chce, aby projekt doprowadził do sytuacji, w której graniczące ze sobą gminy, czy LOT-y, zamiast ze sobą konkurować zaczną współpracować pod jednym szyldem. Uczestnicy projektu zostaną podzieleni na dwie kategorie: "Polska Marka Turystyki" (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną), oraz "Polska Marka Turystyki - kandydat" (uczestnik, który potrzebuje wsparcia doradczo-eksperckiego w spełnieniu ww. wytycznych).

Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej zachęcał przyszłych beneficjentów do udziału w projekcie. Przekonywał, że wszyscy zakwalifikowani do projektu uczestnicy, w szczególności kandydaci do tytułu "Polskiej Marki Turystyki", otrzymają dostęp do zapewnionego przez ministerstwo wsparcia, takiego jak, tańsze miejsce na stoiskach na targach turystycznych, udział w szkoleniach, doradztwo eksperckie, organizacja audytów, wizyty studyjne, czy uczestnictwo w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

MSiT podkreśla, że choć razem z POT nakreśliły pewne ramy projektu, to nie zamierzają narzucać gotowych rozwiązań, i że zarządzanie i kształt konkretnej marki ma być oddolną inicjatywą zgłaszających się. Do projektu "Polskie Marki Turystyczne" mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki i inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję