Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Itaka Warszawa Wileńska
- zestaw mebli do salonu TUI
- Podejmę współprace z biurami, szkołami,...
- Praca dla prychologa/terapeuty
- Specjalistka/Specjalista ds. Turystyki -...
- Katowice - Incentive Manager
- Viktoria Travel szuka -od 7500 zł brutto
- Praktykant z angielskim do biura podróży w...
- Pilot oraz przewodnik na wycieczkę do Malborka i...

Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem
Rozprzestrzeniania się koronawirusa jest okolicznością nadzwyczajną w kontekście praw pasażerów linii lotniczych do odszkodowania
- uważa Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera
Członkowie Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera (APRA), zgadzają się, że sytuację związaną z chorobą COVID-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wszyscy członkowie Stowarzyszenia wspólnie postanowili o niepodejmowaniu się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja jest podyktowana chęcią wyjaśniania pasażerom sytuacji oraz wyrażenia wsparcia dla branży podróżniczej.
Większość ludzi zdaje sobie obecnie sprawę, że COVID-19 rozprzestrzeniła się już na większość części świata oraz że w znacznym stopniu zakłóciło to życie publiczne, w tym także podróże lotnicze.
Jednym z negatywnych skutków epidemii są poważne zawirowania w działalności linii lotniczych oraz dezorganizacja planów pasażerów. Celem Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera jest ochrona praw podróżujących drogą lotniczą. Jednocześnie, zdaniem Stowarzyszenia, zasługują oni w obliczu zaistniałej sytuacji na precyzyjne wyjaśnienie związanych z nią kwestii prawnych.
Wszyscy członkowie organizacji zgadzają się, w związku z powyższym, że zakłócenia spowodowane bezpośrednio przez kwestię koronawirusa należy uznać za zaistniałe w wyniku nadzwyczajnych okoliczności. Wynika to wprost z faktu, że rozwój sytuacji wykracza poza zakres działalności i kontrolę linii lotniczej. Przewoźnicy pozostają jednak odpowiedzialni za opiekę nad swoimi pasażerami w trakcie zakłóceń, APRA pozostanie zaś zaangażowana w ochronę praw podróżnych przez cały czas trwania kryzysu.
Nasi członkowie zaczęli już odmawiać obsługi roszczeń odszkodowawczych, związanych z COVID-19. Pasażerowie lotniczy są bardzo wrażliwą grupą konsumentów a naszą misją jest ich obrona, gdy ich prawa są naruszane. Uważamy jednak, że ważne jest, aby być realistycznym i rozsądnym. Jasność i pewność prawa mają ogromne znaczenie w obecnej sytuacji. Naszym zdaniem obecny kryzys koronawirusa pozostaje oczywiście poza kontrolą linii lotniczych i należy go uznać za nadzwyczajny. Pomagamy pasażerom poprzez obsługę każdego wniosku osobno i wyposażenie ich w odpowiednią informację o jego zasadności do odszkodowania, aby roszczenia odnoszące się do nadzwyczajnych okoliczności nie obarczały przewoźników. Nikt nie korzysta na obciążaniu systemów sądowych, dezorientacji pasażerów i frustracji linii lotniczych - mówi prezes Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera Adeline Noorderhaven.
Chcemy jednak podkreślić, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek kluczowe jest utrzymanie solidnych ram praw pasażerów. Jak stwierdziło wiele dużych linii lotniczych, kryzys najprawdopodobniej przyspieszy toczącą się konkurencję w branży lotniczej ze szkodą dla mniejszych linii lotniczych. To nieuchronnie oznacza znaczne ograniczenie wyboru dla konsumentów, wyższe ceny i sytuację przypominającą oligopol, pozostawiając pasażera jeszcze bardziej bezradnego. Nie możemy zapominać, że pasażer jest i powinien pozostać najważniejszy. Będziemy nadal ściśle współpracować z instytucjami UE i ufać, że odpowiednio poradzą sobie z tym kryzysem - dodała Adeline Noorderhaven.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Lotnisko w Modlinie podpisuje nową umowę
Grecja przesuwa wprowadzenie nowej
ECTAA: poprawka do dyrektywy turystycznej lepsza, ale wątpliwości nadal
Komitet Ochrony Konsumentów przyjął stanowisko w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
Dwa rekordy na Lotnisku
Hakerzy czyhają telefony na
Lotnisko w Modlinie podpisuje nową umowę
Starsze aktualności:
Tatry odwiedzane częściej niż rok
Gdzie Polacy polecieli na długi
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Kiwi chce zarobić na odwołanych
Letni wypoczynek: o czym należy
Nowy trend szansą dla
Czy Polacy przejmują się ekologią
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Wieliczka osiąga już milion
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie przyjazdów
Niedługo zaczyna się 12 edycja Restaurant Week
Spragnieni Podróży - fragment książki
TUI Russia bez prawa do marki TUI
Nowy samolot we flocie Air France
Wizz Air ucieka, LOT dalej lata
Blugaria-Zlote Piaski -hotel Kristal (twoja opinia)
Flixbusem dojedziesz do Finlandii
Przewoźnik lotniczy ogłasza niewypłacalność
Coraz gorsza punktualność w PLL LOT?
Indonezja liczy na turystów z Europy
Jak zmieniają się ceny wyjazdów turystycznych?
OIRT: Rząd dokonuje eutanazji turystyki