TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem

Rozprzestrzeniania się koronawirusa jest okolicznością nadzwyczajną w kontekście praw pasażerów linii lotniczych do odszkodowania

- uważa Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera

Członkowie Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera (APRA), zgadzają się, że sytuację związaną z chorobą COVID-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wszyscy członkowie Stowarzyszenia wspólnie postanowili o niepodejmowaniu się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja jest podyktowana chęcią wyjaśniania pasażerom sytuacji oraz wyrażenia wsparcia dla branży podróżniczej.

Większość ludzi zdaje sobie obecnie sprawę, że COVID-19 rozprzestrzeniła się już na większość części świata oraz że w znacznym stopniu zakłóciło to życie publiczne, w tym także podróże lotnicze.

Jednym z negatywnych skutków epidemii są poważne zawirowania w działalności linii lotniczych oraz dezorganizacja planów pasażerów. Celem Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera jest ochrona praw podróżujących drogą lotniczą. Jednocześnie, zdaniem Stowarzyszenia, zasługują oni w obliczu zaistniałej sytuacji na precyzyjne wyjaśnienie związanych z nią kwestii prawnych.

Wszyscy członkowie organizacji zgadzają się, w związku z powyższym, że zakłócenia spowodowane bezpośrednio przez kwestię koronawirusa należy uznać za zaistniałe w wyniku nadzwyczajnych okoliczności. Wynika to wprost z faktu, że rozwój sytuacji wykracza poza zakres działalności i kontrolę linii lotniczej. Przewoźnicy pozostają jednak odpowiedzialni za opiekę nad swoimi pasażerami w trakcie zakłóceń, APRA pozostanie zaś zaangażowana w ochronę praw podróżnych przez cały czas trwania kryzysu.

Nasi członkowie zaczęli już odmawiać obsługi roszczeń odszkodowawczych, związanych z COVID-19. Pasażerowie lotniczy są bardzo wrażliwą grupą konsumentów a naszą misją jest ich obrona, gdy ich prawa są naruszane. Uważamy jednak, że ważne jest, aby być realistycznym i rozsądnym. Jasność i pewność prawa mają ogromne znaczenie w obecnej sytuacji. Naszym zdaniem obecny kryzys koronawirusa pozostaje oczywiście poza kontrolą linii lotniczych i należy go uznać za nadzwyczajny. Pomagamy pasażerom poprzez obsługę każdego wniosku osobno i wyposażenie ich w odpowiednią informację o jego zasadności do odszkodowania, aby roszczenia odnoszące się do nadzwyczajnych okoliczności nie obarczały przewoźników. Nikt nie korzysta na obciążaniu systemów sądowych, dezorientacji pasażerów i frustracji linii lotniczych - mówi prezes Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera Adeline Noorderhaven.

Chcemy jednak podkreślić, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek kluczowe jest utrzymanie solidnych ram praw pasażerów. Jak stwierdziło wiele dużych linii lotniczych, kryzys najprawdopodobniej przyspieszy toczącą się konkurencję w branży lotniczej ze szkodą dla mniejszych linii lotniczych. To nieuchronnie oznacza znaczne ograniczenie wyboru dla konsumentów, wyższe ceny i sytuację przypominającą oligopol, pozostawiając pasażera jeszcze bardziej bezradnego. Nie możemy zapominać, że pasażer jest i powinien pozostać najważniejszy. Będziemy nadal ściśle współpracować z instytucjami UE i ufać, że odpowiednio poradzą sobie z tym kryzysem - dodała Adeline Noorderhaven.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
stowarzyszenie rzeczników praw pasażera odszkodowanie odwołany lot koronawirus




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję