TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Projekt zmian organizacji ruchu w Rzymie budzi niepokój branży

Rada miasta Rzymu prowadzi prace nad zmianami reguł poruszania się po mieście dla autokarów. Jeśli zostanie one przyjęte, ich wdrożenie spodziewane jest na początek 2019 r.


Nowe propozycje władz Rzymu zakładają m.in. likwidację parkingu San Gregorio, a także parkingów przy via Milano i via del Teatro, ograniczenia wjazdu do Watykanu, zniesienie abonamentów rocznych, które mają zostać zastąpione karnetami na 50, 100, 200, lub 300 wjazdów i będą kosztować do 26 tys. euro, w zależności od kategorii ekologicznej autokaru. Zgodnie z projektem do wjazdu do Watykanu i pod Koloseum mają być konieczne wcześniejsze rezerwacje. Wjazd do strefy C (centrum historyczne) zostanie zabroniony dla autokarów, wyjątek mają stanowić autobusy przewożące uczniów i dowożące turystów do hoteli. Ma tu jednak obowiązywać limit 30 autobusów dziennie. Więcej szczegółów - www.comune.roma.it

Niedawne badanie przeprowadzone przez ETOA - europejskie stowarzyszenie, zrzeszające przedsiębiorców turystycznych, wskazuje, że skutki ekonomiczne dla lokalnych przedsiębiorstw turystycznych będą znaczące, jeśli nowe propozycje zostaną wdrożone w niezmienionej formie. Prawie 70% touroperatorów zgłosiło, że nowe rozporządzenie zmniejszy liczbę noclegów w Rzymie, które włączają do swoich programów. Ponad 55 % organizatorów turystyki przyjazdowej stwierdziło, że będzie to miało negatywny wpływ na liczbę rezerwacji w restauracjach.

Ograniczenie dostępu do hoteli dla grup będzie miało znikomy wpływ na ruch uliczny w Rzymie, a goście nocujący spędzają więcej czasu i wydają więcej pieniędzy niż jednodniowi odwiedzający. Jeśli gospodarka turystyczna ma pozostać istotną częścią planu strategicznego Rzymu, miasto potrzebuje bardziej konstruktywnego dialogu między touroperatorami, lokalnymi przedsiębiorstwami i decydentami w celu opracowania rozwiązań, które będą odpowiadały długoterminowym potrzebom - powiedział Tim Fairhurst, dyrektor ETOA ds. polityki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rzym autokar przepisy rada miasta regulacje prawne przewoźnik prawo




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję