Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego wynajmu?
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
Projekt zmian organizacji ruchu w Rzymie budzi niepokój branży
Rada miasta Rzymu prowadzi prace nad zmianami reguł poruszania się po mieście dla autokarów. Jeśli zostanie one przyjęte, ich wdrożenie spodziewane jest na początek 2019 r.
Nowe propozycje władz Rzymu zakładają m.in. likwidację parkingu San Gregorio, a także parkingów przy via Milano i via del Teatro, ograniczenia wjazdu do Watykanu, zniesienie abonamentów rocznych, które mają zostać zastąpione karnetami na 50, 100, 200, lub 300 wjazdów i będą kosztować do 26 tys. euro, w zależności od kategorii ekologicznej autokaru. Zgodnie z projektem do wjazdu do Watykanu i pod Koloseum mają być konieczne wcześniejsze rezerwacje. Wjazd do strefy C (centrum historyczne) zostanie zabroniony dla autokarów, wyjątek mają stanowić autobusy przewożące uczniów i dowożące turystów do hoteli. Ma tu jednak obowiązywać limit 30 autobusów dziennie. Więcej szczegółów - www.comune.roma.it
Niedawne badanie przeprowadzone przez ETOA - europejskie stowarzyszenie, zrzeszające przedsiębiorców turystycznych, wskazuje, że skutki ekonomiczne dla lokalnych przedsiębiorstw turystycznych będą znaczące, jeśli nowe propozycje zostaną wdrożone w niezmienionej formie. Prawie 70% touroperatorów zgłosiło, że nowe rozporządzenie zmniejszy liczbę noclegów w Rzymie, które włączają do swoich programów. Ponad 55 % organizatorów turystyki przyjazdowej stwierdziło, że będzie to miało negatywny wpływ na liczbę rezerwacji w restauracjach.
Ograniczenie dostępu do hoteli dla grup będzie miało znikomy wpływ na ruch uliczny w Rzymie, a goście nocujący spędzają więcej czasu i wydają więcej pieniędzy niż jednodniowi odwiedzający. Jeśli gospodarka turystyczna ma pozostać istotną częścią planu strategicznego Rzymu, miasto potrzebuje bardziej konstruktywnego dialogu między touroperatorami, lokalnymi przedsiębiorstwami i decydentami w celu opracowania rozwiązań, które będą odpowiadały długoterminowym potrzebom - powiedział Tim Fairhurst, dyrektor ETOA ds. polityki.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Banki zapowiadają pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych COVID-19
Popularna aktorka na obozach Almaturu
Skandaliczne zachowanie zakopiańskiego kwaterodawcy
Niższe, niż przed tygodniem, ceny na najpopularniejszych zimowych kierunkach
Thomas Cook z nowym konceptem hotelowym
Wycieczki first minute tanieją
Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym podpisana
PKO udostępni mobilne bankomaty nad morzem
Lawina wdarła się do austriackiego hotelu
Ile czasu zajmuje wyszukiwanie lotów?
Maleje liczba ofert pracy na OLX
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów lotniczych
Północna Izba Gospodarcza: Dane GUS to sygnał alarmowy do odmrożenia gospodarki
Czechy i Słowacja zaostrzają restrykcje sanitarne
Wizz Air otworzył bazę w Kraków Airport
Porozumienie płacowe w Przewozach Regionalnych
Hotelarze obawiają się wzrostu kosztów i braku pracowników
Ecco Travel zawiezie kibiców na mistrzostwa świata w koszykówce
Coraz więcej turystów będzie chciało doświadczać przygód