Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów lotniczych
Komisja Europejska przedłużyła do 4 kwietnia 2027 r. możliwość przyznawania pomocy operacyjnej niektórym regionalnym portom lotniczym na podstawie opublikowanych w 2014 r. wytycznych dotyczących pomocy państwa na rzecz portów lotniczych i przedsiębiorstw lotniczych. Pozostała część wytycznych ma nadal zastosowanie, bez dalszych zmian.
Opublikowane w 2014 r. wytyczne dotyczące pomocy państwa na rzecz portów lotniczych i przedsiębiorstw lotniczych umożliwiają państwom członkowskim przyznawanie, pod pewnymi warunkami, pomocy operacyjnej regionalnym portom lotniczym obsługującym mniej niż 3 mln pasażerów rocznie, tak aby miały one możliwość pokrycia poniesionych kosztów. Wytyczne ustanawiają dziesięcioletni okres przejściowy, w trakcie którego taka pomoc może zostać uznana za zgodną z rynkiem wewnętrznym. Wygaśnięcie okresu przejściowego przewidziano na 4 kwietnia 2024 r.
Wytyczne umożliwiają również państwom członkowskim przyznawanie pomocy operacyjnej w ramach korzystniejszego systemu (tj. przy wyższej intensywności pomocy) portom lotniczym obsługującym maksymalnie 700 tys. pasażerów rocznie - takie porty lotnicze napotykają większe trudności w pokrywaniu kosztów. Możliwość ta była początkowo przewidziana na 5 lat, jednak w 2018 r. przedłużono ją do końca okresu przejściowego w kwietniu 2024 r.
W okresie po przyjęciu wytycznych w 2014 r. europejski sektor lotnictwa znalazł się w obliczu poważnego kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19 oraz ograniczeniami zdrowotnymi i ograniczeniami w podróżowaniu przyjętymi w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa. Dalszy wpływ na ten sektor miał kryzys energetyczny, który był konsekwencją rosyjskiej wojny napastniczej przeciwko Ukrainie. Odczuwalne było przede wszystkim znaczne zwiększenie kosztów energii ponoszonych przez operatorów portów lotniczych. Regionalne porty lotnicze notują niższe przychody i wyższe koszty, co ma negatywny wpływ na ich rentowność. Może to prowadzić do zamykania niektórych regionalnych portów lotniczych, co z kolei może negatywnie odbić się na połączeniach w całej UE.
Biorąc pod uwagę te wyjątkowe okoliczności, Komisja postanowiła przedłużyć o trzy lata - tj. do 4 kwietnia 2027 r. - okres przejściowy, w którym państwa członkowskie mogą przyznawać pomoc na pokrycie kosztów operacyjnych regionalnych portów lotniczych. Dzięki temu państwa członkowskie będą mogły wspierać regionalne porty lotnicze, tak aby te miały możliwość pokrycia kosztów i realizowania rentownej działalności. Do 4 kwietnia 2027 r. przedłużono również specjalny system przewidziany dla portów lotniczych obsługujących rocznie maksymalnie 700 tys. pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Ecco Travel zawiezie kibiców na mistrzostwa świata w koszykówce
Coraz więcej turystów będzie chciało doświadczać przygód
Co się działo na Targach Lato i Regionalia
Sinice niestraszne turystom, tłumy nad Bałtykiem
Phuket zamknie się na krajowych turystów
Ryanair wprowadzi loty łączone
Wycieczki first minute tanieją
Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym podpisana
Sfinks Polska chce zwiększyć udział franczyzy w sieci
Wizz Air zapowiedział 15 nowych tras z Polski
Aerofłot dokładniej skontroluje pracę agentów
Północna Izba Gospodarcza: Dane GUS to sygnał alarmowy do odmrożenia gospodarki
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Po wyjściu z Unii brytyjskiej turystyce zabraknie pracowników?
Emirates i TAP Portugal rozszerzą współpracę
GDDKiA: Budowa obwodnicy Częstochowy może zakończyć się szybciej niż przewidywano
