TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Plany powstania nowego przewoźnika kolejowego

Coraz bliżej powstania nowego przewoźnika kolejowego. W Szaflarach marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa oraz samorządowcy z powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego podpisali porozumienie w sprawie współpracy przy stworzeniu Podhalańskiej Kolei Regionalnej.


W ten sposób władze województwa małopolskiego, przy współpracy z samorządowcami chcą przyczynić się do odciążenia wiecznie zakorkowanej zakopianki oraz skomunikowania ośrodków gospodarczych i turystycznych w regionie. Do współpracy włączyły się starostwo tatrzańskie i nowotarskie, miasta Zakopane i Nowy Targ oraz gminy: Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin i Rabka-Zdrój.

Patrząc na sukces działających od niespełna trzech lat Kolei Małopolskich oraz uruchomionych przez nas linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, dziś już nikt nie ma wątpliwości, że rozwój atrakcyjnych połączeń kolejowych to przyszłość transportu publicznego w regionie. Wierzę, że i tu na Podhalu uda nam się stworzyć ofertę przewozową, która przekona mieszkańców, by zostawili samochód na parkingu, a do pracy, szkoły czy na wycieczkę wybrali się komfortowym - i co równie ważne - ekologicznym pociągiem Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Cieszę się, że w to ogromne przedsięwzięcie włączyły się lokalne samorządy. Tylko wspólnymi siłami i zaangażowaniem uda nam się osiągnąć sukces i zrealizować postawiony sobie cel - mówił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Realizacja projektu zostanie przeprowadzona dwuetapowo: pierwszy będzie dotyczył odcinka Zakopane - Nowy Targ, natomiast drugi odcinka Nowy Targ - Rabka Zdrój. Po dokonaniu wstępnych analiz, które uwzględniły liczbę zainteresowanych pasażerów, potencjał związany z rozwojem ruchu turystycznego oraz odpowiedni stan infrastruktury oszacowano, że wysokość dopłat do przewozów na trasie Nowy Targ - Zakopane przy docelowych 15 połączeniach w każdą stronę wyniesie ok. 5 mln zł rocznie. Zgodnie z wstępnym założeniem 2/3 kosztów pokryje województwo małopolskie, natomiast pozostałą część zainteresowane samorządy.

Sam pomysł lepszego skomunikowania podhalańskich miejscowości jest korzystny zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. Wprawdzie Nowy Targi i Zakopane dzieli zaledwie nieco ponad 20 kilometrów, jednakże podróż samochodem pomiędzy tymi miejscowościami potrafi trwać nawet godzinę. Być może obok połączeń kolejowych powinny pojawić się też parkingi typu park&ride. Taki pomysł mógłby spotkać się ze sporym zainteresowaniem turystów, którzy mogliby zostawić auto powiedzmy, w Nowym Targu i dalszą podróż kontynuować pociągiem, omijając zakorkowaną zakopiankę.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
przewoźnik pociąg samorząd województwo małopolska podhale




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję