Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Dlaczego doszło do katastrofy w Katmandu?
12 marca 2018 na azjatyckim lotnisku miała miejsce katastrofa lotnicza samolotu US-Bangla podczas wykonywania lotu ze stolicy Bangladeszu - Dhaki do nepalskiego Katmandu. Był to najtragiczniejszy wypadek lotniczy w Himalajach od 26 lat.
Wówczas podchodzący do lądowania Bombardier Q400 rozbił się podczas próby lądowania w Tribhuvan International Airport, o czym pisaliśmy w artykule Katastrofa na azjatyckim lotnisku.
Na pokładzie samolotu znajdowało się 71 osób, z których zginęło 51, w tym piloci oraz członkowie personelu pokładowego.
Po wypadku rząd w Nepalu powołał komisję ds. badania wypadków lotniczych, która w ostatnim tygodniu stycznia bieżącego roku udostępniła końcowy raport. Początkowo za przyczynę katastrofy podano dezorientację załogi. Analiza nagrań z kokpitu samolotu i relacji świadków wskazała również na inne, znaczące przyczyny incydentu.
Komisja ds. badania wypadków lotniczych stwierdza, że prawdopodobną przyczyną wypadku jest całkowita utrata orientacji sytuacyjnej członków załogi. Lądowanie zostało ukończone w desperacji, na bardzo małej wysokości. Kolejne przyczyny to m.in. rozdrażnienie kapitana samolotu, brak ćwiczeń na symulatorze jak i nieprzestrzeganie standardowych procedur operacyjnych. Znaczącą rolę odgrywał również fakt ignorowania poleceń wieży przez kapitana samolotu, który w 1993 roku został zwolniony z sił powietrznych Bangladeszu z powodu depresji a następnie przywrócony do wykonywania zawodu w 2002 roku. Wnioski raportu sugerują załamanie nerwowe u pilota podczas lotu.
Dla zainteresowanych udostępniamy cały raport:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190208_raport.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Które narody podróżują najwięcej?
SGTiH Vistula wyróżniła Kompasami
Koronawirus nie wpłynie na ITB
Turcja chce przyciągnąć 50 mln turystów w przyszłym roku
Emirates podpisuje umowę code-share z Royal Air Maroc
Przedsiębiorcy zniecierpliwieni brakiem konkretów odnośnie Krajowego Planu Odbudowy
Letnia siatka połączeń z Kraków Airport
Nowe możliwości wyszukiwania lotów w serwisach eSky
Travelysta.pl już wystartował.
Uzdrowiska walczą o finansowanie rehabilitacji ozdrowieńców
Małopolska turystyka straciła ponad 5 miliardów przez lockdown
Zamieszanie wokół kolejki na Kasprowy
Wakacje na Mazurach najbardziej korzystne cenowo?
UE zakwestionuje 180 dni na zwrot? - na razie za wcześnie na panikę
OK. SERVICES!!!!!! TOTALNA PORAŻKA I KOSZMAR!!!!WARTO WIEDZIEĆ I PRZECZYTAĆ!