TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Bułgarscy restauratorzy naciągali turystów?

Bułgarska Komisja Ochrony Konsumentów ostrzega przed naruszaniem praw klientów w restauracjach. Władze Bułgarii zapowiadają zdecydowaną walkę z tym procederem.


Szef komisji, Dymitar Margaritow wskazuje, że najczęstszym naruszeniem jest różnica między tym, co dana restauracja obiecuje, a stanem faktycznym. Jego zdaniem, najwięcej prób naciągnięcia klientów jest na wybrzeżu. W ciągu kilku tygodni po uruchomieniu specjalnego numeru telefonu, Komisja otrzymała ponad sto sygnałów o nieprawidłowościach.

Przykładów jest wiele, w jednej z restauracji w Sozopolu, domagano się od klientów po 20 lewów za każde wolne miejsce przy stole. W innym z lokali, wystawiono rachunek za to, że klienci nic nie zamówili. Margaritow zapowiada wysokie mandaty dla restauratorów naruszających prawa klienta. Restaurator, który doliczył 2 lewy za dosmażenie cebuli, może zapłacić nawet do 3 tys. lewów. Do właścicieli restauracji, którzy dopuszczali się takich nadużyć dobiorą się także organy podatkowe.

Kampania przeciwko naruszaniu praw klientów na wybrzeżu Morza Czarnego jest prowadzona przez bułgarskie ministerstwo turystyki. Sam fakt włączenia się ministerstwa w taką akcję wskazuje na to, iż nie są to pojedyncze incydenty. Naciąganie turystów zdecydowanie nie służy budowaniu marki turystycznej i może zniechęcać turystów pomimo tego, ze Bułgaria jest kierunkiem tanim i uważanym za bezpieczny. Teraz taka informacja poszła do wielu krajów, co nie będzie miało pozytywnego efektu dla lokalnej branży gastronomicznej. Turyści, którzy dowiedzą się o tym procederze mogą jeszcze chętniej decydować się na zakwaterowanie z wyżywieniem w hotelu, niezależnie od tego czy będzie to all inclusive, czy inna opcja. W ten sposób, przychody lokalnych restauracji z ruchu turystycznego mogą ulec zmniejszeniu, na korzyść hotelowych lokali.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
restauracja turyści naciąganie ministerstwo turystyki rachunek


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję