Subskrypcja
Subskrypcja

Szukaj
Szukaj





Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?

Czy można wrócić z weekendu majowego i i zaraz po tym otrzymać pozew sądowy? Jak widać można. Jeden z klientów sopockiej restauracji został pozwany przez właściciela lokalu. Powód oskarżył klienta o znieważenie na Facebooku.


Grupa kilku osób wybrała się do jednej z sopockich restauracji. Klientowi nie udało się zarezerwować telefonicznie stolików dlatego bezpośrednio w restauracji zapytał obsługę o stolik. Po zajęciu jednego ze stolików mieli zostać wyrzuceni przez właściciela lokalu. Z kolei właściciel lokalu przekonuje, iż nie wyrzucał klienta, lecz jedynie poprosił go o zwolnienie, zarezerwowanego dla innych gości, stolika.

Zniesmaczony klient, całym zdarzeniu, wylał swój żal opisując wszystko na Facebooku. Miesiąc po publikacji swojego wpisu, otrzymał pozew sądowy, w którym właściciel restauracji zarzuca klientowi znieważenie za pomocą środków masowego komunikowania. Grozi za to grzywna, kara ograniczenia lub pozbawienia wolności do roku.

Klient w restauracji posłużył się określeniami "dokładnie ten krasnal" oraz "raczej idiota niestety". Do pozwu załączone zostały screeny z dyskusji pod postem na Facebooku.

Linia obrony klienta będzie taka, że sformułowanie "krasnal" nie może być uznawane za zniewagę. W generalnym odczuciu społecznym przymiotnik krasnal jest nacechowany pozytywnie. Również w życiu pozabaśniowym opisywane słowo posiada bardzo pozytywne konotacje - jak choćby 314 wrocławskich krasnali, które budzą ciepłe skojarzenia u każdego napotkanego przechodnia - można przeczytać w piśmie skierowanym do sądu.

Trochę przypomina to, pewną starą, jeszcze XIX-wieczną anegdotę, w której ktoś nazwał cesarza Franciszka Józefa "pierdołą", a profesorowie Uniwersytetu Jagiellońskiego, aby poratować człowieka, wystawili opinię, że słowo "pierdoła" zostało użyte jako określenie dobrotliwego, starszego pana, z sympatią spoglądającego na swoich poddanych, i w związku z tym nie powinno podlegać karze.

Osoby wystawiające, zwłaszcza negatywne, opinie na temat działalności jakiegokolwiek podmiotu, powinny mieć świadomość, że krytyka powinna być podawana w sposób merytoryczny i wyważony. Nikt nie zabroni napisać, że np. "nie byłem zadowolony z usług świadczonych przez X, ponieważ...", natomiast jeśli w komentarzu znajdą się wycieczki osobiste typu "X to złodziej, cham i prostak", to konsekwencje takiego wpisu mogą być poważniejsze. Pisanie opinii w emocjach może zakończyć się niewesoło, zwłaszcza jeśli publikuje się je pod własnym nazwiskiem na fb. Co nie znaczy, że pisząc na innych forach jest się anonimowym, wbrew pozorom i tutaj także wytropienie piszącego nie jest specjalnie trudne.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Wszystkiemu winny krasnal? [2017-07-28 17:25 80.52.226.*]
wreszcie sens wraca z niewoli PO-wców! odpowiedz »

Wszystkiemu winny krasnal? [2017-08-02 22:36 178.217.251.*]
wreszcie może ktoś się dobierze do tych samozwańczych ekspertów kulinarnych, zazwyczaj anonimowych, brawo dla restauratora, trzymam kciuki,....inny restaurator odpowiedz »





Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij