Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?
Czy można wrócić z weekendu majowego i i zaraz po tym otrzymać pozew sądowy? Jak widać można. Jeden z klientów sopockiej restauracji został pozwany przez właściciela lokalu. Powód oskarżył klienta o znieważenie na Facebooku.
Grupa kilku osób wybrała się do jednej z sopockich restauracji. Klientowi nie udało się zarezerwować telefonicznie stolików dlatego bezpośrednio w restauracji zapytał obsługę o stolik. Po zajęciu jednego ze stolików mieli zostać wyrzuceni przez właściciela lokalu. Z kolei właściciel lokalu przekonuje, iż nie wyrzucał klienta, lecz jedynie poprosił go o zwolnienie, zarezerwowanego dla innych gości, stolika.
Zniesmaczony klient, całym zdarzeniu, wylał swój żal opisując wszystko na Facebooku. Miesiąc po publikacji swojego wpisu, otrzymał pozew sądowy, w którym właściciel restauracji zarzuca klientowi znieważenie za pomocą środków masowego komunikowania. Grozi za to grzywna, kara ograniczenia lub pozbawienia wolności do roku.
Klient w restauracji posłużył się określeniami "dokładnie ten krasnal" oraz "raczej idiota niestety". Do pozwu załączone zostały screeny z dyskusji pod postem na Facebooku.
Linia obrony klienta będzie taka, że sformułowanie "krasnal" nie może być uznawane za zniewagę. W generalnym odczuciu społecznym przymiotnik krasnal jest nacechowany pozytywnie. Również w życiu pozabaśniowym opisywane słowo posiada bardzo pozytywne konotacje - jak choćby 314 wrocławskich krasnali, które budzą ciepłe skojarzenia u każdego napotkanego przechodnia - można przeczytać w piśmie skierowanym do sądu.
Trochę przypomina to, pewną starą, jeszcze XIX-wieczną anegdotę, w której ktoś nazwał cesarza Franciszka Józefa "pierdołą", a profesorowie Uniwersytetu Jagiellońskiego, aby poratować człowieka, wystawili opinię, że słowo "pierdoła" zostało użyte jako określenie dobrotliwego, starszego pana, z sympatią spoglądającego na swoich poddanych, i w związku z tym nie powinno podlegać karze.
Osoby wystawiające, zwłaszcza negatywne, opinie na temat działalności jakiegokolwiek podmiotu, powinny mieć świadomość, że krytyka powinna być podawana w sposób merytoryczny i wyważony. Nikt nie zabroni napisać, że np. "nie byłem zadowolony z usług świadczonych przez X, ponieważ...", natomiast jeśli w komentarzu znajdą się wycieczki osobiste typu "X to złodziej, cham i prostak", to konsekwencje takiego wpisu mogą być poważniejsze. Pisanie opinii w emocjach może zakończyć się niewesoło, zwłaszcza jeśli publikuje się je pod własnym nazwiskiem na fb. Co nie znaczy, że pisząc na innych forach jest się anonimowym, wbrew pozorom i tutaj także wytropienie piszącego nie jest specjalnie trudne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wszystkiemu winny krasnal?
[2017-07-28 17:25 80.52.226.*]
wreszcie sens wraca z niewoli PO-wców! odpowiedz »
Wszystkiemu winny krasnal?
[2017-08-02 22:36 178.217.251.*]
wreszcie może ktoś się dobierze do tych samozwańczych ekspertów kulinarnych, zazwyczaj anonimowych, brawo dla restauratora, trzymam kciuki,....inny restaurator odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Renesans gastronomii na Pomorzu Zachodnim
McDonalds zakończy działalność w Rosji
Kurtka przeciwdeszczowa, która sprawdzi się w trudnych warunkach. Sprawdź nasze rady!
Koleje Dolnośląskie wzmacniają tabor
Nowe ministerstwo dla turystyki?
Tunezja wpuści zaszczepionych podróżnych bez testów
Sprzedam dobrze prosperujące biuro(IATA, Klienci,Portal www)
Google wdroży zmiany w eSky.pl
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w 2025
Nowe technologie zmieniają branżę hotelarską
Wizz Air przedstawia nowych ambasadorów
Jet Airways na krawędzi bankructwa?
Gwiazda styczniowego newslettera Ecco
