Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
ECK: najwięcej skarg na przewoźników lotniczych, ale i tak mniej niż rok wcześniej
Usługi lotnicze oraz zakup odzieży i obuwia - niezmiennie najczęstszym przedmiotem transgranicznych skarg zgłaszanych do ECK Polska.
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje zgłoszenia otrzymane w 2021 roku.
W 2021 r. ECK Polska działające przy UOKiK otrzymało 5669 zgłoszeń.
- 65% spraw stanowiły skargi transgraniczne - 3688 spraw.
- 35% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, zapytania przedsiębiorców, skargi na przedsiębiorców zarejestrowanych poza UE, Norwegią, Islandią lub Wielką Brytanią) - 1981 spraw.
Liczba zgłoszeń otrzymanych w 2021 r. jest porównywalna z rokiem 2019. Wzrost skarg w 2020 roku wywołany był przez odwołane usługi lotnicze i turystyczne z powodu pandemii COVID-19. Wówczas wiele zgłoszeń dotyczyło problemów konsumentów z odzyskaniem pieniędzy.
Większość skarg w 2021 roku dotyczyła transportu lotniczego, ich liczba jednak znacznie się zmniejszyła w porównaniu do roku ubiegłego - o blisko 800 spraw. Odwrotnie natomiast wyglądają dane dotyczące zgłoszeń na zakup odzieży i obuwia. Liczba tych skarg w 2021 roku wzrosła o ok. 36% (300 spraw) w porównaniu do 2020 roku.
Ponad 60% otrzymanych w 2021 r. zgłoszeń dotyczyło zakupów dokonanych przez Internet (z czego 10% stanowiły zakupy przez pośredników).
Większość skarg, jakie wpłynęły do ECK w 2021 r. podobnie, jak w latach poprzednich, dotyczyła zgłoszeń na usługi transportowe - głównie problemy lotnicze.
- Transport (26%) - 1480 zgłoszeń (1358 transport lotniczy)
- Zakup odzieży i obuwia (17%) 925 zgłoszeń
- Platformy sprzedażowe (6%) - 306 zgłoszeń (głównie: subskrypcje, platformy pośredniczące w sprzedaży odzieży, duże platformy sprzedażowe)
- Usługi noclegowe (6%) - 300 zgłoszeń
Najczęstsze przyczyny skarg:
- Niezgodność towaru/usługi z umową - 14%
- Odstąpienie od umowy - 12%
- Odwołanie lotu - 11%
- Brak dostawy towaru - 8%
Na przedsiębiorców, z jakich krajów najczęściej skarżyli się polscy konsumenci?
- Niemcy - 18% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia, transport lotniczy)
- Irlandia - 13% transgranicznych zgłoszeń (m.in. transport lotniczy)
- Wielka Brytania 12% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia)
- Holandia - 9% transgranicznych zgłoszeń (m.in. usługi noclegowe, transport lotniczy)
Konsumenci, z jakich krajów najczęściej skarżyli się na polskich sprzedawców?
- Niemcy - 13% zgłoszeń
- Litwa - 13% zgłoszeń
- Francja - 9% zgłoszeń
- Czechy - 7% zgłoszeń
Czego najczęściej dotyczyły skargi kierowane przez konsumentów z innych krajów UE przeciwko polskim przedsiębiorcom?
- Transport lotniczy - 23%
- Zakup odzieży i obuwia - 22%
- Zakup mebli i sprzętu gospodarstwa domowego - 12%
- Usługi noclegowe - 5%
Poniżej raport ECK Polska.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220216_raport_eck_2021.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Podziemnej atrakcji turystycznej grozi zamknięcie?
Airbus podpisał kontrakt na dostawy samolotów do Chin
Ryanair rzuca wyzwanie Bookingowi
Polska Organizacja Turystyczna z nowym wiceprezesem
Trzymilionowy pasażerów we wrześniu w Gdańsku
Organizator turystyki złożył oświadczenie o niewypłacalności
POT stworzyła zbiór zasad, jakich powinni przestrzegać turyści
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w Travelist.pl?
Znana sieć kawiarni zmieni właściciela
