Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
ECK: najwięcej skarg na przewoźników lotniczych, ale i tak mniej niż rok wcześniej
Usługi lotnicze oraz zakup odzieży i obuwia - niezmiennie najczęstszym przedmiotem transgranicznych skarg zgłaszanych do ECK Polska.
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje zgłoszenia otrzymane w 2021 roku.
W 2021 r. ECK Polska działające przy UOKiK otrzymało 5669 zgłoszeń.
- 65% spraw stanowiły skargi transgraniczne - 3688 spraw.
- 35% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, zapytania przedsiębiorców, skargi na przedsiębiorców zarejestrowanych poza UE, Norwegią, Islandią lub Wielką Brytanią) - 1981 spraw.
Liczba zgłoszeń otrzymanych w 2021 r. jest porównywalna z rokiem 2019. Wzrost skarg w 2020 roku wywołany był przez odwołane usługi lotnicze i turystyczne z powodu pandemii COVID-19. Wówczas wiele zgłoszeń dotyczyło problemów konsumentów z odzyskaniem pieniędzy.
Większość skarg w 2021 roku dotyczyła transportu lotniczego, ich liczba jednak znacznie się zmniejszyła w porównaniu do roku ubiegłego - o blisko 800 spraw. Odwrotnie natomiast wyglądają dane dotyczące zgłoszeń na zakup odzieży i obuwia. Liczba tych skarg w 2021 roku wzrosła o ok. 36% (300 spraw) w porównaniu do 2020 roku.
Ponad 60% otrzymanych w 2021 r. zgłoszeń dotyczyło zakupów dokonanych przez Internet (z czego 10% stanowiły zakupy przez pośredników).
Większość skarg, jakie wpłynęły do ECK w 2021 r. podobnie, jak w latach poprzednich, dotyczyła zgłoszeń na usługi transportowe - głównie problemy lotnicze.
- Transport (26%) - 1480 zgłoszeń (1358 transport lotniczy)
- Zakup odzieży i obuwia (17%) 925 zgłoszeń
- Platformy sprzedażowe (6%) - 306 zgłoszeń (głównie: subskrypcje, platformy pośredniczące w sprzedaży odzieży, duże platformy sprzedażowe)
- Usługi noclegowe (6%) - 300 zgłoszeń
Najczęstsze przyczyny skarg:
- Niezgodność towaru/usługi z umową - 14%
- Odstąpienie od umowy - 12%
- Odwołanie lotu - 11%
- Brak dostawy towaru - 8%
Na przedsiębiorców, z jakich krajów najczęściej skarżyli się polscy konsumenci?
- Niemcy - 18% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia, transport lotniczy)
- Irlandia - 13% transgranicznych zgłoszeń (m.in. transport lotniczy)
- Wielka Brytania 12% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia)
- Holandia - 9% transgranicznych zgłoszeń (m.in. usługi noclegowe, transport lotniczy)
Konsumenci, z jakich krajów najczęściej skarżyli się na polskich sprzedawców?
- Niemcy - 13% zgłoszeń
- Litwa - 13% zgłoszeń
- Francja - 9% zgłoszeń
- Czechy - 7% zgłoszeń
Czego najczęściej dotyczyły skargi kierowane przez konsumentów z innych krajów UE przeciwko polskim przedsiębiorcom?
- Transport lotniczy - 23%
- Zakup odzieży i obuwia - 22%
- Zakup mebli i sprzętu gospodarstwa domowego - 12%
- Usługi noclegowe - 5%
Poniżej raport ECK Polska.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220216_raport_eck_2021.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
Dział aktualności dnia:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Podziemnej atrakcji turystycznej grozi zamknięcie?
Airbus podpisał kontrakt na dostawy samolotów do Chin
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w Travelist.pl?
Znana sieć kawiarni zmieni właściciela
Turyści Rainbow polecą Dreamlinerem także z Poznania
Organizator turystyki złożył oświadczenie o niewypłacalności
POT stworzyła zbiór zasad, jakich powinni przestrzegać turyści
Grecja spodziewa się dobrego roku dla turystyki
Podniebna taksówka rozpoczyna testy
Dobry lipiec na lotnisku Olsztyn-Mazury
Grupa Air France - KLM modernizuje flotę
Spacer nad dachami Paryża - ponowne otwarcie atrakcji turystycznej
Otwarcie greckich hoteli na horyzoncie?
Rusza Food Truck Stars Tour 2017. Pierwszy zlot w Krakowie
Ryanair rzuca wyzwanie Bookingowi
Polska Organizacja Turystyczna z nowym wiceprezesem
Trzymilionowy pasażerów we wrześniu w Gdańsku
Biura w Jeleniej Górze, proszę o opinię.