TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Nic nie wyszło z kolejnej atrakcji Muzeum Powstania Warszawskiego

Pod Muzeum Powstania Warszawskiego miały dojeżdżać zabytkowe tramwaje. Projekt złożono ponad rok temu. Wydano na niego ponad 100 tysięcy złotych. Niestety do tej pory nic nie zrobiono w tej sprawie.


Miała to być pierwsza w Polsce turystyczna linia tramwajowa licząca 630 metrów i biegnąca od ulicy Towarowej przez Grzybowską i Przyokopową do Prostej. Tramwaje Warszawskie wybrały firmę Metroprojekt, aby przygotowała plany. Na rocznicę Powstania w zeszłym roku miały być gotowe pierwsze inwestycje: na ulicy Przyokopowej miał być bruk zamiast dziurawego asfaltu oraz latarnie-pastorały i słupy trakcyjne stylizowane na przedwojenne. Właśnie w takiej scenerii zabytkowe tramwaje miały dojeżdżać do popularnego muzeum w Warszawie.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos wyjaśnił - Jesteśmy bardzo zaangażowani w przygotowania, ale ulica Przyokopowa ma czterech czy pięciu prywatnych właścicieli. Czekamy, aż urząd Woli przejmie grunty.

Natomiast Maciej Maciejewski z urzędu Woli poinformował - To nie leży w naszych kompetencjach, to sprawa ratusza.

Niestety Marcin Bajko, dyrektor miejskiego biura nieruchomości przyznaje - Najprościej powiedzieć, że problem tkwi w czyichś gruntach. Zresztą pierwsze słyszę o linii tramwajowej do muzeum.

Właścicielem pasa ziemi przy ulicy Przyokopową jest Bank Przemysłowo-Handlowy. Władysław Kołomański z biura prasowego banku przyznał, że nikt z miasta nie kontaktował się z nim w tej sprawie. Przyznaje także, że bank nie zamierza stwarzać żadnych problemów.

Dyrektor Muzeum Powstania Jan Ołdakowski nic nie wiedział o zamieszaniu wokół linii tramwajowej. Był przekonany, że wytyczanie linii zacznie się wiosną po otwarciu nowej ekspozycji. Ale dodał - Ta linia jest niezbędna. Najpierw urząd Woli miesiącami toczył z Tramwajami dyskusję, w którą stronę mają kursować wagony na Przyokopowej, a teraz jeszcze to. Obiecuję interwencję.

Niestety trzeba starać się o nową decyzję o warunkach zabudowy, gdyż poprzednia przez półtora roku się zdezaktualizowała.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Muzeum Powstania Warszawskiego Warszawa Warszawie linia tramwajowa zabytkowe tramwaje dojazd Przyokopowa Krzysztof Karos Maciej Maciejewski Marcin Bajko Jan Ołdakowski Władysław Kołomański


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję