Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Apel o wprowadzenie ulg dla przewoźników
Stowarzyszenia linii lotniczych apelują do Komisji Europejskiej i państw członkowskich o pilne wprowadzenie ulg dla przewoźników.
Trzy stowarzyszenia linii lotniczych - ELFAA (Zrzeszenie Europejskich Przewoźników Nisko-kosztowych), ERA (Stowarzyszenie Linii Lotniczych Regionów Europy) oraz IACA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) wezwały Komisję Europejską oraz państwa członkowskie o udzielenie wsparcia liniom lotniczym dotkniętym przez kryzys spowodowany unoszeniem się nad Europą wulkanicznego pyłu.
Zgodnie ze zobowiązaniem wynikającym z rozporządzenia 261/2004 przewoźnicy robią wszystko, by zadbać o pasażerów i zapewnić im bezpieczny transport. Cel ten nie może być osiągnięty bez aktywnego wsparcia ze strony rządów europejskich.
Rozporządzenie 261/2004 jest jedynym europejskim aktem prawnym, jaki nakłada na firmy komercyjne nieograniczone zobowiązanie w zakresie praw konsumentów na wypadek zdarzeń, które pozostają całkowicie poza ich kontrolą.
W trakcie tworzenia tego prawa ustawodawcy nie wzięli pod uwagę ostrzeżeń branży, że takie zapisy są nieadekwatne do sytuacji kryzysowej obejmującej całą Europę, tak jak obecnie. Zastosowanie się do tego rozporządzenia może mieć ogromny wpływ na ekonomię Europy i spowodować gospodarczy kryzys.
ELFAA, ERA i IACA zaproponowały Komisji Europejskiej szereg rozwiązań operacyjnych i finansowych, które powinny być niezwłocznie wprowadzone, aby złagodzić finansowe problemy, z jakimi muszą się zmierzyć linie lotnicze. Stowarzyszenia wzywają Komisję Europejską i państwa członkowskie do jak najszybszego zastosowania tych rozwiązań.
Natasa Kazmer, Dyrektor ds. Komunikacji w Wizz Air, stwierdziła - Wizz Air jest zdecydowanie przeciwny jakiejkolwiek pomocy ze strony państwa na rzecz linii lotniczych. Zwróciliśmy się natomiast do Komisji Europejskiej o uchylenie obowiązku zapewnienia opieki i pomocy pasażerom linii lotniczych, którzy zostali dotknięci zakazem lotów, jak również o odstąpienie od konieczności pokrycia kosztów spowodowanych przez dotychczas odwołane loty. Zamiast bezpośrednich dotacji dla linii lotniczych zwracamy się z prośbą do rządów państw o udzielenie wsparcia ich obywatelom poprzez pomoc w organizowaniu transportu i jak najszybsze wyrównanie strat poniesionych przez pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
BA CityFlyer poleci z Warszawy na lotnisko London City
Aresztowano pilota, który chciał lecieć do Indii po spożyciu alkoholu
Troche inny hotel dla trochę innych klientów
Ateny: strajki paraliżują ruch drogowy i kolejowy
Biura podróży będą niepotrzebne?
Linie lotnicze coraz częściej walczą o klienta
Wyniki Rainbow Tours zapowiada wyniki wyższe niż prognozy
Nie polecam Hotelu Artus w Karpaczu.
Szukam pośrednika w srzedaż timeshare w Hiszpanii (Teneryfa)
Proces Krzysztofa K., byłego kierowcy płockiego PKS zakończony!
Zmiany na trasach promowych Anglia - Irlandia
Wprost: w tym roku pracownicy gastronomii zarobią znacznie więcej?
Jet Air: nowe loty do Wiednia z międzylądowaniem w Łodzi
3 firmy zainteresowane prywatyzacją PKP Intercity