Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Centralwings - czartery i tanie loty w jednej spółce?
Centralwings, spółka zależna LOT, od początku istnienia zakładała obsługiwanie czarterów i tanich linii. Jednak nie wszyscy uważają to za właściwe rozwiązanie. Wiele osób właśnie w tym widzi przyczynę kłopotów finansowych spółki.
Tomasz Dziedzic, ekspert do spraw lotnictwa w Instytucie Turystyki przyznał - Zaangażowanie się w działalność tanich przewozów spowodowało wyraźne obniżenie aktywności w segmencie czarterowym, który jest rozwojowy. Nie wolno tracić ani marki, ani zaufania klientów, ani obecności na rynku. Dlatego należy podzielić firmę na czartery i tanie przewozy, a potem skoncentrować się na jednym segmencie.
W zarządzie LOT również znajdują się zwolennicy tej koncepcji. Podobne podejście kilka dni temu przedstawił resort skarbu, tłumacząc się potrzebą określenia sytuacji finansowej obu działów. Jednak później Ireneusz Dąbrowski, wiceminister skarbu, opowiedział się za sprzedażą firmy inwestorowi lub jej upublicznieniem.
Według Macieja Kwiatkowskiego, prezesa taniej linii, podział nie jest korzystny zarówno dla LOT, jak i Centralwings. Uważa on, że nie ma żadnego konfliktu interesów pomiędzy połączeniami regularnymi i czarterami, jednak pod warunkiem, że zostanie przyjęta konkretna strategia oraz że będzie konsekwentnie realizowana.
Maciej Kwiatkowski zaznacza - Przewozy regularne i czarterowe się uzupełniają. Widać to choćby po wynikach finansowych w okresie szczytu sezonu letniego.
Według Kwiatkowskiego dodatkowymi korzyściami pozostawienia jednej spółki są koszty utrzymania wspólnych sekcji działów firmy od sprzedaży do finansów. Dodatkowym argumentem jest wartość marki, która przekłada się na dominującą pozycję na rynku przewozów czarterowych. Prezes zaznaczył też, że przewozy czarterowe charakteryzują się dużą sezonowością, szczególnie samolotami typu B737, które wykluczają operacje w zimie na drugą półkulę.
Przekonuje - Nasze operacje obejmują głównie okres od maja do października. Firma czarterowa musiałaby więc zarobić przez sześć miesięcy na 12-miesięczne funkcjonowanie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Centralwings - czartery, tanie loty, czy 2 w 1?
[2007-06-26 20:50 83.4.13.*]
proszę o podanie kontaktu w sprawie zaginięcia bagażu podczas lotu państwa liniami z poważaniem Kozak odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Granica na Rysach już w czerwcu
Oferta Nordic Tours dla agentów
Lubelski holding kupuje dwa hotele
Włoski rząd pożyczy Alitalii kolejne 300 mln zł
Kolorowa Łódź: 50 wycieczek w jeden dzień
Odznaczenie dla dyrektora Tarnowskiego Centrum Informacji
Wypadek polskiego autokaru na Litwie
Lotnisko w Marsylii wznowiło pracę
Co rzeczywiście przyciąga turystów do Krakowa?
Strajk w Portugalii utrudnia życie mieszkańcom i turystom
Pekin 2008: spadają ceny miejsc hotelowych i apartamentów
Szwecja: autokar pasażerski wisiał nad przepaścią
Najczęściej odwiedzane miasta w Europie
Samolotem do Chorwacji - nowość w Adriatyku
Rzym jest najbardziej niebezpiecznym miastem w Europie
Obroty Travelplanet w maju 2008 wzrosły o 116%
Kraków nie może stać się turystycznym McDonaldsem
Opinia Itaka - Wyspy Kanaryjskie
