TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czym jest kampania Toaleta2012?

Ruszyła trzecia edycja kampanii edukacyjnej Toaleta2012, której organizatorem jest CWS-boco Polska. Celem akcji jest poprawa standardów czystości i wyposażenia toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich jak: szalety miejskie, dworce, lotniska, stacje benzynowe, oraz w obiektach komercyjnych, w kontekście przygotowań Polski do Euro 2012.


Kampania jest prowadzona w całej Polsce i wyróżnia się niestandardowymi metodami edukowania osób odpowiedzialnych za stan czystości toalet. W ramach zeszłorocznej edycji kampanii rozpoczęta została akcja "Patrol Czystości". Przeszkolone zespoły audytorów w oficjalnych strojach odwiedziły sumie 200 toalet publicznych w sześciu miastach, w których odbędą się mecze na Euro 2012: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Chorzowie oraz Krakowie. Audytorzy wypełniali kwestionariusz, oceniając każdą toaletę pod kątem: dostępności, czystości, wyposażenia, wrażenia ogólnego oraz przyznając dodatkowe punkty za ponad standardowe wyposażenie. Następnie na podstawie wypełnionej ankiety Patrole Czystości przeprowadzały rozmowę edukacyjną z osobą odpowiedzialną za toaletę w danym obiekcie, wymieniały się uwagami oraz wskazówkami na temat tego, jak podnieść standard w danej toalecie.

Najlepiej wypadły toalety na lotniskach, dużo gorzej prezentowały się toalety publiczne (tzw. szalety miejskie), których liczba jest w polskich miastach zdecydowanie za niska oraz toalety na dworcach kolejowych i autobusowych. Okazało się, że aż 75% wszystkich przebadanych toalet zdobyło odznaczenie: "Czysta Toaleta", przy czym tylko 50% toalet na dworcach kolejowych i autobusowych udało się spełnić wymogi audytorów. Aby zdobyć odznaczenie, wystarczyło, aby toaleta była dostępna dla turysty w momencie badania, właściwie oznakowana, czysta, zadbana i bez brzydkiego zapachu. Powinna być wyposażona w podajnik papieru toaletowego, dozownik mydła i podajnik ręczników, odświeżacz powietrza i kosz na śmieci.

Tegoroczna edycja kampanii obejmie 6 miast, kolejno: Warszawę, Chorzów, Gdańsk, Poznań, Wrocław i Kraków. W każdym mieście zostanie zorganizowany dzień medialny, podczas którego dziennikarze będą mogli towarzyszyć Patrolom Czystości w audytowaniu toalet i zobaczą z bliska, na czym to polega. Warszawa jest jedynym miastem, w którym dni medialne są dwa i odbędą się one 7 i 8 czerwca. W pozostałych miastach dni medialne są zaplanowane na następująco: Gdańsk - 10 czerwca, Poznań - 16 czerwca, Wrocław - 23 czerwca i Kraków - 30 czerwca, Chorzów - 7 lipca.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kampania Toaleta2012 rozpoczęta CWS-boco Polska oprawa standardów czystości wyposażenia toalet Warszawie Wrocławiu Gdańsku Poznaniu Chorzowie Krakowie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję