TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Podpisano umowę o dofinansowanie promocji turystycznych walorów Polski

12 sierpnia podpisano umowę o dofinansowanie Projektu "Promujmy Polskę Razem", w celu promocji walorów Polski na rynku międzynarodowym w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013.


Jako przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki (Instytucji Pośredniczącej) umowę podpisał Pan Rafał Baniak Podsekretarz Stanu w ministerstwie, a Polską Organizację Turystyczną (Beneficjenta) reprezentował Prezes POT, Pan Rafał Szmytke.

Umowa polega na udzieleniu Beneficjentowi dofinansowania przez Instytucję Pośredniczącą, na realizację Projektu "Promujmy Polskę Razem". W umowie określone są również prawa i obowiązki Stron Umowy w zakresie zarządzania, rozliczania, a także monitorowania, sprawozdawczości i kontroli oraz informacji i promocji. Projekt będzie realizowany w latach 2009-2012, a kwota dofinansowania wynosi 141 780 000,00 zł.

Celem Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest poprawa wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych poprzez odpowiednie działanie promocyjne, tworzenie innowacyjnych produktów i usług turystycznych, a także tworzenie systemu informacji turystycznej. Działalność promocyjna Polski ma się odbywać we współpracy ze wszystkimi podmiotami, zajmującymi się promocją kraju na świecie.

Przedsięwzięcia te mają przyczynić się do zwiększenia przyjazdów turystów zagranicznych do Polski oraz wydłużenia sezonu turystycznego w kraju. Celem jest również poprawa międzynarodowej rozpoznawalności Polski jako kraju atrakcyjnego pod względem turystycznym, który ma do zaoferowania produkty turystyczne wysokiej jakości, mogące konkurować z innymi.

W ramach projektu POT, wykorzystywane będą nowoczesne instrumenty promocji i marketingu turystycznego. Oczekuje się również, że intensywna promocja walorów turystycznych Polski będzie przyczyną zwiększenia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności polskiej gospodarki.

Polska Organizacja Turystyczna wraz z zagranicznymi przedstawicielami Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, wyselekcjonuje odpowiednie instrumenty promocyjne, które skierowane będą na odpowiedni rynki, do określonych grup docelowych.

Cała koncepcja projektu jest realizowana w ramach Marketingowej Strategii Polski w Sektorze Turystyki 2008-2015 opracowanej w 2008 r. przez POT oraz Strategii Rozwoju Turystyki 2008-2015. Według tych dokumentów do promocji Polski zostaną wykorzystane wydarzenia takie jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, Prezydencja w UE 2011, a także wydarzenia za granicą: rok 2010 Rok Chopinowski oraz Rok Polski w Wielkiej Brytanii 2009/2010.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
POT promocja projekt Polska Organizacja Turystyczna Ministerstwo Gospodarki wizerunek konkurencja produkt turystyczny usługa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję