Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. obsługi klienta zagranicznego -...
- Piloci Wyjazdów Zagranicznych typu Incentive...
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Poszukiwany pilot/ przewodnik: Praga 21-24.05.2024
- Szukam Pilota / Przewodnika Berlin/Drezno
- Zestaw Tour Guide
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Doradca wakacyjny BP ITAKA Rzeszów Millenium Hall
- Orient Travel Product Manager Katowice
- Kierownik Salonu Franczyzowego TUI Wrocław
Czy nowy prezes ożywi lotnisko w Szymanach?
Kilka dni temu udziałowcy spółki Port Lotniczy Szczytno-Mazury, która zarządza lotniskiem w Szymanach odwołali ze stanowiska prezesa Tomasza Starowieyskiego. Na jego miejsce został powołany Jarosław Jurczenko, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego.
Jurczenko ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania organizacjami lotniczymi w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Ukończył też kursy koordynatora ruchu lotniczego naziemnego i specjalisty do spraw bezpieczeństwa w portach lotniczych. W latach 1996 - 2003 był dyrektorem lotniska w Szymanach. Później zajmował się wdrażaniem społecznych projektów unijnych w Stowarzyszeniu Pro Publico Bono w Szczytnie. Jarosław Jurczenko pracował również jako doradca zawodowy z szkole w Szczytnie i gimnazjum w Dźwierzutach.
Z nowym prezesem rozmawiał Rafał Płoski z "Gazety Wyborczej".
Od kilku dni jest Pan dyrektorem niedziałającego portu lotniczego. Gdy kierował Pan nim poprzednio, lotnisko obsługiwało przynajmniej loty czarterowe. Teraz nie dość, że nie lądują tu samoloty, to spółka musi spłacać ogromne długi. Co Pan planuje?
Jarosław Jurczenko - Przede wszystkim trzeba zakończyć spór z Agencją Mienia Wojskowego, która wytoczyła spółce sprawę w sądzie o to, że korzysta z jej lotniska bez umowy i żąda opuszczenia nieruchomości. Już zacząłem rozmowy w AMW. Wszystko wskazuje, że agencja odstąpi od swoich żądań. Jeszcze w lipcu chcemy podpisać umowę dzierżawy lotniska.
Co z przejęciem lotniska przez samorząd województwa albo przez spółkę?
Jarosław Jurczenko - Najpierw musimy mieć umowę dzierżawy, bo teraz, na dobrą sprawę, jesteśmy w Szymanach nielegalnie. Podpisanie jej nie przeszkadza, by dalej rozmawiać z AMW o przejęciu od niej nieruchomości. Wiem też, skąd wziąć pieniądze na pokrycie długów lotniska.
Skąd?
Jarosław Jurczenko - Chcemy rozszerzyć działalność spółki o produkcję konstrukcji stalowych i zwiększyć zakres usług, które świadczymy w swojej stacji diagnostycznej i serwisie samochodowym. To spowoduje podniesienie wydatków, ale tylko na początku. Liczę, że udziałowcy przyjmą tę propozycję ze zrozumieniem.
Ale w Szymanach mają lądować samoloty, a nie powstawać konstrukcje stalowe. Kiedy doczekamy się tu pierwszych lotów?
Jarosław Jurczenko - Nie stanie się to z dnia na dzień. To nie jest nawet problem remontu pasa startowego, bo ten akurat nie jest w tak złym stanie, jak dotąd się mówiło. Dużo ważniejsze jest uzyskanie wszystkich zezwoleń i certyfikatu bezpiecznego lotniska. O to w pierwszej kolejności pytają przewoźnicy. Wszyscy chcemy, by samoloty lądowały tu jak najszybciej. Powołano mnie na prezesa spółki, bym do tego doprowadził.
Podjął już Pan rozmowy z przewoźnikami?
Jarosław Jurczenko - Jeszcze nie, ale z pewnością zacznę je, gdy uregulujemy sprawę własności lotniska z AMW. Teraz odgrzewam znajomości i kontakty, dzięki którym lotnisko działało pod moimi wcześniejszymi rządami. Spotkałem się z przychylnością z ich strony. Lotnisko będzie działało. Gdybym nie był tego pewny, nie zdecydowałbym się na powrót do spółki.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Lotnisko w Szymanach
[2006-08-04 22:35 80.54.157.*]
Skąd ten wywiad ja nie udzielałem takich informacjii ?:))
Prawdopodobnie dziennikarz na niektóre pytania ( nie miały miejsca) udzielał własne odpowiedzi ..
Jarosław Jurczenko
Prezes spółki Porty Lotnicze Mazury Szczytno
Jestem w każdym momencie gotów rozmawiać i każdemu udzielić odpowiedzi ( własnych ) na zadawane pytania i zapraszam na serwis Portów Lotniczych Mazury - Szczytno
J.Jurczenko odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Dział dla turystów:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Starsze aktualności:
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Iwonicz Zdrój: Dom Zdrojowy znowu może przyjmować kuracjuszy!
W Głogowie powstanie turystyczny szlak fortyfikacji
LOT nie wprowadzi trasy Kraków - Gdańsk
Virgin Atlantic ściągają opłatę rekompensacyjną
Wyniki biura Itaka w czerwcu 2009: wzrost sprzedaży o 52%
Wybrano 16 najlepszych sieciowych produktów turystycznych
Agenci co sądzicie o Itace na dziś, na tę chwilę???
Hiszpania: strajk kontrolerów lotów pod koniec sierpnia
PIT przygotowuje Kodeks Etyki w Turystyce
Powstanie trasa rowerowa przez 20 państw pod nazwą Szlak Żelaznej Kurtyny!
Okęcie: trwa strajk pracowników LOT Ground Services obsługującej Centralwings, Eurolot i LOT
Ecco Holiday reklamował się kosztem Międzyzdrojów?
Odszkodowania dla pasażerów kolei
Tunezja - smak harrisy i oliwek