Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Kto rozwiąże turystyczne problemy Egiptu?
W ostatnim czasie znacznie spadła liczba osób, które odwiedzają egipskie atrakcje turystyczne.
Minister turystyki Egiptu, Hisham Zazou przyznał, że przez ostatnie trzy lata zanotowano bardzo duży spadek liczby turystów w kraju. Spadają przychody z turystyki. Sytuację potwierdzają osoby, które pracują w lokalnej branży turystycznej.
Należy jednak dodać, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy sytuacja nieznacznie uległa poprawie. Zgodnie z danymi zebranymi przez Ministerstwo Turystyki Egiptu, w lipcu liczba turystów odwiedzających Egipt wzrosła o ponad 15% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Obłożenie hoteli wyniosło prawie 68%, a przychód na jeden dostępny pokój wzrósł o 125% i wyniósł 382,87 EGP.
Lokalni inwestorzy chcą stworzyć nowy wizerunek Egiptu i wprowadzić nowe atrakcje, które przyciągną rzesze turysów. Dzięki temu Egipt odzyska swoją świetność i znów stanie się czołową destynacją turystyczną.
"Po pierwsze, musimy zapomnieć o ostatnich trzech latach, odpuścić i zacząć od nowa. Trzeba wykorzystać to co zostało i odbudować to co straciliśmy. Po drugie, musimy wyjść do ludzi i stworzyć sieć kontaktów. Nie możemy czekać aż turyści sami do nas przyjadą. Musimy pokazać nowe oblicze Egiptu, które przyciągnie turystów. Nasz kraj posiada bardzo dużo atrakcji, których nie znajdzie się w innych krajach. Część potencjału turystycznego nie jest jeszcze wykorzystana." - powiedział Mohamed Hanno, prezes wykonawczy i dyrektor generalny ASE Group.
Branża turystyczna chce zmian i wprowadzenia na lokalne podwórko światowych standardów. Przedsiębiorcy chcą renowacji zabytków, zmian standardu obsługi turystów np. taksówkarze powinni być mniej nachalni w stosunku do turystów, unowocześnienia infrastruktury i bazy towarzyszącej. Modyfikacja tych czynników z pewnością ułatwi powrót turystów do Egiptu.
Elhamy El Zayat, przewodniczący Egipskiej Federacji Turystyki, podkreślił na jednym ze spotkań branży turystycznej, iż problemy egipskiej turystyki w pewnej części wynikają z braku oraz lekceważenia istniejących procedur prawnych, które miały zapewniać turystom dużo lepszy standard obsługi. Zdaniem przewodniczącego turyści są narażeni na wiele problemów, które zaczynają się od natarczywych taksówkarzy odbierających podróżnych z lotniska a kończą się na fatalnej infrastrukturze wokół najważniejszych zabytków Egiptu.
Mohamed Hanno dodał również, że pierwszym i ostatnim miejscem, które wpływa na postrzeganie Egiptu przez turystów jest lotnisko. Warto wspomnieć, że Międzynarodowy Port Lotniczy w Kairze nie należy do najbardziej zadbanych na świecie. "Lotniska są pierwszym i ostatnim wrażeniem. Można zrobić bardzo wiele rzeczy, które ich problemy, które są bardzo poważne. Nalezy wziąć pod uwagę opinie osób, które pracują na lotniskach. Ponadto można skorzystać z technologii, które zapewniają sprawniejszą obsługę pasażerów. Ważnym elementem będą narzędzia wpływające na poprawę czystości w terminalu" - skomentował Hanno.
Kolejnym problemem Egiptu, który wpływa na złe wspomnienia turystów oraz prowadzi do wielu skarg składanych w ambasadach i konsulatach jest nękanie turystów przez lokalnych "małych przedsiębiorców". Bardzo często utrudniają oni zwiedzającym dostęp do największych atrakcji czy hoteli proponując lub wręcz narzucając przejażdżki wielbłądem lub konno. Z podobnym problemem spotykają się turyści odwiedzający Luksor czy Asuan, który są zmuszani do zakupu pamiątek. Oferujący bardzo często są agresywni i demonstrują w ten sposób swój brak szacunku do turystów.
"Niestety, tego typu problemy leżą w kulturze Egipcjan. Powinniśmy je eliminować przez edukację. Turystki powinno się uczyć w szkole tak samo jak uczy się wychowania fizycznego" - zauważył Mohamed Hanno.
Urzędnicy liczą na to, że zmiany da się wprowadzić bardzo szybko. Sprzedawcy będą mogli oferować swoje usługi tylko na ściśle określonych obszarach. W największych kurortach turystycznych zainstalowano monitoring, który ma zapobiec nowym problemom. Z kolei w hotelach, gdzie turyści skarżyli się na złą jakość usług, zostaną wdrożone programy monitorowania standardów zdrowotnych oraz jakości obsługi klienta.
W sektorze turystycznym zatrudnionych jest 12,5% wszystkich osób. W ciągu najbliższych miesięcy okaże się czy wprowadzane zmiany przyniosą pozytywne efekty.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Dział aktualności dnia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
50 tys. osób straci pracę w turystyce?
Hotelarz nie może żądać zadatku w wysokości 100 proc.
EasyJet zamyka bazę w Madrycie
Łódź w prestiżowym zestawieniu
Hiszpańskie linie odwołują loty
LOT umożliwia zmiany w rezerwacjach lotów na Ukrainę
Nowy niskokosztowy przewoźnik rozpocznie działalność
biuro podróży "oskar " z poznania przestrzegam
LOT podsumowuje 2011, czyli jednak większa strata
Rodos - wyspa słońca i miłości
Meksyk chce wejść do pierwszej piątki
Touroperatorzy wzięci pod lupę
