TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Jakie wyjazdy kupowali Polacy w lutym?

Drugi miesiąc roku przyniósł kontynuację wysokich wzrostów sprzedaży zorganizowanych wycieczek zagranicznych. Z danych portali Wakacje.pl i EasyGo wynika, że Polacy kupują wakacje nie tylko częściej niż w ubiegłym roku, ale chętnie rezerwują je nawet kilka miesięcy przed wyjazdem.


Początek roku zapowiadał dobrą sprzedaż wycieczek w biurach podróży, w lutym prognozy potwierdziły się, o czym świadczą wyniki portali turystycznych Wakacje.pl i EasyGo należących do Enovatis S.A. Spółka zanotowała wzrost sprzedaży wycieczek na poziomie 72 proc., która wygenerowała obrót większy o 71 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wśród najpopularniejszych kierunków w lutym znalazły się hity ubiegłego sezonu: Egipt z udziałem 24 proc., Grecja - 18 proc., Turcja - 14 proc., Hiszpania - 9 proc. i Tunezja ?- 6,6 proc. Poza pierwszą piątką znalazły się Bułgaria - 6,5 proc., Włochy - 4 proc., Maroko - 2,4 proc., Chorwacja - 2,3 proc. i Austria - 1,6 proc.





W dziesiątce najczęściej rezerwowanych kierunków znalazły się kolejno Hurghada - 10,6 proc., Riwiera Turecka - 9,5 proc., Sharm El Sheikh - 8,4 proc., Kreta - 6,6 proc., Burgas - 4,2 proc., Marsa El Alam - 3,4 proc., Wybrzeże Egejskie - 3,2 proc., Rodos - 3,1 proc., Zakynthos - 2,6 proc., Fuerteventura - 2,2 proc. Pierwsza dziesiątka stanowi 53,8 proc.

Wśród rezerwowanych, za pośrednictwem portali Wakacje.pl i Easygo, wycieczek dominowały oferty z wyżywieniem All Inclusive - 57,3 proc., oferty z wyżywieniem dwa razy dziennie stanowiły 16,7 proc. rezerwacji, 3,1 proc. to rezerwacje z wyżywieniem zgodnym z programem wycieczki. Po 2,2 proc. sprzedanych rezerwacji to oferty z opcją BB i wyżywieniem własnym, 2,1 proc. - Ultra All Inclusive.





Najczęściej wybieraną formą transportu w lutym był samolot - 75 proc. rezerwacji, mniej popularne były oferty z dojazdem własnym - 7,1 proc., 4,7 proc. to wycieczki autokarowe.

W lutym wakacje najczęściej kupowały pary, sprzedaż wycieczek dla tej grupy stanowiła 55,4 proc., 13,9 proc. sprzedaży dotyczyło rodziny z jednym dzieckiem, 8,5 proc. rodziny z dwójką dzieci, oferty dla singli stanowiły 6 proc. sprzedanych wyjazdów.

Polacy kupują wakacje częściej, jednak podobnie jak w ubiegłym roku na urlop za granicą przeznaczają najczęściej 7 dni - 63 proc., rezerwacje dwutygodniowe stanowiły w lutym 18,6 proc., wyjazdy niestandardowe 11- i 10-dniowe to odpowiednio 3,1 proc. i 4 proc. całości. Turyści, którzy kupili wakacje w lutym, najczęściej wybierali pobyt w hotelach 4-gwiazdkowych - 46,3 proc. oraz 3-gwiazdkowych - 26,4 proc. W zestawieniu popularności na trzeciej pozycji znalazły się obiekty 5-gwiazdkowe - 23,3 proc., dalej apartamenty - 2,2 proc. oraz 2-gwiazdkowe - 1,3 proc.

W lutym płaciliśmy za wakacje mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. I tak, średnia cena za rezerwację osiągnęła poziom 5807 złotych, co w porównaniu z rokiem poprzednim daje 39 złotych różnicy, w przeliczeniu na osobę średni koszt wyjazdu zmniejszył się o 45 złotych (2299 złotych w lutym 2014 roku).





W lutym dużą popularnością cieszyły się oferty na lato, na które obowiązywały niższe ceny w ramach tzw. ofert first minute. Stanowiły one 63 proc. sprzedaży w Wakacje.pl i EasyGo.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wakacje.pl enovatis easygo wyjazd Egipt all inclusive dojazd własny hb bb




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję