Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Linie promowe Scandlines zostaną sprzedane?
Być może grupa private equity 3i oraz Allianz Capital Partners sprzedadzą linie Scandlines. Przewoźnik promowy miałby pójść pod młotek za około 1,4 mld euro.
Właściciele Scandlines, którzy mają w spółce po 50 procent udziałów, mieli zwrócić się do banków z prośbą o pomoc w sprzedaży linii w przyszłym roku.
2012 rok dla branży private equity był pod względem liczby transakcji niezbyt udany. Z tego powodu, nawet największe i najdłużej działające na rynku firmy mogą zostać sprzedane.
Scandlines - wówczas największy przewoźnik promowy na południowym Bałtyku, trafił w ręce 3i i Allianz Capital Partners w 2007 roku za 1,5 mld euro. Jego mniejszościowym udziałowcem został Deutsche Seerederei GMBH. W 2010 roku jego udziały przejęły 3i i Allianz.
Przewoźnik skupia się głównie na obsłudze tras między Niemcami, Danią oraz Szwecją. W 2011 roku obsłużył około 12 mln pasażerów, przewiózł 2,7 mln samochodów oraz 831 tys. ciężarówek.
W zeszłym roku linie odnotowały 611 mln euro przychodów, co oznaczało wzrost o 8 procent w stosunku do 2010 roku.
Kupnem Scandlines mogą być zainteresowane konkurencyjne firm rynku private equity, na przykład EQT czy Triton. Niektórzy poddają w wątpliwość ewentualne przejęcie firmy przez spółkę Stela - szwedzkiego przewoźnika, który odkupił od Scandlines w 2012 roku kilka długodystansowych tras.
Cena transakcji może jednak nie osiągnąć 1,4 mld euro, mimo poprawy kondycji finansowej przewoźnika. Liczba pasażerów korzystających z tras obsługiwanych przez Scandlines spadnie kiedy w 2020 roku rozpocznie się budowa podwodnego tunelu drogowego oraz kolejowego łączącego Niemcy i Danię przez wyspę Fehmarn.
Linie odczuwają również efekty wysokich cen ropy, a także konkurencji cenowej operatorów płatnych mostów, które znajdują się na jego trasach. Również sklepy przewoźnika mogą mieć niedługo kłopoty, bowiem harmonizacja stawek podatkowych pomiędzy Niemcami, Danią oraz Szwecją sprawią prawdopodobnie, że pasażerowie nie będą tak chętnie jak do tej pory zaopatrywać się w alkohole.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Telepizza przygotowuje dla klientów mikołajkowe prezenty
Hotele kuszą przysmakiem z wołowiny
Ile kosztuje Wielkanoc z rodziną w ciepłych krajach?
Hotel pobierał opłaty za negatywne opinie
Takiej misji jeszcze nie było - Turyści pilnie poszukiwani!
Nie polecimy już z Warszawy do Lublany z Adria Airways
Ecco Holiday: 10 lat wakacji za darmo
Ecco Holiday: Nowy Kierownik Sieci Sprzedaży
Wakacje 2012. Było bezpieczniej.
Turyści znów wybierają Tunezję
Wycieczki na Bali z polskim przewodnikiem