Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Linie promowe Scandlines zostaną sprzedane?
Być może grupa private equity 3i oraz Allianz Capital Partners sprzedadzą linie Scandlines. Przewoźnik promowy miałby pójść pod młotek za około 1,4 mld euro.
Właściciele Scandlines, którzy mają w spółce po 50 procent udziałów, mieli zwrócić się do banków z prośbą o pomoc w sprzedaży linii w przyszłym roku.
2012 rok dla branży private equity był pod względem liczby transakcji niezbyt udany. Z tego powodu, nawet największe i najdłużej działające na rynku firmy mogą zostać sprzedane.
Scandlines - wówczas największy przewoźnik promowy na południowym Bałtyku, trafił w ręce 3i i Allianz Capital Partners w 2007 roku za 1,5 mld euro. Jego mniejszościowym udziałowcem został Deutsche Seerederei GMBH. W 2010 roku jego udziały przejęły 3i i Allianz.
Przewoźnik skupia się głównie na obsłudze tras między Niemcami, Danią oraz Szwecją. W 2011 roku obsłużył około 12 mln pasażerów, przewiózł 2,7 mln samochodów oraz 831 tys. ciężarówek.
W zeszłym roku linie odnotowały 611 mln euro przychodów, co oznaczało wzrost o 8 procent w stosunku do 2010 roku.
Kupnem Scandlines mogą być zainteresowane konkurencyjne firm rynku private equity, na przykład EQT czy Triton. Niektórzy poddają w wątpliwość ewentualne przejęcie firmy przez spółkę Stela - szwedzkiego przewoźnika, który odkupił od Scandlines w 2012 roku kilka długodystansowych tras.
Cena transakcji może jednak nie osiągnąć 1,4 mld euro, mimo poprawy kondycji finansowej przewoźnika. Liczba pasażerów korzystających z tras obsługiwanych przez Scandlines spadnie kiedy w 2020 roku rozpocznie się budowa podwodnego tunelu drogowego oraz kolejowego łączącego Niemcy i Danię przez wyspę Fehmarn.
Linie odczuwają również efekty wysokich cen ropy, a także konkurencji cenowej operatorów płatnych mostów, które znajdują się na jego trasach. Również sklepy przewoźnika mogą mieć niedługo kłopoty, bowiem harmonizacja stawek podatkowych pomiędzy Niemcami, Danią oraz Szwecją sprawią prawdopodobnie, że pasażerowie nie będą tak chętnie jak do tej pory zaopatrywać się w alkohole.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Telepizza przygotowuje dla klientów mikołajkowe prezenty
Hotele kuszą przysmakiem z wołowiny
Ile kosztuje Wielkanoc z rodziną w ciepłych krajach?
Hotel pobierał opłaty za negatywne opinie
Takiej misji jeszcze nie było - Turyści pilnie poszukiwani!
Nie polecimy już z Warszawy do Lublany z Adria Airways
Ecco Holiday: 10 lat wakacji za darmo
Ecco Holiday: Nowy Kierownik Sieci Sprzedaży
Wakacje 2012. Było bezpieczniej.
Turyści znów wybierają Tunezję
Wycieczki na Bali z polskim przewodnikiem
Słynna restauracja czasów PRL znów w Warszawie
Nieuczciwe praktyki niektórych agentów
22 edycja Tour Salonu rusza w 19 października br.
Dodatkowe korzyści dla członków Wizz Discount Club.
Irlandia: hotelarze są winni bankom miliardy
Sky Club nowy katalog Lato 2008
wychowawca+ instruktor narciarstwa podczas obozu we Włoszech
