Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
UOKiK skontroluje Sfinksa
Narty Rossignol i rowery Cube — to przykłady produktów, których cena może być wynikiem zmowy zawartej przez ich dystrybutorów. Urząd sprawdza również czy polityka cenowa w restauracjach franczyzowych sieci Sphinx nie narusza zasad konkurencji.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi obecnie 22 postępowania w sprawie niedozwolonych porozumień przedsiębiorców. Większość z nich dotyczy ustaleń cen odsprzedaży zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami działającymi na różnych szczeblach obrotu (np. importerem a sprzedawcami detalicznymi). Niekorzystne skutki takich działań mogą być odczuwalne dla konsumentów, którym ograniczona zostaje możliwość tańszego zakupu towarów objętych zmową.
Jedno z prowadzonych postępowań dotyczy spółki Sfinks Polska, zarządzającej siecią restauracji Sphinx. Pod tą marką działają m.in. restauracje franczyzowe, prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców, którzy działają na własny rachunek i ryzyko. Z informacji i dokumentów posiadanych przez Urząd wynika, że ceny oraz promocje stosowane przez franczyzobiorców ustalane są odgórnie przez spółkę Sfinks Polska. Tymczasem prawo antymonopolowe zakazuje ustalania sztywnych cen sprzedaży przez przedsiębiorców działających w ramach danego systemu dystrybucji, także franczyzowego. Przedsiębiorcy powinni mieć swobodę w kształtowaniu własnej polityki cenowej. Przeciwko spółce Sfinks Polska zostało wszczęte postępowanie, które sprawdzi czy doszło do zawarcia niedozwolonego porozumienia.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UOKiK kontroluje
[2013-04-12 10:53 87.207.110.*]
może UOKiK zainteresuje się że jak działa TUI w drugą stronę i zaniża ceny narażając partnerów handlowych na możliwe straty to z tym nie należy nic robić, a jak Itaka stawia swoje lokalizacje i podbiera swoim partnerom Klientów to też nie należy nic z tym robić w sumie finał będzie taki że ucierpi na tym bezpośrednio Klient. odpowiedz »
UOKiK kontroluje
[2013-04-16 10:21 79.185.44.*]
Jak sama nazwa wskazuje, Urząd zajmuje się ochroną konsumentów a nie przedsiębiorców, odpowiedz »
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Więcej rezerwacji w Rainbow Tours
Przewoźnicy lotniczy - zmienią się przepisy
POT: Nowa Kampania na trzech rynkach rozpoczęta
Sieć restauracji zwiększy wynagrodzenia?
Letnie propozycje touroperatorów
Alfa Star: w 2013 nie czeka nas rewolucja w turystyce
Certyfikaty dla punktów informacji turystycznej
Norwegian: wzrost przewozów pasażerskich
Nietypowy powód awaryjnego lądowania