Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Uda się przeprowadzić rewolucję na kolei?
Pod koniec stycznia Komisja Europejska przedstawi program mający na celu przyspieszenie otwarcia na międzynarodową konkurencję przewozów pasażerskich w całej Unii. Podstawą czwartego pakietu kolejowego mają być: usprawnienie procedur wydawania pozwoleń na dopuszczenie pojazdów kolejowych do eksploatacji, otwarcie krajowych rynków pasażerskich na konkurencję oraz reformy zarządzania na rynku infrastruktury kolejowej
Trzeci filar obejmuje głównie rozdzielenie przewoźnika od firmy zarządzającej torami, czyli swobodny dostęp firm z całej Wspólnoty do rynków krajowych. Obecnie w Polsce tak nie jest. Zarządca sieci, PLK, wchodzi w skład holdingu PKP SA, do którego należą m.in. PKP Intercity.
Ponadto każdy przewoźnik uzyska pozwolenia na realizowanie połączeń na liniach wewnętrznych innego państwa UE. A co za tym idzie wkrótce każdy przewoźnik europejski będzie mógł świadczyć usługi na terenie nie swojego kraju. I tak np. Deutsche Bahn wcale nie będzie potrzebował koncesji chcąc realizować połączenia na trasie Kraków - Warszawa, a Trenitalia - między Poznaniem a Wrocławiem.
Mało tego przewoźnik, który zdecyduje się na rozpoczęcie działalności na terenie innego państwa Unii będzie mógł wybrać sobie najbardziej intratne połączenia.
W celu wyodrębnienia przewoźnika na obsługę konkretnych tras będą wszczynane przetargi, w których udział wezmą dowolni przewoźnicy. A nie tak jak dotychczas tylko spółki należące do samorządów. Należy wymienić tutaj Koleje Mazowieckie i Koleje Dolnośląskie.
Jeśli proponowane zmiany wejdą w życie, pierwszych owoców tej pracy należy spodziewać się w przyszłym roku. Zmiany w przepisach to przede wszystkim nadzieja pasażerów na poprawę jakości usług i być może obniżka cen przejazdów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Przewoźnicy sprzeciwiają się poniesieniu stawek za dostęp do torów
Charterowy przewoźnik rozwija flotę
Branża eventowa stawia na etykę w biznesie
Ecco Holiday: zyskuje ten, kto jest w grupie
Jak wam się podoba polityka TUI: sprzedajemy tanio bo nas na to stać
Rozpoczynają się Targi EuroGastro 2013
Gdańska WSTiH jedną z najlepszych uczelni turystycznych
Hotelarz narażał zdrowie gości - odpowie przed sądem
Rainbow Tours zachęca do wypoczynku w Grecji
