Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik i opiekun na kolonie poszukiwany
- PRACA SEZONOWA W GRECJI
- Specjalista d/s Turystyki
- Specjalisty ds. rezerwacji grupowych
- Pilne! Pilotaż 10-11.06 /Lębork - Koszalin
- Pilot wycieczek Kreta
- Poszukujemy pilota, przewodnika 13-14.06 -...
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Pilot wycieczki do Włoch
- Specjalista ds. turystyki z językiem angielskim


Na co zwrócić uwagę przyjmując turystów biznesowych?
Turystyka biznesowa jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się oraz przynoszącym obecnie największe dochody segmentem branży turystycznej.
Polska dzięki swojemu geograficznemu położeniu i dynamicznemu rozwojowi gospodarczemu przyciąga coraz więcej zagranicznych biznesmenów, dla których stanowi tzw. Emerging market, czyli nowy, atrakcyjny i stosunkowo tani kierunek dla międzynarodowych podróży.
Obecnie Polsce działa ponad sto podmiotów gospodarczych, specjalizujących się w organizowaniu imprez i wyjazdów związanych z turystyką biznesową. W obliczu zmian na polskim rynku turystycznym i hotelarskim, prężnie działające obiekty dokładają wszelkich starań by sprostać wymaganiom biznesmenów, którzy niejednokrotnie będąc na zagranicznych kontraktach, spędzają w hotelach nawet kilka miesięcy.
Goście biznesowi stanowią niezwykle ważną grupę docelową dla hoteli w Polsce, zwłaszcza w tak zwanym "martwym sezonie", kiedy pojawia się niewielu wczasowiczów. Celem ich podróży są zazwyczaj duże miasta lub położone w malowniczej okolicy ośrodki konferencyjno-wypoczynkowe.
Gość, który przyjeżdża w celach biznesowych wydaje przeciętnie cztery razy więcej niż pozostali turyści. Ponadto w przeciwieństwie do tego, który przyjeżdża do Polski tylko w celach turystycznych i generuje tu jednorazowe dochody - "przynosi" zyski na długo po swoim wyjeździe. Wpływ na to mają podpisane przez niego kontrakty biznesowe. Biznesmeni stosunkowo często zmieniają swoje plany, dlatego ważnym aspektem rezerwacji w hotelu jest dla nich możliwość bezpłatnego jej anulowania. Decydując o wyborze hotelu zazwyczaj kierują się opinią osób związanych ze swoją branżą a niekoniecznie liczbą gwiazdek, które posiada.
Pobyty służbowe zawsze, w mniejszym lub większym stopniu, wiążą się z pracą. Dlatego goście biznesowi na miejsce swojego pobytu wybierają zazwyczaj hotele o wysokim standardzie z salą konferencyjną i zapleczem bankietowym. Istotne dla nich jest także, żeby pokoje hotelowe wyposażone były w strefę do pracy, a więc w wygodny fotel, dobrze oświetlone biurko i stały dostęp do bezprzewodowego internetu. Dla biznesmena jednym z kluczowych czynników jest też czas, dlatego ważne jest, by hotel w którym się zatrzymał było dobrze skomunikowane z miejscem pracy czy też umówionych spotkań z kontrahentami.
Turyści biznesowi to najbardziej wymagający klienci: są zapracowani i narażeni na częsty stres, niejednokrotnie mogą więc sprawiać wrażenie rozdrażnionych i znudzonych. Nie zapominajmy, że po długim dniu szukają oni ciszy i spokoju, chcąc oddać się zasłużonemu relaksowi. "Nasze hotele pomimo tego, iż znajdują się w centrum zabytkowego Krakowa, są niezwykle kameralne. Hotel Yarden dysponuje pięknym ogrodem, do którego nie dochodzi hałas ulicy, gdzie można z kubkiem herbaty odpocząć po ciężkim dniu pracy." - mówi Mateusz Stępień, Revenue Manager w Artery Hotels Group. Turysta biznesowy z pewnością chętnie skorzysta z dodatkowych udogodnień, które oferuje hotel np. z hotelowego Spa, basenu, sauny lub siłowni, które pomogą mu zachowa równowagę pomiędzy pracą a wypoczynkiem.
By zapracowany gość czuł się komfortowo musi mieć gwarancję bezstresowego załatwienia z pozoru banalnych spraw w obcym dla niego miejscu (np. wynajem samochodu, usługi pralnicze czy umówienie wizyty u lekarza specjalisty). Dlatego hotele, które chcą liczyć się na polskiej mapie turystyki biznesowej, coraz częściej oferują usługę consierge. Osoba zatrudniona na stanowisku konsjerża jest odpowiedzialna za załatwianie najrozmaitszych spraw dla gościa hotelowego, co pozwala zaoszczędzić mu cenny czas.
Wspólne korzyści
Hotele, które chcą przyciągnąć gości biznesowych, oprócz szeregu udogodnień w pokojach, powinny dysponować nowocześnie wyposażonym zapleczem konferencyjno-bankietowym. Klimatyzacja, sprzęt audiowizualny, możliwość różnej konfiguracji stołów i krzeseł to podstawowe elementy składające się na zorganizowanie bankietu czy konferencji. Ważna jest także obsługa i odpowiednie wyszkolenie personelu, o czym hotele często zapominają.
Zdecydowany rozwój działalności związanej z organizacją konferencji i kongresów nastąpił w Polsce pod koniec lat 90 ubiegłego wieku i miał związek z inwestycjami poczynionymi w sektorze hotelarstwa. Obecnie infrastrukturę tę tworzy kilkaset obiektów konferencyjnych, zarówno mniejszych hoteli miejskich, jak i wielkich centrów kongresowych.
Wśród najchętniej odwiedzanych służbowo polskich miast wg raportu Poland Convention Bureau za rok 2013 znalazły się; Gdańsk (24,43% ogółu badanych), Kraków (18,86%) i Poznań (10,97%). O ile Gdańsk i Poznań od kilku lat budują swoją markę turystyki biznesowej, o tyle Kraków znalazł się tak wysoko w rankingach po raz pierwszy. Może to być spowodowane powstaniem w Krakowie nowych centrów konferencyjnych i wystawowych (np. ICE, Kraków Arena) oraz wciąż rosnąca liczba biznes parków. - Mamy to szczęście, że Kraków jest obecnie najatrakcyjniejszym miastem w Europie dla outsourcingu, tutaj zawsze się coś dzieje. Organizujemy różnego rodzaju spotkania, dla przeróżnych branży - mówi Paulina Jaroszewska, Manager krakowskiego ApartHotelu Atelier.
W Polsce nie brakuje nowoczesnych obiektów kongresowych doskonale przystosowanych pod względem wyposażenia, logistyki. Stale rozwija się też infrastruktura hotelowa z zapleczem konferencyjnym, wciąż jednak brakuje odpowiednio wyszkolonego i zaangażowanego w swoją pracę personelu. Powoli pojawiają się nowe kierunki studiów podyplomowych, takich jak Turystyka Biznesowa i Konferencyjna. Celem studiów jest wykształcenie profesjonalnych menagerów o wysokich kwalifikacjach w zakresie turystyki biznesowej i kongresowej, którzy będą przygotowani do prowadzenia działań w zakresie organizacji konferencji, kongresów czy sympozjów.
Innym raczkującym kierunkiem jest Coaching Biznesowy w Turystyce, na którym kształcą się osoby, które w przyszłości będą odpowiedzialne za kierowanie rozwojem zmian w otoczeniu biznesowym sektora usług turystycznych. "Jestem przekonany, że kierunek na którym studiuję w pełni przygotuje mnie do pracy w sektorze turystycznym i otworzy przede mną wiele możliwości zatrudnienia." - mówi Łukasz Kwietniowski, student WSTiH w Gdańsku.
Polscy hotelarze muszą zatem pamiętać, by stale podnosić nie tylko jakość oferowanych usług, ale także szkolić i motywować swój personel. Znaczenie Polski jako destynacji pobytów biznesowych będzie rosło wraz z rozwojem infrastruktury hotelowej i konferencyjnej. To właśnie jakość obsługi może stać się dla Polski czynnikiem wyróżniającym i zachęcającym potencjalnych podróżnych - to pracownicy hoteli i obiektów konferencyjnych w dużej mierze decydują o zadowoleniu gościa i jego ewentualnym powrocie.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Dział aktualności dnia:
Strajki na Heathrow i we
Enter Air podpisał kolejną
Starsze aktualności:
TOP 5 zabawek dla niemowląt i
Inspekcja Handlowa prezentuje wstępne wyniki kontroli lokali
Ceny wyjazdów turystycznych znowu w
Turystyka medyczna coraz ważniejsza dla
Minister odradza korzystanie z hoteli czy
Heathrow wprowadza limit
Zbliża się Kulinarny Festiwal Kwiatów
Gdańsk stworzy Park&Ride na czas Jarmarku św.
Itaka otwiera spółkę na
Od dziś PFR udostępnia decyzje o umorzeniu zwrotów z Tarczy
IATA: Powrót zasady 80-20
OK Services Travel - oświadczenie
Kulisy rekrutacji w BTA Kompas
Zmiany w kierownictwie Small Planet Airlines
W Świętokrzyskiem odkryto jaskinię gipsową
Berlin Brandenburg - kompromitacja
Włochy startują z kampanią promocyjną
Hiszpania: strajk pracowników lotnisk odwołany
Czy warto wziąć wielkanocny urlop?
Sprzedam bilety do Muzeum Powstania Warszawskiego na 12 maja