TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Włochy startują z kampanią promocyjną

Odnowa wizerunku i promocja Włoch jako destynacji turystycznej zdolnej wzbudzić i zaspokoić wszelkie oczekiwania każdego zagranicznego turysty.Z takim celem Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej ENIT w 2014 roku startuje z kampanią komunikacyjną Made in Italy - Wakacje stworzone na miarę dla Ciebie.


Kampania obejmuje video promocyjne oraz liczne publikacje reklamowe zamieszczane na różnych nośnikach, dostosowanych do potrzeb rynków lokalnych (spoty publikowane w telewizji oraz w sieciach kin, outdoor, reklamy w prasie, promocja w internecie).

Kampania skoncentrowana jest na ośmiu rynkach europejskich (Niemcy, Austria, Czechy, Polska, Francja, Skandynawia, Wielka Brytania i Rosja), z których pochodzi prawie połowa zagranicznych turystów odwiedzających Włochy, i ma na celu promocję następujących produktów turystycznych: Kultura i Relaks, Miasteczka, Expo 2014, Kultura i Miasta Sztuki, Wakacje aktywne i Relaks, Morze i Jeziora oraz Natura.

Przekaz kampanii charakteryzuje hasło Made in Italy, łączące dziedzictwo historyczne, kulturalne i naturalne z włoskimi produktami przemysłowymi. Otrzymany efekt to połączenie wielości w jedność: Włochy jako unikalna i rozpoznawalna marka. Ideą sloganu Made in Italy, wymyślonego przez włoską agencję promocji Pomilio Blumm, jest realizacja symbolicznej wymiany wartości pomiędzy dwiema sferami: wyrobami
przemysłowymi i doświadczeniem turystycznym, wywołanej skojarzeniem "zdjęcia-tkaniny“ z zestawieniem wyrażeń "wakacje" oraz "made in Italy". Osiągnięty efekt to podwójna konotacja: Turystyczne Włochy zaufaną marką i usługą "uszytą na miarę".

"Oryginalność kampanii tkwi przede wszystkim w nowatorskim połączeniu elementów namacalnych z ulotnymi, które składają się na każdą z propozycji tematycznych: dzięki tej innowacyjnej kombinacji miejsc, produktów, symboli oraz wartości udało się stworzyć efektywny przekaz zrozumiały zarówno w przypadku pojedynczej publikacji jak i całej Kampanii w jej złożoności. Każdy element kreatywny (zdjęcia, format, video) został tak zdefiniowany, aby przekazać konkretną informację, podkreślając jednak zawsze sferę emocji, które odwołują się do wyobraźni, ideałów i doświadczeń odbiorcy" - - wyjaśnia Marco Montini, Dyrektor ENIT Krajów Niemieckojęzycznych, Beneluksu i Europy Środkowej.

Domena www.italy.travel została zaprojektowana w taki sposób, by ułatwić każdemu podróżnikowi szybkie zapoznanie się z treścią Kampanii promocyjnej i umożliwić dostęp do jej przekazu, odsyłając go na rządowy portal italia.it , na oficjalne serwisy włoskich Regionów, oraz na stronę Targów Expo 2015.

Spot Włoskie Place został zrealizowany w trzech wersjach (30, 60 i 180 sekundowych) i celuje w uwagę masowego odbiorcy. "To Kampania otwarta- ponieważ zarówno video jak i rozmaite narzędzia reklamowe użyte przy jej realizacji, funkcjonują na zasadzie "copyleft", co pozwala regionom włoskim oraz prywatnym touroperatorom na spersonalizowanie jej i dodanie innych obrazów celem wykorzystania kampanii do własnych działań promocyjnych za granicą we współpracy z Narodową Agencją Turystyki Włoskiej" - - deklaruje Andrea Babbi, Dyrektor Generalny ENIT

"Współczesny, nieformalny, emocjonujący- taki jest styl filmu promocyjnego Włoskie Place Scenerię tworzą liczne place z każdego z 19-tu włoskich Regionów oraz z dwóch Prowincji Autonomicznych. Wybrany spot opowiada o Włoszech za pomocą nowego, dostosowanego do realiów internetu języka. Może być rozpowszechniony na wszystkich kanałach mediów społecznych i utrwalony dzięki kreatywnej formie komunikacji i dystrybucji wirusowej" - kontynuuje Babbi.

"Włoskie Place jest projektem komunikacji wizualnej będącym efektem współpracy 10 -ciu twórców, zarówno Włochów jak i obcokrajowców, którzy w ciągu 5 tygodni odwiedzili ponad 40 placów we Włoszech rejestrując ich bohaterów - mieszkańców oraz przypadkowych turystów" - informuje Mikaela Bandini, właścicielka Agencji Promocyjnej Can’t forget Italy, która wykonała video.

Materiał wizualny wyraża się poprzez język nieformalny, któremu towarzyszy szybkie tempo utworu zatytułowanego "Fuga", skomponowanego i wykonanego przez sardyńskiego muzyka Paolo Fresu, ambasadora Kampanii Promocyjnej ENIT, której głosu użyczył włoski aktor o międzynarodowej sławie- Giancarlo Giannini.

"Jako cudzoziemka (urodzona i wychowana w Kapsztadzie w RPA) mieszkająca we Włoszech, myślę, że Włosi w dużej mierze nie doceniają fascynacji jaką wzbudzają na świecie. Na filmach tworzonych przez agencję Can’t forget Italy w centrum wydarzeń znajdują się ludzie, ponieważ to Włosi są integralną częścią doświadczeń zdobywanych podczas podróży do Włoch. To oni sprawiają, iż wszystkie odwiedzane przez obcokrajowców miejsca stają się wyjątkowe i unikalne" - dodaje Bandini.

Kolejnym etapem kampanii, rozpoczętym 25 kwietnia, jest publikacja materiałów reklamowych na nośnikach typu outdoor udostępnionych przez firmę Metromedia. Video Włoskie Place 30‘ będzie można zobaczyć w autobusach w Warszawie, we Wrocławiu oraz w Krakowie. Reklamy graficzne będą rozpowszechnione na nośnikach w stołecznych tramwajach i autobusach, w metrze oraz w składach Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM).

Kampanię outdoor ukoronuje publikacja reklamy na nośniku Mega Format na elewacji hotelu w centrum Warszawy. W planach jest także realizacja Kampanii w internecie i w radiu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
odnowa wizerunku Włochy kampania promocyjna made in italy slogan enit organizacja turystyczna


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję