TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak pomagają touroperatorzy?

Święta Bożego Narodzenia to czas spędzany zwykle z najbliższymi, który powoduje, że jesteśmy bardziej wyczuleni na potrzeby innych. Wiele firm, oprócz swojej podstawowej działalności stara się także, w miarę swoich możliwości pomagać innym.

Postanowiliśmy zapytać, jak wygląda działalność charytatywna prowadzona przez biura podróży. Wielu touroperatorów nie narzeka na nadmiar gotówki, a mimo to niektórzy chcą się dzielić tym co mają.

Biuro Podróży Teja Tur z Sopotu poinformowało o przyłączeniu się do akcji adopcji na odległość. "Wszyscy już wiemy, że w Afryce co 3 sekund z niedożywienia umiera dziecko.Ta wiedza zobowiązuje. Dlatego też powiększyłyśmy naszą małą rodzinkę Teja Tur o jeszcze jednego członka - podjęłyśmy się, jako zespół, adopcji na odległość" - piszą w notce prasowej przedstawiciele biura. Jest to inicjatywa prowadzona przez ośrodki misyjne działające w państwach afrykańskich. W ramach przesyłanej comiesięcznie kwoty, adoptowane dziecko otrzymywać będzie ubrania, wyżywienie oraz edukację."Bardzo cieszymy się, że możemy wesprzeć, choćby symbolicznie te piękną inicjatywę i serdecznie zapraszamy do tego wszystkich, którzy chcieli by mieć swój udział w pomocy tym, którzy najbardziej tego potrzebują" - dodają przedstawiciele Teja Tur.

Biuro Prestige Holidays & Tours specjalizuje się w organizacji wyjazdów egzotycznych. Jak informuje prezes touroperatora Jacek Torbicz, biuro stara się pomagać ludziom w krajach, do których organizuje wyjazdy. "W krajach, które odwiedzają nasi turyści staramy się wspierać lokalne społeczności. Skupiamy się na krajach biednych. Np. w Bangladeszu kupiliśmy wraz z naszymi turystami krowę biednej rodzinie, co umożliwiło dziecku pójście do szkoły, zaopatrzyliśmy szkołę w Tanzanii w sprzęt sportowy, wspieraliśmy sierociniec dla dzikich zwierząt, poświeciliśmy stronę w katalogu akcji misjonarzy w Afryce "Adopcja na odległość". Siłą rzeczy jest to wsparcie skromne i raczej symboliczne" - komentuje.

O włączeniu się biura podróży Ernesto Travel w akcję Szlachetna Paczka pisaliśmy w aktualności Touroperator zachęca do udziału w Szlachetnej Paczce. O wzięciu udziału w tej akcji poinformowało także biuro Wezyr Holidays.

Biuro Ernesto Travel wspólnie z firmą transportową Manifold informuje także o podjęciu się organizacji darmowych wycieczek dla najbardziej potrzebujących. "Działanie w pojedynkę zawsze ma sens, ale partnerstwo kilku/wielu firm w realizacji takiego celu mogłoby przynieść o wiele więcej dobra. Stąd pomysł, by organizować darmowe wycieczki dla dzieci z domów dziecka, rodzin wielodzietnych czy dzieci niepełnosprawnych. Chcemy, aby przyjemności, które z przyczyn ekonomicznych często są dla nich niedostępne, zrealizowane zostały przy naszej pomocy. Do tej pory zorganizowaliśmy kilka takich wycieczek, m.in. zwiedzanie Krakowa dla osób niewidomych, zwiedzanie Wieliczki dla osób niepełnosprawnych, posiłki dla tego typu grup, transport, obsługę przewodników turystycznych, itp. Ostatnim naszym przedsięwzięciem była wycieczka dla dzieci i nieletnich matek z Domu Małego Dziecka im. J. Brzechwy przy al. Pod Kopcem w Krakowie do Kopalni Soli w Wieliczce. Istotne jest to, że każdy z podmiotów fundował coś od siebie: posiłek, transport, dał darmowe bilety na zwiedzanie, oprowadzał grupy gratis itp. Tych kilka wydarzeń pokazało, że nie trzeba od razu wielkiego sponsoringu, by udało się coś zrobić. Naprawdę ufamy, że z kropli może powstać ocean" - pisze Ernest Mirosław, właściciel Ernesto Travel.

Równocześnie organizator apeluje do innych firm, których działalność wpisuje się w projekt o dołączenie do akcji. "Uprzejmie prosimy: parki tematyczne, baseny, muzea, wszelkie atrakcje turystyczne czy zabawowe, o udostępnienie za darmo swoich obiektów dla tych wyjątkowych grup. Potrzebujemy także współpracy ze strony firm, które mogą sprawić, iż nasze wycieczki będą jeszcze bardziej atrakcyjne. Zależy nam na opiekunach pedagogicznych, na przewodnikach oprowadzających po ciekawych miejscach, na restauracjach, które przygotują posiłki dla dzieci, a także na stacjach paliw czy hotelach i domach wycieczkowych, które spowodują, że tego typu wycieczki będą dłuższe i dzięki temu staną się jeszcze większą frajdą" - dodaje.

Ernesto Travel prosi, aby maile ze zgłoszeniami firm lub instytucji, które chciałyby pomóc i osób/instytucji, które takiej pomocy potrzebują przesyłać na adres ernesto@ernestotravel.pl lub m.socha@manifold.pl z dopiskiem "Z KROPLI - OCEAN".

W miarę swoich możliwości stara się pomagać innym także Biuro Usług Turystycznych BUT z Warszawy. "Sponsorujemy dziewczęcą drużynę piłki nożnej (dziewczyny osiągnęły już sporo w tym zakresie i są mistrzyniami Mazowsza), co roku wydajemy dość sporą kwotę na rzecz pomocy dla Szkół Podstawowych (kupując materiały im potrzebne), od paru lat pomagamy również Domom Dziecka. Jeżeli można to wliczyć jako działanie charytatywne mamy pod swoją opieką Kangurkę w Warszawskim ZOO" - pisze Natalia Wyźnikiewicz z BUT-a.

Młodych sportowców pomocą otacza także Alfa Star. "Biuro podróży Alfa Star S.A. od wielu lat prowadzi działalność dobroczynną wspierając i promując aktywnie młodych sportowców. Staramy się, aby nasza pomoc miała charakter długoterminowy, a nie jednorazowy. Obecnie współpracujemy m.in. klubem piłkarskim "Mała Gwiazda" z Michałowic oraz Stowarzyszeniem Akademia Sportu działającym przy klubie "Radomiak" w Radomiu. Cieszymy się, że wsparcie finansowe Alfa Star przyczynia się nie tylko do wielu sukcesów naszych podopiecznych (pierwsze miejsce w San Marino Cup 2013), ale również do promocji sportu wśród dzieci i młodzieży" - podaje rzecznik prasowy organizatora, Małgorzata Strzylak.

Jak widać touroperatorzy starają się pomagać innym w bardzo różny sposób. Jedni działają na własnym podwórku, inni pomagają ludziom w najbiedniejszych rejonach świata. Ważne jest, aby chęć pomocy innym płynęła z potrzeby serca.