TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Join UP! odpowiada OSAT-owi

Biuro podróży Join UP! odpowiada na komunikat Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych.

OSAT wydał w weekend rekomendację aby nie współpracować z biurami Join UP! oraz Anex Tours. Pisaliśmy o tym w aktualności OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma touroperatorami

Poniżej publikujemy odpowiedź biura Join UP!, na zarzuty ze strony OSAT-u.

Szanowni Agenci, Członkowie OSAT oraz wszyscy niezależni Agenci,

W odpowiedzi na treść rekomendacji wydanej przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT), Join UP! Polska pragnie podkreślić swoje głębokie zaangażowanie w respektowanie zasad i praktyk wypracowanych przez rynek polski oraz nasze nieustające dążenie do bycia aktywnym uczestnikiem w procesie ewolucji branży turystycznej. Jako stosunkowo nowy tour operator w Polsce, stawiamy sobie za cel nie tylko dostarczanie atrakcyjnych ofert turystycznych, ale także kontrybucję do rozwoju całego sektora. Jesteśmy przekonani, że szersze środowisko konkurencyjne jest kluczem do rozwoju jakości usług i produktów turystycznych, ponadto umożliwia dywersyfikację własnego portfela oraz bezpośrednio demokratyzuje dostęp do turystyki.

Z przykrością przyjęliśmy i czujemy się zawiedzeni bezpodstawnym oświadczeniem OSAT, które nawołuje do wykluczenia nas z grona tour operatorów. Wierzymy, że takie postępowanie, paradoksalnie, może okazać się szkodliwe dla branży turystycznej w długiej perspektywie, ograniczając jej potencjał rozwoju i innowacyjność.

Od początku działalności w Polsce, pracujemy ze wszystkimi i każdej agencji, bez wyjątków, otworzyliśmy drzwi do współpracy. Niezależnie od potencjału, podejmujemy autonomiczną współpracę ze wszystkimi chętnymi agencjami. Firmy te zaufały nam i dały możliwość zaprezentowania wakacyjnych ofert Join UP! polskim turystom.

Za współpracę tę dziękujemy, z przyjemnością ją kontynuujemy i skutecznie rozwijamy. Fakt, że niemal 1500 firm korzysta już z naszej oferty potwierdza, że nasza strategia kooperacji oraz oferowane usługi odpowiadają na potrzeby rynku. Kontynuacja tej współpracy i dalszy jej rozwój przyniesie korzyści nie tylko agencjom turystycznym, ale przede wszystkim polskim turystom, którzy dzięki temu mają dostęp do coraz bogatszej, bardziej zróżnicowanej oferty wakacyjnej. Marzenia o dostarczaniu niezapomnianych wrażeń z podróży, są w zasięgu ręki, dzięki współpracy, która opiera się na zaufaniu, wspólnych wartościach i nieustannym dążeniu do najwyższej jakości.

Szczycimy się oferowaniem niezwykle szerokiego wachlarza opcji hotelowych na każdej z destynacji, gdzie zawsze w naszej ofercie znajduje się około 200 hoteli w tym butikowe, nie tak oblegane przez masowego turystę. To stanowi znaczącą zmianę w stosunku do dotychczasowych praktyk rynkowych i oferowania maksymalnie 20-40 obiektów i każdego roku tych samych. Różnorodność pozwala agentom na skuteczne personalizowanie ofert wyjazdów dla klientów.

Przy wspólnie wypracowanym planie sprzedażowym i marketingowym, pod kątem promocji nieznanych hoteli w Polsce, oferta dedykowana może być przygotowana dla każdego agenta z wizją na rozwój. Takie praktyki stosowane są już od dawna przez innych graczy branży, takich jak linie lotnicze czy agregatorzy hotelowi. W dzisiejszym bardzo konkurencyjnym środowisku, efektywność sprzedażowa oparta na budowaniu trwałych i owocnych relacji z partnerami jest kluczem do sukcesu i stabilnej pozycji.

Oferty dedykowane, wspomniane przez OSAT, dotyczą jedynie oferty hotelowej, którą obecnie proponujemy naszym klientom w ramach współpracy z portalem wakacje.pl. Oferta ta jest ograniczona czasowo i odnosi się tylko do wybranych obiektów hotelowych rotacyjnie (stanowią one około 1,8% wszystkich ofert Join UP!). Właśnie takie podejście pozwala między innymi na skuteczniejsze wypromowanie obiektów hotelowych dotychczas
nieznanych w Polsce.

Pozostajemy wierni naszej wizji Let s be Friends". Z myślą o agentach kształtujemy warunki współpracy, by były jak najbardziej korzystne i odpowiadały potrzebom agenta w Polsce - oferujemy atrakcyjne warunki umowy, konkurencyjne prowizje, rezygnujemy z wymogów depozytowych, nie nakładamy kar za niewypracowanie wyznaczonych celów sprzedażowych. Zgodnie z preferencjami naszych partnerów, prowizję płacimy z góry", co oznacza, że nikt nie czeka na wynagrodzenie za pracę, a wręcz przeciwnie, otrzymuje je natychmiast. Oferujemy możliwość zwiększania swojego wynagrodzenia poprzez częste i atrakcyjne akcje promocyjne oraz sprzedażowe. Rolą zespołu sprzedażowego jest wspieranie agentów w codziennej pracy i wspólne dążenie do osiągania coraz lepszych wyników sprzedażowych oraz wspólne realizowanie celów biznesowych. W ciągu kilku ostatnich miesięcy rozwinęliśmy zespół, składający się obecnie z 8 doświadczonych Kierowników Regionalnych.

W niespełna rok naszej działalności operacyjnej dwukrotnie spotkaliśmy się łącznie z ponad 800 agentami w 9 największych miastach Polski. Naszym celem była organizacja spotkań biznesowych zarówno z zespołem Join UP! jak również z 25 zaproszonymi partnerami z Turcji oraz z Egiptu. Otworzyliśmy drzwi naszej centrali w Warszawie dla 70 biur podróży. Podczas webinarów, przekazaliśmy ponad 1000 agentom wiedzę produktową dotyczącą oferty letniej oraz zimowej. Dotychczas wspólnie z ponad 140 agentami udaliśmy się do Turcji, Czarnogóry, Albanii, Egiptu, na Zanzibar oraz Sri Lankę. Stworzyliśmy specjalną "Bibliotekę", czyli bank informacji o naszych kierunkach, której założeniem jest ułatwienie codziennej obsługi klientów. W październiku 2023 wystartowaliśmy z ogólnopolską kampanią marketingową, której celem było zbudowanie świadomości marki
wśród klientów.

Zaistniała sytuacja nie zmieniła naszego dotychczasowego podejścia i otwartości do dialogu z każdym graczem naszej branży w tym np. naszymi konkurentami, jak również ze stowarzyszeniami takimi jak OSAT. Wierząc, że wspólne rozmowy otworzą drogę do lepszego zrozumienia naszych intencji i przyczynią się do rozwoju branży turystycznej w Polsce, na co wszyscy, a przede wszystkim klienci, zasługujemy, jesteśmy otwarci na dialog z OSAT i każdym niezależnym agentem by wspólnie znaleźć rozwiązanie win-win, które pozwoli nam wspólnie się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że tylko przez współpracę, otwartość na zmiany i dialog możemy razem budować branżę turystyczną, która będzie odpowiadać na potrzeby wszystkich - zarówno agentów turystycznych, jak i podróżujących Polaków.