Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Franczyzobiorcy wypowiadają wojnę McDonald`s
Bolączką McDonald`s od wielu lat jest słabnąca sprzedaż usług. Podczas, gdy firma stara się o uzyskanie wzrostu, na horyzoncie pojawił się nowy problem - franczyzobiorcy. Sytuacja między właścicielami lokali, a szefostwem koncernu jest napięta i grozi eskalacją konfliktu.
Franczyzobiorcy buntują się, bo McDonald`s nalicza im zbyt wysokie opłaty za prowadzenie restauracji - chodzi o opłaty za wynajem lokalu, szkolenia czy remont. Tymczasem wysokie koszty prowadzenia lokalu wpływają na zmniejszenie zainteresowania otwarciem nowych placówek.
W Stanach Zjednoczonych na 14 100 placówek fast food`owego potentata prawie 90 proc. jest w rękach franczyzobiorców.
Właściciele lokali McDonald`s połączyli siły i wspólnie pracują nad sposobami zmuszającymi sieć do obniżenia kosztów. W Stockton w Kalifornii odbyło się spotkanie w tej sprawie.
Rzeczniczka McDonald`s Heather Oldani tak komentuje zaistniałą sytuację - stale współpracujemy z właścicielami restauracji i franczyzobiorcami McDonald’s i dostawcami, żeby mieć pewność, że restauracje zapewniają wspaniałe przeżycia naszym klientom, a współpraca ta obejmuje inwestycje w szkolenia i technologie.
Niestety współpraca między McDonald`s, a franczyzobiorcami wciąż się pogarsza. Właściciele lokali zarzucają sieci, że ta nie zapewnia im dostatecznej "opieki" - stosunki opierają się w coraz większym stopniu na kontroli, a coraz mniej na współdziałaniu - napisano w liście do szefów McDonald`s.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Nowa atrakcja turystyczna pod Madrytem
Amadeus pozwoli zarobić liniom lotniczym
Co mówią o Polakach po Euro 2012?
Toruń: luksusowy hotel w komisariacie
Wysypisko śmieci koło... Okęcia?
Oasis Tours nie przedłuża gwarancji
Burger King chce przejąć sieć kawiarni
Kontrowersje wokół rewolucyjnej Magdy Gessler
Jak Polacy chcieliby spędzać czas wolny?