Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Oferta szwedzkich kolei w biurach podróży
Statens Järnvägar (SJ), największy przewoźnik kolejowy w Szwecji, oraz Amadeus, partner technologiczny dla światowej branży turystycznej, poinformowali o rozszerzeniu umowy i współpracy handlowej w celu dystrybucji oferty SJ poprzez dodatkowe kanały zintegrowane z globalną platformą sprzedażową Amadeus Rail, oferującą usługi dystrybucyjne dedykowane branży kolejowej.
Umowa, która po raz pierwszy umożliwi dystrybucję oferty SJ poprzez kanały offline i online biur podróży korzystających z rozwiązań Agent Track oraz Web Services Track, pozwoli SJ na bardziej efektywną realizację krajowej i międzynarodowej strategii dystrybucyjnej. Dodatkowo, oferta SJ w dalszym ciągu będzie dostępna poprzez Amadeus e-Travel Management (AeTM) - rozwiązanie firmy Amadeus umożliwiające dystrybucję oferty przewoźników kolejowych poprzez kanały firm zajmujących się zarządzaniem podróżami służbowymi (TMC). AeTM jako narzędzie rezerwacyjne typu self-booking jest powszechnie wykorzystywane przez korporacje w Skandynawii.
Dzięki możliwości integracji ze standardowymi procesami biur podróży, agenci będą mogli kompleksowo zarządzać rezerwacjami SJ na zasadzie end-to-end, zwiększając wydajność sprzedawców oraz całkowitą liczbę dokonywanych rezerwacji. Rozwiązanie zostanie dostarczone w kilku etapach obejmujących wersję pilotażową, której uruchomienie jest planowane na początek 2013 roku w jednej z firm sektora TMC.
Jest to pierwsza tak duża umowa dotycząca integracji oferty skandynawskich przewoźników, będąca kontynuacją podobnych kontraktów zawieranych z innymi kluczowymi operatorami kolejowymi w Europie. Dla agentów biur podróży oznacza to, że będą oni mieli możliwość dokonywania rezerwacji także u innych operatorów szybkich kolei poza SJ, co sprawia, że kolej staje się znakomitą alternatywą dla połączeń lotniczych na tych samych trasach. Z kolei przewoźnicy kolejowi zyskają większy zasięg i - tym samym - więcej możliwości sprzedażowych zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
Europejczycy coraz częściej wybierają podróżowanie koleją - zarówno w celach wypoczynkowych, jak i służbowych. Natomiast do czasu wprowadzenia globalnej platformy sprzedaży Amadeus Rail, biura podróży nie dysponowały efektywnym i zintegrowanym narzędziem do rezerwacji kolejowych pochodzących od różnych przewoźników, ponieważ nie istniały standardy w zakresie procesów i interfejsów.
- Jest to kolejny ważny krok w kierunku zapewnienia zarówno globalnej platformy, jak i rozwiązania przeznaczonego dla wielu operatorów umożliwiającego efektywną dystrybucję oferty kolejowej. Mając to na uwadze, cieszymy się, że przewoźnik kolejowy SJ zdecydował się na współpracę z Amadeus w zakresie integracji swojej pełnej oferty w rozwiązaniach Agent Track oraz Web Services Track. Dzięki temu sprzedawcy usług turystycznych zyskają dostęp do wszystkich taryf i destynacji na całym świecie. Warto wspomnieć, że tylko w 2011 roku międzynarodowa sprzedaż SJ stanowiła niecałe 2 proc. całkowitej sprzedaży przewoźnika, co świadczy o ogromnym potencjale handlowym zarówno dla SJ, jak i Amadeus - powiedział Thomas Drexler, Dyrektor Amadeus Rail.
- Zawarta umowa jest nie tylko wielką szansą dla SJ, lecz jednocześnie oznacza bardziej otwarte i transparentne środowisko konkurencyjne w branży. Z pewnością porozumienie przyczyni się do wzrostu popytu na usługi kolejowe, traktowane jako opłacalny i praktyczny środek transportu, który stanie się nowoczesnym rozwiązaniem spełniającym potrzeby podróżnych na miarę XXI wieku - skomentował Thomas Mann, Dyrektor Dystrybucji, SJ.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę Amadeus wykazało, że prawie 60 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość rezerwowania z góry "łączonych podróży koleją i innymi środkami transportu" (czyli jeden bilet na wszystkie środki transportu wykorzystywane podczas jednej podróży). Spośród badanych krajów Szwecja (71 proc.) oceniła tę opcję wyżej niż wszystkie wymienione usługi.
Amadeus rozwija pierwsze w historii rozwiązanie GDS dedykowane branży kolejowej, docierając z ofertą kolejową do większej liczby potencjalnych pasażerów za pomocą rozległej, wielokanałowej sieci sprzedaży. Globalna platforma sprzedaży Amadeus Rail zapewnia dostępność oraz możliwości rezerwowania i wystawiania biletów kolejowych - zarówno dla sprzedawców usług turystycznych (tradycyjnych i internetowych biur podróży, korporacji), jak i w kanałach sprzedaży bezpośredniej przewoźników kolejowych. Do tej pory firmę Amadeus jako globalnego, wielokanałowego partnera dystrybucyjnego wybrali tacy operatorzy jak SNCF, Eurostar, Thalys, Lyria, TrenItalia oraz SJ. Oczekuje się, że w najbliższej przyszłości do globalnej platformy sprzedaży Amadeus Rail dołączy jeszcze więcej głównych operatorów kolejowych.
Amadeus Rail jest działem świadczącym usługi przewoźnikom kolejowym na całym świecie. Posiada w systemie ponad 100 linii kolejowych, włączając Deutsche Bahn oraz Renfe, a także świadczy usługi IT. Amadeus Rail zatrudnia ponad 250 ekspertów z branży kolejowej w pięciu centrach kompetencyjnych (Nicea, Bad Homburg, Sydney, Toronto oraz Madryt).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Polacy dalej zainteresowani
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Turyści uciekają w egzotyczne kraje
Internetowe biura podróży pozywają Google
Eurolot przyłączył się do akcji Woda dla Afryki
Autobusy wjeżdżają przez dziurę w płocie
Z kempingu ewakuowano 300 turystów
Najsłynniejszy hotel na Manhattanie sprzedany
Malaysia Airlines zmienią nazwę?
Dodatkowe szkolenie dla biur podróży
W Skierniewicach otwarto McDonaldsa