Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Internetowe biura podróży pozywają Google
Google - nasza ulubiona wyszukiwarka, podobnie jak nie tak dawno Microsoft - ma ochotę na więcej. Wykorzystując swoją pozycję na rynku wyszukiwań, buduje kolejne usługi. Gdyby one były tylko związane z wyszukiwarką - pewnie nie byłoby problemu. Jednak firma śmiało wkracza w dalsze segmenty życia on-line oferując usługi przekazu informacji, czy też kanału sprzedaży usług.
Jest to bardzo problematyczne, albowiem upraszczając - gdy konsument szukając czegoś napotyka już w wyszukiwarce ofertę zakupu, to firmy żyjące z handlu tym "czymś" mają złe perspektywy.
Teraz właśnie Expedia, portal udostępniający oferty biur podróży zarzuca koncernowi Google nieuczciwe praktyki i łamanie prawa antymonopolowego. To nie jedyny wróg jednej z największych wyszukiwarek internetowych na świecie. TripAdvisor także złożył pozew przeciwko działaniom koncernu - to już drugi w historii. Kolejne wnioski pochodzą od mniejszych firm europejskich i oskarżają Googla o to samo.
Spory dotyczą dyskryminowania oraz blokowania internetowych reklam firm pozywających. W ubiegłym roku Google sama uruchomiła wyszukiwarkę połączeń lotniczych, w której znajdują się wyłącznie propozycje koncernu - pominięto konkurencyjne linki pozostałych biur podróży. A przecież takie działania utrudniają klientom porównanie ofert. Duszenie konkurencji i fałszowanie wyników wyszukiwania - to główne zarzuty wobec koncernu z Kalifornii.
Komisja Europejska wyraziła konieczność podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia zdrowej polityki marketingowej w Internecie. Sprawa powinna zostać jak najszybciej rozwiązana, również z uwagi na 95-proc. udziały Google w europejskim rynku wyszukiwań online. Jeśli złe praktyki nie zostaną zniszczone w zalążku, może to oznaczać istotne zagrożenie dla sprzedawców on-line.
Problem rozwiązałaby konkurencja - w USA Google ma 3/4 rynku wyszukiwania, w Europie prawie całość - może zatem warto rozważyć podział firmy lub zwiększenie konkurencji? Na świecie z Google realnie konkuruje de facto tylko Microsoft z Bing, chińskie Baidu i rosyjski Yandex.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Malaysia Airlines zmienią nazwę?
Dodatkowe szkolenie dla biur podróży
W Skierniewicach otwarto McDonaldsa
Wybrano najlepsze hostele na świecie
Rosjanie preferują wypoczynek w kraju
CPI Hotels powiększa swoje portfolio
Winni zatrucia na koloniach w Białce
Grupa Accor wyłania zwycięzców konkursu i wprowadza zmiany
Rynek turystyczny w Niemczech wciąż wzrasta
Uwaga podróżni wybierający się do Peru!