TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Internetowe biura podróży pozywają Google

Google - nasza ulubiona wyszukiwarka, podobnie jak nie tak dawno Microsoft - ma ochotę na więcej. Wykorzystując swoją pozycję na rynku wyszukiwań, buduje kolejne usługi. Gdyby one były tylko związane z wyszukiwarką - pewnie nie byłoby problemu. Jednak firma śmiało wkracza w dalsze segmenty życia on-line oferując usługi przekazu informacji, czy też kanału sprzedaży usług.


Jest to bardzo problematyczne, albowiem upraszczając - gdy konsument szukając czegoś napotyka już w wyszukiwarce ofertę zakupu, to firmy żyjące z handlu tym "czymś" mają złe perspektywy.

Teraz właśnie Expedia, portal udostępniający oferty biur podróży zarzuca koncernowi Google nieuczciwe praktyki i łamanie prawa antymonopolowego. To nie jedyny wróg jednej z największych wyszukiwarek internetowych na świecie. TripAdvisor także złożył pozew przeciwko działaniom koncernu - to już drugi w historii. Kolejne wnioski pochodzą od mniejszych firm europejskich i oskarżają Googla o to samo.

Spory dotyczą dyskryminowania oraz blokowania internetowych reklam firm pozywających. W ubiegłym roku Google sama uruchomiła wyszukiwarkę połączeń lotniczych, w której znajdują się wyłącznie propozycje koncernu - pominięto konkurencyjne linki pozostałych biur podróży. A przecież takie działania utrudniają klientom porównanie ofert. Duszenie konkurencji i fałszowanie wyników wyszukiwania - to główne zarzuty wobec koncernu z Kalifornii.

Komisja Europejska wyraziła konieczność podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia zdrowej polityki marketingowej w Internecie. Sprawa powinna zostać jak najszybciej rozwiązana, również z uwagi na 95-proc. udziały Google w europejskim rynku wyszukiwań online. Jeśli złe praktyki nie zostaną zniszczone w zalążku, może to oznaczać istotne zagrożenie dla sprzedawców on-line.

Problem rozwiązałaby konkurencja - w USA Google ma 3/4 rynku wyszukiwania, w Europie prawie całość - może zatem warto rozważyć podział firmy lub zwiększenie konkurencji? Na świecie z Google realnie konkuruje de facto tylko Microsoft z Bing, chińskie Baidu i rosyjski Yandex.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Expedia TripAdvisor Google łamanie prawa antymonopolowego Komisja Europejska pozew internetowe biuro podróży polityka marketingowa Internet wyszukiwarka online




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję