Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki / Ole Travel Wrocław
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej-...
- Pilot - Włochy
- Doradca Klienta
- Specjalista ds. turystyki - Salon firmowy Coral...
- Pilot wycieczki do Trójmiasta 16 - 18.06.2025
- Pilot do Saksonii 19-22.06.2025
- Biuro podróży zatrudni do salonu sprzedaży...
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej
- Pilotaż Ryga, Tallin, Sztokholm, Helsinki,


Zobacz także
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
Turyści odwołali wyjazdy i starali się o zwroty z gwarancji po upadku touroperatora
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Jak sobie ułatwić komunikację z klientami?
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Obecna niestabilna sytuacja w Izraelu i możliwe dalsze komplikacje w regionie zmuszają touroperatorów do odwoływania zarezerwowanych wyjazdów. Organizatorzy wycieczek zorganizowanych muszą zwrócić pieniądze klientom często przed otrzymaniem zwrotu przedpłat od usługodawców. Niektóre linie lotnicze nie postępują uczciwie, oferując jedynie bony zamiast zwrotu pieniędzy - przekonuje Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA).
Sytuacja w zakresie bezpieczeństwa w Izraeu jest intensywna i niepewna. W reakcji kilka krajów wydało ostrzeżenia dotyczące podróży. Wiele linii lotniczych przestało latać do Izraela lub zaangażowało się jedynie w loty ewakuacyjne, przywożąc do domu obcokrajowców. Organizatorzy wycieczek musieli odwołać wycieczki do Izraela, ponieważ nie byli już w stanie (bezpiecznie) wykonywać swoich obowiązków.
Organizatorzy wycieczek zorganizowanych stoją w tej sytuacji przed dużymi wyzwaniami. Podczas gdy linie lotnicze odwołują loty często w krótkim czasie, ze względu na możliwość bezpiecznego przeprowadzenia lotu, organizatorzy wycieczek zazwyczaj muszą anulować swoje pakiety w dłuższej perspektywie z powodu niemożności wywiązania się ze swoich zobowiązań umownych dotyczących całego programu podróży, obejmującego kilka usług. - przekonuje ECTAA.
Po anulowaniu przez organizatora imprezy turystycznej klientowi przysługuje zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni zgodnie z dyrektywą w sprawie zorganizowanych podróży. Aby organizatorzy podróży zorganizowanych zwracali pieniądze swoim klientom jednak w pewnym momencie usługodawcy, którzy przechowują przedpłaty (np. linie lotnicze), muszą szybko zwrócić pieniądze organizatorom wycieczek. ECTAA podkreśla, iż bez terminowego odzyskania pieniędzy od usługodawców zwroty dla klientów stanowią duże wyzwanie dla organizatorów turystyki. Dodaje, że podczas ostatniej pandemii głównym powodem, dla którego niektórzy organizatorzy imprez turystycznych nie mogli zwrócić swoim klientom kosztów, była niemożność odzyskania pieniędzy podróżnego od usługodawców (w konkretnych linii lotniczych).
W obecnej sytuacji część linii lotniczych po raz kolejny oferuje jedynie vouchery na nieobsługiwane już loty zamiast zwrotu środków w gotówce. Aby temu zapobiec, zdaniem ECTAA obowiązek zwrotu uczestnikowi imprezy turystycznej, powinien mieć zastosowanie także do usługodawców pobierających przedpłaty. Obowiązek ten powinien mieć zastosowanie do wszystkich usług wchodzących w skład pakietu, w szczególności do segmentu transportu lotniczego.
Według ECTAA, zwrot zwrot przedpłaty należy zrealizować w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności za usługi wchodzące w skład pakietu. Jeżeli zostanie to zastosowane, pośrednicy w podróży, którzy nie przechowują przedpłat, będą mogli zwrócić podróżnym pieniądze i wywiązać się ze swoich obowiązków w zakresie zwrotu kosztów. Można to osiągnąć poprzez zmiany w dyrektywie w sprawie zorganizowanych podróży. Podobnie zmiany takie powinny znaleźć odzwierciedlenie w rozporządzeniu w sprawie praw pasażerów linii lotniczych.
Obecna sytuacja po raz kolejny pokazuje, że pilnie potrzebujemy lepszej harmonizacji między dyrektywą w sprawie zorganizowanych podróży a unijnym rozporządzeniem w sprawie praw pasażerów linii lotniczych. Jeśli Komisja Europejska pragnie skutecznie chronić podróżnych, taka harmonizacja powinna być priorytetem podczas nadchodzących przeglądów - powiedział prezes ECTAA, Frank Oostdam.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air prowadzi czarną
eSky zachęca do wcześniejszych
Jak sobie ułatwić komunikację z
Dział prawo i podatki:
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Można ubiegać się o autoryzację wjazdu do Wielkiej
Unijna weryfikacja podróżnych coraz
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Starsze aktualności:
Polska destynacją dla
Decyzja o pomocy dla Condora
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Majówka rozpoczęta - czy sprawdzą się
Polska utrzymuje stabilną pozycję w rankingu ICCA
FlixBus wprowadza system rozrywki pokładowej
Emirates: lecący do Afryki mogą zabrać większy bagaż
Stolica Kazachstanu zmienia nazwę
Restauracje dostaną pieniądze za rezygnację z przyjmowania gotówki
ECTAA protestuje przeciwko zaostrzeniu warunków dla agentów IATA
UNWTO bada ograniczenia podróży
Włoski region chce uratować sezon narciarski
Ryanair porozumiał się z kolejnym związkiem zawodowym
Nieprędko wyjaśni się, kiedy uczniowie wrócą do szkół
Albania krajem partnerskim targów ITB
Greckie lotniska obsłużyły więcej pasażerów, niż przez cały ubiegły rok