Komisja Europejska zgadza się na przejęcie części Air Berlin

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw Komisja Europejska zatwierdziła proponowane przez Lufthansę nabycie określonych aktywów Air Berlin, a konkretnie spółki Luftfahrtgesellschaft Walter GmbH ("LGW"), która była operatorem lotów krótko- i długodystansowych z lotnisk w Berlinie i Duesseldorfie. Decyzja ta jest uzależniona od przestrzegania przez Lufthansę zobowiązań w celu uniknięcia zakłóceń konkurencji.


Lufthansa postanowiła zrezygnować z pozostałej części pierwotnie planowanej transakcji, tj. z przejęcia NIKI Luftfahrt GmbH ("NIKI"), w trakcie prowadzonego przez Komisję procesu kontroli koncentracji.

Naszym zadaniem jest dopilnowanie, aby fuzje nie pogarszały sytuacji europejskich konsumentów. Lufthansa zaproponowała ulepszone środki zaradcze, które zapewnią ograniczenie wpływu przejęcia LGW na konkurencję. W szczególności w porcie lotniczym w Duesseldorfie portfel przydziałów czasu na start lub lądowanie Lufthansy wzrósłby jedynie o 1 % - połowa wszystkich przydziałów czasu na start lub lądowanie znajduje się w posiadaniu konkurentów Lufthansy. Jest to odpowiedź na nasze obawy dotyczące konkurencji, dlatego też zatwierdziliśmy proponowane dziś przejęcie zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi fuzji - powiedziała komisarz Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji.

Po kilku latach trudności finansowych spółka Air Berlin, druga co do wielkości niemiecka linia lotnicza, złożyła w sierpniu 2017 r. wniosek o ogłoszenie upadłości. Pisaliśmy o tym w aktualności Znany przewoźnik lotniczy niewypłacalny . Syndyk masy upadłościowej Air Berlin przystąpił następnie do sprzedaży aktywów Air Berlin w drodze procedury przetargowej, z terminem składania wiążących ofert do dnia 15 września 2017 r.

W dniu 25 września 2017 r. syndyk masy upadłościowej ogłosił decyzję o kontynuowaniu negocjacji wyłącznie z Lufthansą, największym niemieckim przewoźnikiem lotniczym w odniesieniu do większości aktywów Air Berlin, w tym LGW i NIKI. Tym samym odrzucili oni pozostałe oferty (z wyjątkiem ofert easyJet' s, gdzie negocjacje były kontynuowane oddzielnie dla operacji Air Berlin Berlin Berlin Tegel). W dniu 12 października 2017 r. Air Berlin zawarło z Lufthansą umowę kupna-sprzedaży w celu przejęcia:

  • NIKI, który posiada samoloty, załogę i sloty
  • LGW, który przed wszczęciem postępowania upadłościowego wobec Air Berlin, świadczył przede wszystkim usługi w zakresie obsługi połączeń międzystrefowych i krótkodystansowych na lotniskach w Berlinie i Düsseldorfie


Ta umowa sprzedaży dała również Lufthansie możliwość wyłączenia linii NIKI z zakresu przejęcia. Lufthansa zdecydowała się skorzystać z tej możliwości w dniu 13 grudnia 2017 r., co doprowadziło do złożenia wniosku o niewypłacalność przez NIKI w tym samym dniu. Od tego czasu zarządca masy upadłościowej rozpoczął proces sprzedaży NIKI, który jest w toku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję