TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Co dusi polską gastronomię?

Ryzyko własnego biznesu, nie tylko gastronomicznego w dzisiejszych czasach rośnie. Kryzys na rynku finansowym poważnie dotknął polską branżę gastronomiczną. Właściciele i menedżerowie lokali skarżą się na spadek obrotów w porównaniu do miesięcy wakacyjnych. Co gorsze, kryzys w branży dotyka także znane i popularne lokale.


Obroty w lokalach gastronomicznych spadają - skarżą się restauratorzy. Ludzie w dobie kryzysu rezygnują z takich udogodnień jak wieczorne wyjścia do restauracji, czy kawa w porze lunchu. Gazeta Wyborcza zapytała sześciu gastronomików ze Szczecina o sprzedaż usług, wszyscy zgodnie przyznali, że to ich najgorszy rok.

Prawda jest taka, że obroty, w niektórych lokalach spadły nawet o 40 proc. Przedsiębiorcy załamują ręce, jak mówią nie mogą w nieskończoność dawać rabatów, albo kogoś stać na wyjście do restauracji albo nie - mówią. Niestety liczba potencjalnych klientów spada w zatrważającym tempie.

W dobie kryzysu na pewno łatwiej jest utrzymać się restauracjom w topowych lokalizacjach oraz sieciówkom. Mniejsze lokale i te na uboczu zaciskają pasa. Wysokość przeciętnego rachunku znacznie spadła.

W większych miastach gwoździem do trumny dla wielu restauracji okazało się wyznaczenie stref płatnego parkowania. Klienci kalkulują i wychodzą z założenia, że to się nie opłaca.

Restauratorzy skarżą się też na braki w wykształceniu potencjalnych pracowników. Na rozmowy przychodzą coraz mniej kompetentni ludzie, co psuje wizerunek branży. Innym problemem jest rosnąca konkurencja, to prawda, że liczba lokali różnej maści wyrosła w ostatnim czasie jak grzyby po deszczu. Według ekspertów gastronomia do najłatwiejszych branż nie należy. Niestety wielu jest zdania, że to łatwy pieniądz - Godzą się na wysokie czynsze i szybko padają - mówi jeden z przedsiębiorców.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
branża gastronomiczna gastronomik restauracja sieć lokalizacja rachunek konkurencja lokal gastronomiczny kawa lunch Gazeta Wyborcza przedsiębiorcy parking strefa płatnego parkowania


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję