Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Bez pociągu na wrocławskie lotnisko
Urząd Marszałkowski wycofał się z projektu budowy połączenia kolejowego do wrocławskiego lotniska na Euro 2012. Powodem niska opłacalność inwestycji. Eksperci uznali, że koszty realizacji budowy byłyby niewspółmierne z opłacalnością tego połączenia.
W planach była budowa torów od stacji Wrocław - Żerniki do lotniska, co miało kosztować ok. 155 mln zł. Sam remont ok. 10 km torów pochłonąłby 114 mln złotych. Wstępne symulacje pokazały, iż po zakończeniu Mistrzostw połączenie i tak nie cieszyłoby się wystarczającym zainteresowaniem ze strony podróżnych.
Jak komentuje Wiktor Lubieniecki, dyrektor departamentu infrastruktury urzędu marszałkowskiego, - Po oddaniu obwodnicy Wrocławia, alternatywne połączenie na lotnisko nie jest w tej chwili priorytetem. Planom połączenia kolejowego nie mówi jednak nie. Zobaczymy, ilu pasażerów będzie miał nowy terminal na Strachowicach. Może kiedyś będzie ich na tyle dużo, że uruchomienie pociągu będzie opłacalne - planuje.
Nie bardzo wiadomo kto mógłby zająć się w przyszłości prowadzeniem projektu. W myśl nowej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, Urząd Marszałkowski nie może występować w roli inwestora, pod warunkiem jednak, że dana linia przecina przynajmniej dwa powiaty. Tymczasem nowe połączenie kolejowe w całości znajdowałoby się na terenie Wrocławia.
Jerzy Łużniak, wicemarszałek tłumaczy, iż w związku z nowymi przepisami - Pieniądze samorządu województwa nie mogą być przeznaczane na inwestycje wewnątrz miasta. W przyszły czwartek ma zapaść decyzja o przekazaniu projektu gminie Wrocław wespół z PKP PLK. Być może uda się ująć to zadanie w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014-2020. Wówczas jeśli spółka znajdzie własne pieniądze, może starać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę połączenia.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział biura turystyczne:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Duży wzrost ilości wyjazdów
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Ferie zimowe Polaków - co, gdzie, jak i za ile?
Jak będzie wyglądał polski Pendolino?
Biura oferują wakacje z bonusem
Ujawniono szereg nieprawidłowości na kolei
Maltańskie lotnisko zniosło opłaty za lądowanie
Hotel: oddajcie nam nasze rzeczy!
Krótszy czas transferów na Lotnisku Chopina
Kraków: hotel Cracovia kończy działalność
