Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Zobacz także
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw podróżnych
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Zasady dodatkowego wynagrodzenia nie mogą dyskryminować pracujących w niepełnym wymiarze
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Ankieta KE dla przedsiębiorców
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej pomocy
Brak podziału praw przewozowych pogrąża Polskę
Decyzją unijnego Trybunału Sprawiedliwości, Polska naruszyła prawo obowiązujące w Unii Europejskiej. Nie stosowano bowiem przepisów dotyczących procedury podziału praw przewozowych pomiędzy unijnych przewoźników lotniczych.
Skargę na Polskę w tej kwestii złożyła Komisja Europejska w lutym 2012 roku. Zdaniem Komisji, nasz kraj nie wywiązywał się z zobowiązań zapisanych w unijnym rozporządzeniu nr 847/2004. Dokument nakazuje wszystkim państwom unii dzielić prawa przewozowe pomiędzy unijnych przewoźników lotniczych na podstawie jasno określonych zasad, które nikogo nie dyskryminują. O przyjętych procedurach należy możliwie szybko poinformować Komisję, która następnie publikuje je w Dzienniku Urzędowym.
Polskie władze od 2004 roku nie wydały stosownego rozporządzenia, które umożliwiłoby wdrożenie unijnych zobowiązań. Polscy przedstawiciele twierdzili przed Trybunałem, że nasz kraj nie jest na razie zobowiązany do wypełniania rozporządzenia. Polska do tej pory nie zmieniła, ani nie zawarła bowiem umowy przewidującej podział praw przewozowych. W związku z tym uznano, że nie trzeba wprowadzać procedury o której mowa w unijnym prawie. Procedurę zamierzano wprowadzić w momencie rozpoczęcia negocjacji mających na celu zawarcie umowy przewidującej podział praw przewozowych.
Sprawa trafiła przed Trybunał Sprawiedliwości, który nie zgodził się z argumentami strony polskiej. Orzeczenie głosi, że procedura musi być wprowadzona jeszcze przed podziałem praw przewozowych. Powzięte ustalenia muszą być bezzwłocznie zgłoszone Komisji, bez względu na to, czy rzeczywiście dojdzie później do zawarcia umowy przewidującej podział praw przewozowych. Trybunał zaznaczył, że stosowne rozporządzenie weszło w życie 30 maja 2004 r. Mimo tak długiego okresu czasu, Polska do tej pory nie ustanowiła wymaganej procedury.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Muszyna będzie mieć obwodnicę.
Podsumowanie letniego sezonu nad Bałtykiem
Gdańsk i Pomorze na targach IMEX we Frankfurcie
Konkurs dla klientów sieci Accor na Facebooku
Fundusz Gwarancyjny jednak nie tak szybko?
Zamach terrorystyczny w libijskim hotelu
Plebiscyt na najlepsze schronisko Małopolski
Grupa Louvre Hotels Group otwiera nowe hotele w Rosji i Algierii
Eurotunnel strajkuje. Rezerwacja biletów na weekend wstrzymana
Jedziesz do Francji? Kup alkomat!
Nowa atrakcja turystyczna w Bieszczadach
Na dworcu w Krakowie zapanował chaos
LOT Catering schodzi na ziemię