TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wyniki pomyślne dla Gdańska

Badania ruchu turystycznego w Gdańsku, przeprowadzone przez Instytut Eurotest, napawają optymizmem. Liczba odwiedzających wzrosła o 10procent w stosunku do ubiegłego roku, i tylko 0,5 procenta odwiedzających wyraziło niezadowolenie z wizyty.


W sumie, miasto odwiedziło 1,5 miliona turystów i tendencja wzrostowa prawdopodobnie utrzyma się w kolejnych latach. Przeciętny polski turysta wydał w miescie 548 zł - prawie o 100 złotych więcej niż w 2004 roku.

Ogromną liczbę gości przyciągnęły takie imprezy jak trzytygodniowy Jarmark Dominikański (5 milionów odwiedzających). Obchody 25-lecia Solidarności są dumą władz miasta. Przedsięwzięcie było szeroko promowane w Polsce i na świecie, a koncert Jeana Michela Jarre'a dodatkowo uatrakcyjnił imprezę.

Odwiedzający ocenili miasto lepiej niż w zeszłym roku i głównymi zastrzeżeniami była niedostateczna ilość koszt na śmieci i toalet.

Do najczęściej wymienianych form spędzania czasu w mieście należało zwiedzanie (78% ankietowanych), a także przebywanie na plaży oraz zwiedzania pubów i kawiarni.

Gdańsk kojarzony jest głównie z wydarzeniami historycznymi (74% odpowiedzi) a także z zabytkami, portem i rekreacją.

Do najatrakcyjniejszych turystycznie miejsc zaliczono starówkę, jarmark dominikański, Westerplatte, katedrę oliwską, Pomnik Poległych Stoczniowców i Bazylikę Mariacką.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
gdańsk ruch turystyczny w gdańsku polsce badania jarmark dominikański dominikanski praca gdańska do 2007 na gdansku gdansk ruchu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję