Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Organizator imprez turystycznych, szkoleniowych i...
- Pracownik do działu rezerwacyjnego/ Warszawa
- Specjalista ds. turystyki w Częstochowie
- BP ITAKA szuka pracownika sprzedaży
- Młodszy Kierownik ds. Wyjazdów Grupowych
- Specjalista d/s turystyki
- Hotel Manager
- Zastępca kierownika ośrodka wypoczynkowego
- Specj. d/s turystyki
- Specjalista ds. Telesprzedaży - Katowice


Zobacz także
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Dodatkowe dofinansowanie dla Kolei Dolnośląskich
Wchodzą w życie znowelizowane przepisy dot. roamingu w UE
Komisja Europejska zaopiniowała wnioski trzech krajów o członkostwo w UE
Komisja Europejska przedstawia ścieżkę transformacji dla turystyki
Rewitalizacja szansą dla kolei?
Pomimo zakończenia kilku dużych projektów inwestycyjnych na polskich torach program poprawy stanu polskiej infrastruktury kolejowej musi być kontynuowany. Według ekspertów zamiast wielkich projektów inwestycyjnych Polska powinna skupić się na realizacji większej liczby projektów rewitalizacyjnych. Są one obarczone mniejszym ryzykiem i mogą znacznie poprawić ofertę dla pasażerów.
"Z projektami o mniejszym zakresie i mniejszym skomplikowaniu technicznym wiąże się mniejsze ryzyko. Mamy doświadczenia z projektów rewitalizacyjnych w ramach perspektywy 2007-2013. Na przełomie 2010 i 2011 roku pojawiło się ryzyko niewykorzystania środków Unii Europejskiej przeznaczonych na kolej. Rozwiązanie, które wtedy zaproponowaliśmy, czyli objęcie dofinansowaniem unijnym projektów rewitalizacyjnych, zostało zaakceptowane przez Komisję Europejską, a później okazało się, że był to strzał w dziesiątkę" - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Massel, były wiceminister infrastruktury i transportu, obecnie zastępca dyrektora Instytutu Kolejnictwa ds. studiów i projektów badawczych.
Massel wyjaśnia, że projekty rewitalizacyjne są krótkotrwałe, a przynoszą wymierne efekty. Dzięki nim prędkość szlakowa na lokalnych liniach kolejowych może zostać podniesiona z 40-50 km/h do nawet ponad 100 km/h, co pozwala na stworzenie znacznie lepszej oferty dla pasażerów.
To właśnie takie projekty ruszyły pod koniec poprzedniej unijnej perspektywy, gdy groziło nam, że część środków na kolej przepadnie. Massel zwraca uwagę na to, że wiele z tych projektów, przy których umowy z wykonawcami były podpisywane w 2012 r., a prace ruszyły dopiero na przełomie 2012 i 2013 r., jest już ukończonych lub jest na ostatnim etapie.
"W odróżnieniu od wielu inwestycji modernizacyjnych, które są rozgrzebane i nie wiadomo wcale, jak długo jeszcze będą w takim stanie. To jest bardzo istotna różnica, bo te projekty są bardziej przewidywalne i dają konkretne efekty. Wielkie modernizacje dają nieco większe skrócenie czasu przejazdu, wiążą się jednak z dużo większym ryzykiem" - podkreśla Massel.
W ocenie Massela najważniejsze jest jednak to, by prace program poprawy polskiej infrastruktury kolejowej nie zostały wstrzymany. Pomimo kończącej się przebudowy szlaków m.in. z Gdańska i Krakowa oraz Katowic do Warszawy w związku z wprowadzeniem pociągów Pendolino w grudniu 2014 r. wciąż pozostało wiele do zrobienia.
"Trzeba planować inwestycje w sposób zrównoważony, zarówno projekty modernizacyjne na wybranych korytarzach międzynarodowych, jak i projekty o charakterze rewitalizacyjnym" - przekonuje Massel.
Takie rewitalizacje umożliwiają przewoźnikom poprawienie oferty przede wszystkim poprzez skrócenie czasów przejazdu. Dzięki temu udaje się przyciągnąć pasażerów z powrotem do tego środka transportu. Massel daje przykład połączenia z Wrocławia do Jeleniej Góry, gdzie jeszcze kilka lat temu pociągi jeździły puste, bo podróż trwała 3,5 godziny. Teraz jest o godzinę krótsza, a na linii kursuje nowy tabor zakupiony przy współudziale środków unijnych.
"To bardzo ważny element: połączenie efektu zmodernizowanej czy zrewitalizowanej infrastruktury z nowoczesnym taborem i racjonalną częstotliwością usługi, czyli nie dwa pociągi dziennie, jeden rano, drugi wieczorem, ale w przypadku linii regionalnych na przykład połączenie co dwie godziny lub co godzinę. Jeżeli spełnimy te warunki, to kolej stanie się atrakcyjnym środkiem transportu" - tłumaczy Massel.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Turystyka weekendowa będzie
Opóźnione lub odwołane loty odczuło ponad milion
PIT podsumowuje zimowe
Starsze aktualności:
Wstępne porozumienie pomiędzy PAŻP a
ETC: Więcej osób niż przed rokiem deklaruje chęć przyjazdu do
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed
Ryanair zadowolony z wyroku francuskiego
ACI Europe: Lotnictwo odbudowuje się szybciej niż
Wenecja przesuwa wprowadzenie opłat za
Enter Air podpisuje nową umowę z TUI
Oświadczenie Światowego Komitetu Etyki w Turystyce w sprawie napaści na
Starbucks wycofuje się z
Niemcy złagodzą przepisy
50 meleksów będzie mogło wozić turystów po
WTTC: Francuska turystyka odbije się w przyszłym
PAŻP nie wie co zrobić z pieniędzmi
Awaryjne lądowanie Boeinga 767 - wstępny raport już w czwartek
Jak wygląda turystyka przyjazdowa do Niemiec
Rusza kampania wizerunkowa Scandic w Polsce
Hotel Metropol w Moskwie sprzedany
Kolejka na Nosal będzie czynna również latem?
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej
Pracownicy Lufthansy podejmą strajk?
Hotel Gdańsk znów będzie gościł gwiazdy
Niewinne grzeszki czeskiej stolicy dla Ciebie
Seminarium - Przewodnictwo w prawodawstwie polskim i europejskim
Polska atrakcyjna dla inwestorów hotelowych?
Go Hot: wakacje w klimacie gay/les - friendly
poleć wyjazd za granicę - z atrakcjami