TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

E-voucher nie tylko dla członków PIT

Choć sezon letni w pełni, hotelarze zaczynają powoli myśleć o przygotowaniach do zimy. Jeszcze niedawno Polska była atrakcyjnym celem turystyki zimowej dla Rosjan czy Ukraińców.


Wprawdzie, głównie za sprawą niestabilnej sytuacji politycznej na Ukrainie i napiętych stosunków pomiędzy Polską a Rosją liczba turystów ze wschodu spada, niemniej ciągle są oni istotnym źródłem dochodów dla wielu hoteli, czy biur podróży, szczególnie w Małopolsce.

W czerwcu br. konsulaty krajów strefy Schengen wprowadziły na Ukrainie Wizowy System Informacyjny. W efekcie, ubiegający się o wizę Schengen Ukraińcy, muszą składać odciski palców w konsulatach lub Punktach Przyjmowania Wniosków Wizowych, co eliminuje możliwość pośrednictwa firm komercyjnych.

Niezbędne do otrzymania wizy turystycznej do Polski jest udokumentowanie dokonania rezerwacji usług turystycznych. Jednym z najszybszych sposobów potwierdzenia dokonania rezerwacji usługi turystycznej na terenie Polski jest wystawienie e-vouchera. Warto podkreślić, że nie jest to jedyny dokument stanowiący takowe potwierdzenie, aczkolwiek często jest to forma preferowana przez wielu ukraińskich czy rosyjskich kontrahentów.

W mediach pojawiały się opinie hotelarzy, którzy skarżyli się na nie do końca jasne zasady co do przystępowania do systemu e-voucher. Problem ten sygnalizuje m.in. Gazeta Krakowska, w artykule dostępnym pod adresem www.gazetakrakowska.pl

Zadaliśmy zatem kilka pytań Polskiej Izbie Turystyki, która jest operatorem tego systemu. Najbardziej interesującą przedsiębiorców sprawą są koszty korzystania z systemu. Jak informuje rzecznik prasowy PIT, Marzena Zarzycka opłata certyfikacyjna wynosi 600 zł netto + VAT. Certyfikat wydaje się na okres do 12 miesięcy. Przy odnowieniu certyfikatu uprawniającego do wystawiania e-voucherów, przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty połowy tej stawki, czyli aktualnie 300 zł +VAT.

O wydanie certyfikatu może starać się każdy przedsiębiorca, który figuruje w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych lub w Centralnym Wykazie Obiektów Hotelarskich. Przynależność do PIT nie jest wymagana przy staraniu się o certyfikat i nie ma wpływu na możliwość jego otrzymania.

W celu przystąpienia do elektronicznego systemu e-voucher należy złożyć:

  • wniosek o wydanie Certyfikatu
  • podpisane zasady obrotu voucherami przyjazdowymi (do pobrania ze strony PIT)
  • kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem aktualnego wpisu do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych (CEOTiPT) lub Centralnego Wykazu Obiektów Hotelarskich (CWOH),
  • aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP (wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o Certyfikat)


Wzory dokumentów dostępne są na stronie voucher.pit.org.pl

Po złożeniu dokumentów należy przejść szkolenie. Szkolenia są przeprowadzane stacjonarnie, elektronicznie lub w trybie indywidualnym. Szkolenie stacjonarne jest odpłatne i wynosi 100 zł netto + VAT, z uwagi na koszty (wynajęcie sali, sprzętu, catering). Uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenie wystawione imiennie, z nazwą reprezentowanej firmy, która jest Certyfikowanym Przedsiębiorcą Turystycznym. Szkolenia elektroniczne lub w trybie indywidualnym Izba prowadzi bezpłatnie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję