TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czy wynik wyborów prezydenckich w USA wpłynął na zainteresowanie lotami?

Jak wybory prezydenckie w USA wpłynęły na zainteresowanie lotami do Stanów Zjednoczonych oraz wyjazdami z kraju? Po zwycięstwie Donalda Trumpa niezadowoleni z tego wyniku, zaczęli ogłaszać plany emigracji z tego kraju. Czy ma to przełożenie na wyszukiwanie biletów lotniczych.


Sprawdziła to wyszukiwarka ofert turystycznych Kayak.pl. Jak wynika z danych serwisu, dzień po głosowaniu zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30% w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku. W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18% w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.

Podróżni rezygnują ze Stanów

Podróżni z Europy także wpisują się w światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA. W środę 9 listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów Zjednoczonych spadła o 7% w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się zainteresowanie Polaków (-34%) i Francuzów (-23%). Lotów do USA aktywnie szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96% - wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean.

Kanadyjski sen?

Sami Amerykanie wydają się jednak znużeni szumem związanym z wyborami. Po dużym wzroście liczby wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu (9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady - w tygodniu głosowania wzrosła ona o 5% w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.





Amerykańska kampania prezydencka wpłynęła na popularność hoteli Donalda Trumpa

Każda z trzech debat pomiędzy kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie hotelami należącymi do Donalda Trumpa. W tygodniu, w którym odbyła się pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych pułapów w tym roku - hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24% w porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań. Kolejne tygodnie przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań zwiększyła się o 10% w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu pierwszego spotkania Trumpa i Clinton. Sama wygrana Trumpa przyniosła największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania wróciły one do gry z 13% tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia poprzedzającego wybory.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
wybory usa kayak.pl donald trump hotel bilety lotnicze prezydent




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję