TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Paweł Niewiadomski ponownie wybrany na prezesa PIT

Paweł Niewiadomski ponownie został wybrany na prezesa Polskiej Izby Turystyki. Decyzją Walnego Zgromadzenia Delegatów PIT, które odbyło się 13 maja w Łodzi, stery Izby zostały ponownie oddane w ręce dotychczasowego prezesa.


W wyborach oddano 96 ważnych głosów. Niewiadomski uzyskał 90 głosów poparcia, przy 6 przeciwko jego kandydaturze. Był on jedynym kandydatem na prezesa zgłoszonym w trakcie zgromadzenia.

W swoim przemówieniu pozostający na stanowisku prezes PIT zwrócił uwagę na wyzwania, z którymi, w jego opinii, będzie musiała zmierzyć się branża turystyczna. Już obserwujemy konkretne zmiany, jeśli chodzi o funkcjonowanie rynku usług turystycznych. Zmieniająca się rzeczywistość geopolityczna, nowe zagrożenia mogą implikować spadek sprzedaży i kolejny kryzys w branży. Myślę, że ten rok będzie bardzo istotny dla funkcjonowania przedsiębiorców. W najbliższym czasie będziemy narażeni na konkurencję ze strony nowych i silnych, globalnych konkurentów, wyposażonych w najnowsze technologie. Będziemy mieć także szereg nowych problemów prawnych, jak np. wprowadzenie nowej ustawy o usługach turystycznych, czy może bardziej nowej ustawy o turystyce. Będziemy musieli zestawić naszą działalność gospodarczą z nowymi megatrendami, które będą miały wpływ na naszą działalność. Po pierwsze nowe technologie. Dotychczas Izba zajmowała się tymi nowymi technologiami, ale myślę, żebyśmy do naszej Izby zaprosili przedstawicieli firm, które te nowe technologie tworzą. Niedawno do Izby dołączył właściciel oprogramowania Merlin X. Terroryzm - sytuacja do niedawna w niemal w ogóle nie wpływająca na turystykę. Jeszcze do niedawna, jak był gdzieś zamach, nawet skutkujący uszczerbkiem na zdrowiu wśród turystów, to po miesiącu lub dwóch polscy klienci wracali do biur podróży i kupowali ponownie wycieczki do tego samego kraju. W tej chwili mamy do czynienia z bardzo dużymi zmianami - wskazał Paweł Niewiadomski.





Wybrany na drugą kadencję prezes PIT odniósł się także do szans i zagrożeń dla turystyki przyjazdowej. Dla organizatorów turystyki przyjazdowej do Polski czy Europy mamy nowy trend, który się utrzymuje i jest coraz bardziej dynamiczny. To wzrost graczy światowych, jeśli chodzi o nowe kierunki takie jak Azja, Afryka czy Ameryka Południowa. Tutaj istnieje konieczność pracy w ramach Europejskiego Związku Biur Podróży i rozmów z instytucjami unijnymi, aby próbować jak najbardziej uprościć kwestie przyznawania wiz dla turystów przyjeżdżających spoza krajów strefy Schengen. To trudny temat, bo z jednej strony mamy wzrost zagrożenia terrorystycznego, a z drugiej strony chcielibyśmy żeby turystyka przyjazdowa do Europy, a w szczególności do Polski wzrastała. Kolejny duży trend to moda na zdrowie. Obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania usługami typu SPA czy wellness i to zarówno jeśli chodzi o przyjazdy do Polski, jak i do Europy, ale również w turystyce wyjazdowej. Warto zwrócić na ten segment uwagę. Seniorzy to kolejna grupa, na którą warto zwrócić uwagę, ten segment rynku będzie wzrastał. Pokolenie Y, to ta generacja, która korzysta z nowych technologii, organizuje wypoczynek we własnym zakresie. Ale okazuje się, że metody aby tych klientów pozyskać lub utrzymać. Proszę zwrócić uwagę jakie są prognozy jeśli chodzi o wzrost liczby międzynarodowych podróży w najbliższych latach. Ten wzrost daje szanse, żeby każdy z nas jakiś malutki kawałek tego tortu przechwycił. W tym wzroście należy szukać szansy na swój biznes - przekonywał.

Zdaniem Pawła Niewiadomskiego PIT powinna współpracować z innymi, europejskimi organizacjami samorządu gospodarczego branży turystycznej oraz czerpać z ich doświadczeń. Ważnym polem działania Izby ma jest także działalność edukacyjna. Jakie działania powinniśmy podjąć jako Izba z jednej strony, a państwo jakie przedsiębiorcy z drugiej? Przede wszystkim współpracować z międzynarodowymi partnerami. Obserwować w jaki sposób te międzynarodowe organizacje, podobne do naszej radzą sobie z problemami. Także dostarczanie wiedzy o rynku i szkolenia, taka też rola edukacyjna między przedsiębiorcami. Niedawno padła propozycja aby nowy członek, który wchodzi do Izby miał kogoś, czyli np tego, kto go wprowadza, żeby pokazywał do kogo można się zgłosić, kogo zapytać o problem, z którym sam nie może sobie poradzić. Najważniejsza wydaje się w tym momencie jakość usług. Mówiliśmy o tym wielokrotnie, pod koniec ubiegłej kadencji wprowadziliśmy warsztaty z warunków uczestnictwa w imprezach turystycznych. Jeżeli chcemy pozycjonować się jako liderzy rynku, jako organizacja, w której członkostwo coś znaczy, czy znaczy więcej niż gdzie indziej to musimy mieć pewność, że w różnych obszarach naszej działalności nie naruszamy przepisów. Chcielibyśmy aby certyfikat Polskiej Izby Turystyki był wyznacznikiem rzeczywistej jakości. Zapowiadamy na najbliższą kadencję, że ci, którzy tych standardów nie będą spełniać, po jakimś czasie mogą stracić członkostwo w Polskiej Izbie Turystyki - konkluduje Niewiadomski.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
polska izba turystyki Paweł Niewiadomski wyzwania dla branży trendy w turystyce pokolenie y europejski związek biur podróży


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję