Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA-Opole-Product Manager (Junior)
- Ośrodek Archipelag
- Pilot na Rzym od 14.05 pilne
- Company Representative in Tunisia 2024
- Piloci/ przewodnicy wycieczka w góry 18.05.2024
- dam staż dla student
- B2B Sales Manager
- Poszukuję wychowawców na obóz w Julinku
- Przewodnik do Wiednia
- Specjalista ds. obsługi klienta zagranicznego -...
180 Polaków musiało spędzić noc na lotnisku w Berlinie!
Aż 180 pasażerów Ryanaira, którzy lecieli w poniedziałek, 27 listopada wieczorem z Londynu do Bydgoszczy musiało spędzić noc na lotnisku w Berlinie. Samolot nie mógł wylądować w Bydgoszczy z powodu panującej tam mgły - podała Gazeta Wyborcza.
Samolot lecący z Londynu miał dotrzeć do Bydgoszczy po godzinie 22.00. Jednak mgła była tak duża, że pilot nie zdecydował się wlecieć na terytorium Polski. Pasażerowie znaleźli się na berlińskim lotnisku Schoenefeld.
Bogdan Radaczyński, jeden z pasażerów feralnego lotu wyznaje - Przez godzinę siedzieliśmy zamknięci w samolocie. Później załoga poinformowała, że przed lotniskiem już czekają autokary, które nas zawiozą do Bydgoszczy. Nikt jednak nie czekał, a Niemcy brutalnie wyrzucili nas z terminalu. Dopiero po awanturze mogliśmy zająć małe pomieszczenie, w którym nie było nawet na czym usiąść.
Iwona Sałaj, która podróżowała z czteroletnim synkiem Igorem, skarży się na warunki, w jakich musieli nocować. Zaznacza - Suchy chleb, wodę i kilka koców dostaliśmy dopiero, gdy około drugiej w nocy na lotnisku pojawił się konsul. Do tego czasu część osób opuściła już terminal, próbując dostać się do domu na własną rękę.
Konsul na lotnisku zastał prawie 100 osób. Jedna z kobiet zasłabła i trafiła do szpitala. Bogusław Dubiński, szef wydziału konsularnego w Berlinie podkreśla - Dopiero po moim przybyciu udało się zmobilizować służby lotnicze do jakiegoś działania. Zaczęliśmy załatwiać autokary. Trwało to sporo czasu, bo była noc. Na szczęście po godzinie 9.00 pasażerowie dwoma autobusami wyjechali do Bydgoszczy.
Pasażerowie do Bydgoszczy dotarli po godzinie 16.00.
Tomasz Kułakowski, szef sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią zaznacza, że przewoźnik starał się załatwić autokary, ale tego wieczora do Berlina kierowanych było wiele samolotów i dlatego nie było to takie łatwe. Przyznaje - Jedynym błędem naszej załogi było poinformowanie pasażerów, że autobusy już czekają. Nasze procedury są takie, że jak ktoś kupił sobie herbatę lub kanapkę, to może przysłać nam rachunki, a my oddamy mu pieniądze. Jeżeli klienci mają inne zastrzeżenia, to mogą złożyć reklamację do naszego biura obsługi klienta.
Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego poinformowała, że prawo unijne dotyczące ochrony praw pasażerów linii lotniczych nie przewidziało takiej sytuacji. Dlatego też poszkodowani mogą bronić swoich praw wyłącznie przed sądem. Wyjaśnia - Kupując bilet, pasażer zawiera z przewoźnikiem umowę. W tym przypadku linia lotnicza nie dotrzymała jej.
Prezes bydgoskiego Portu Lotniczego będzie domagał się od szefów Ryanaira wyjaśnień, dlaczego pasażerowie z Bydgoszczy zostali potraktowani w taki sposób. Właśnie w tej sprawie wybiera się w piątek do Dublina.
Przyczyną zaistniałych problemów była bardzo gęsta mgła, która kompletnie sparaliżowała bydgoskie lotnisko.
We wtorek, 28 listopada zostały odwołane poranne oraz przedpołudniowe loty z i do Warszawy. Również w środę można spodziewać się kłopotów na lotnisku. Jednak specjaliści prognozują już lepszą widoczność. Grażyna Mucha z Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego poinformowała - Od zachodu powoli następować będzie poprawa, mgły będą stopniowo zanikały.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Poszkodowani przez mgłę pasażerowie pozostawieni na pastwę
[2006-11-29 11:21 82.160.33.*]
SKANDAL!!! - przewożnik do zbojkotowania przez obsługę polskich lotnisk.!!! odpowiedz »
Poszkodowani przez mgłę pasażerowie pozostawieni na pastwę
[2007-06-26 22:07 83.16.225.*]
Witam
Proponuję swoja pomoc w uzyskaniu bardzo wysokiego odszkodowania bez kosztow wlasnych - szybko i skutecznie (skutecznośc 95%)!!!!!
Kancelarie Prawne
Jarosław Sońko
kontakt tel. 609 826 009 bądź mail: sonjar@o2.pl odpowiedz »
Poszkodowani przez mgłę pasażerowie pozostawieni na pastwę
[2006-11-29 16:44 83.15.101.*]
no cóż... VERY budget airline. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
Dział dla turystów:
Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Starsze aktualności:
Będą edukować z zakresu prawa
70% Polaków chce wyjechać na city
Ceny wyjazdów nieznaczenie w
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Ryanair poinformował o wprowadzeniu samodzielnej odprawy bagażowej
Walentynki w zamkowej scenerii
Targi Wiatr i Woda 2010 za trzy dni
Nietypowa, bo bezalkoholowa oferta sylwestrowa!
Egipt: polski turysta zginął pod kołami ciężarówki
Słaba reaktywacja połączenia Łódzi z Warszawą
Alfa Star otworzył nowe biuro w Warszawie
Gdynia promowała się na targach turystycznych w Skandynawii
Politykom brakuje połączeń z portów regionalnych do Brukseli
Londyn: atak zimy sparaliżował ruch lotniczy i drogowy
Orbis wejdzie na Białoruski rynek dopiero po kryzysie
Centralwings ostatni raz na minusie?